کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک:

مدیران ناکارآمد به واسطه طایفه‌گرایی کنار نمی‌روند / مسئولان پاسخگو باشند

11 مهر 1399 ساعت 16:28

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک به قطع راههای ارتباطی منطقه دیشموک اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسوولان به منطقه دیشموک توجهی ندارند.


خطیب نماز جمعه شهر دیشموک به قطع راههای ارتباطی منطقه دیشموک اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسوولان به منطقه دیشموک توجهی ندارند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند در خطبه‌های نماز جمعه امروز 11 مهرماه ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: ما از قوم‌گرایی و قبیله‌ای برخورد کردن در منطقه ضربه می‌خوریم.
وی در ادامه گفت: متاسفانه قومی‌ و قبیله‌ای ‌برخورد کردن در منطقه ما باعث نگرانی‌های بسیار زیادی می‌شود در مسوولیت‌ها طایفه‌گرایی مد نظر افراد است و یا شخصی مسوولیت می‌پذیرد که آدم خوبی نیست و به منطقه خیانت می‌کند ولی چون طایفه‌گرایی حاکم است حاضر نیست کنار بکشد نمی‌گذارند به واسطه فامیل‌گرایی مدیر ناکارآمد کنار برود.
امام جمعه دیشموک گفت: قومی‌ و قبیله‌ای برخورد کردن علاوه بر اینکه افراد آخرتشان را خراب می‌کنند ضربه به منطقه است.
وی با اشاره به اینکه کسی که شایسته مسوولیت است باید مسوول شود بیان کرد: اگر شورای شهری که ما به او رای می‌دهیم شایسته نباشد باید در قیامت جوابگو باشیم.
راوند با اشاره به برخی روایات گفت: رای دادن به افرادی که شایسته مسوولیت نیستند عذابی به همراه دارد که همان شخص رای دهنده دچار عذاب واقع می‌شود.
وی گفت: باید دنبال شایسته‌سالاری حاکم بر جامعه باشیم و از مسوولان خوب حاکم بر ادارات و نهادها استفاده کنیم.
خطیب جمعه شهر دیشموک با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در 13 سال پیش و با اشاره به تهاجم دشمن و حمله به ریشه‌های اقتصادی کشور به جنگ اقتصادی مد نظر رهبری اشاره کرد و گفت: ابتدای سال 86 با اشاره به برنامه دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی فرمودند من برنامه استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می‌کنم.
وی گفت: بنا به نظر رهبری جنگ روانی، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت علمی سه جمله خلاصه شده رهبر در ابتدای سال 86 بود که جنگ اقتصادی علیه ایران با مدیریت آمریکاست و چند نهاد امریکایی دخیل هستند و وزارت خزانه‌داری امریکا که برنامه‌ریزی برای تحریم بانکی و غیر بانکی و حفظ ساختارهای تحریم را دارد.
امام جمعه دیشموک افزود: دشمن قصد دارد که جلوی ارتباط اقتصادی توسط برخی کشورها را به ایران اسلامی بگیرد و دیگری وزارت خارجه آمریکا ماموریت دارد کشورهای خارج امریکا را  با تحریم‌های ایران همراهی کنند.
وی به سومین نهاد و سازمان علیه ایران اشاره کرد و گفت: سومین نهاد سازمان اطلاعات آمریکا یا همان سازمان سیاه است و برای شناسایی راههای دور زدن تحریم علیه ایران تلاش می‌کند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا در تقابل با جمهوری اسلامی چند برنامه دارد عنوان کرد: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از برنامه‌های آمریکا جهت تغییر رفتار ایران با همکاری دیگر کشورهاست که ما آمریکا را به تنهایی دشمن حساب نکنیم.
راوند گفت: هدف امریکا بر تغییر رفتار در ایران این است که ما از مقاومت اسلامی دست بکشیم و روشنگری را از برنامه‌های خود حذف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تغییر رفتار در ایران توسط آمریکا و فشارهای تحریمی اقتصادی و اختلال در اقتصاد توسط آمریکا باعث ناامیدی مردم و ایجاد فاصله بین مردم و مسوولان از دیدگاه امریکا است که در کشور ما چندان اهمیتی به این کار نخواهیم داد.
امام جمعه دیشموک گفت: راهکار مقابله با این برنامه‌ریزی دشمن اولا باور کنیم که جنگ اقتصادی هست و مقابله با جنگ اقتصادی نیاز امروز ماست و باید کار جهادی کنیم و دیگری مشارکت حداکثری مردم در امور است.
وی افزود: ممکن است برخی از مسوولین ما در بخش توجهی به رفع مشکلات مردم نداشته باشند و یا در منطقه خدمات‌رسانی کم داشته باشند با این اوضاع از مردم انتظار می‌رود فعالیت داشته باشند
راوند گفت: در منطقه ما برخی از مردم فعالیت کاری ندارند و متاسفانه مرد در خانه نشسته و خانم خانه در حال کار است که از مردم می‌خواهم فعالیت کاری داشته باشند و از تنبلی دست بردارند.
راوند در ادامه گفت: باید خود را آماده برای مقاومت بیشتر کرده تا نظام اسلامی راه خود را محکمتر از قبل ادامه دهد و از قوه قضائیه می‌خواهم همانطور که مورد هجمه قرار می‌گیرد برای برخورد با مفسدان و نفوذی‌ها و جاسوس‌ها عدالت قضائی  را در نظر بگیرد و با مفسدان اقتصادی برخورد اشد داشته باشد.
خطیب جمعه شهر دیشموک به نکته اساسی قطع راههای ارتباطی منطقه دیشموک اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسوولان به منطقه دیشموک توجه ویژه ندارند.
وی اذعان کرد: ما در بخش دیشموک در حوزه راهها مشکلات بسیار زیادی داریم مثل راه دیشموک به قلعه‌رئیسی و دهدشت و همچنین راه دیشموک به خوزستان که با اولین بارش باران قطع می‌شوند.
رواند گفت: با شروع بارندگی ترس مردم بر قطعی راهها بسیار نگران کننده است که مباد بیماری داشته باشند و راه ارتباطی قطع شود.
وی گفت: چرا مسوولان توجهی به مشکلات بخش ما ندارند چرا سالها می‌گذرد ولی در حوزه راه تغییری در بخش دیشموک نمی‌شود.
راوند خاطرنشان کرد: هر از چند گاهی مردم عزیزان خود را در راههای روستای منطقه دیشموک از دست می‌دهند و عزادار می‌شوند که تک تک ما از استاندار تا فرماندار و همه مسوولان و اداره راه وظیفه پاسخگویی باشیم.
وی گفت: چرا جاده‌های منطقه دیشموک چندین بار زیر‌سازی می‌شوند و نیمه کاره رها می‌شوند عدم توجه زیرسازی‌ها باعث خرابی جاده‌ها می‌شوند و هم باعث هدر رفت بیت‌المال است که از همه مسوولان می‌خواهم به مشکلات بخش دیشموک نگاه ویژه داشته باشند.


کد مطلب: 426156

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426156/مدیران-ناکارآمد-واسطه-طایفه-گرایی-کنار-نمی-روند-مسئولان-پاسخگو-باشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1