تاریخ انتشار
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۲۵۹۵۶
در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بازی با کرونا تا پای مرگ / فوت 127 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد / شامه‌نوازی کرونا در تاکسی‌های استان

۱
۰
بازی با کرونا تا پای مرگ / فوت 127 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد / شامه‌نوازی کرونا در تاکسی‌های استان
کبنا ؛نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (شنبه 5 مهر ماه 99)  به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که مسئولان استان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کردند.

به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فوت ۱۲۷ بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و اظهار داشت: از مجموع قربانیان کرونا در استان، ۱۱ نفر فاقد هرگونه بیماری زمینه‌ای بودند.

وی با بیان اینکه ۵۶۱۷ نفر بیمار کرونایی تا کنون در این استان بستری و ۵۳۳۸ نفر ترخیص شدند، اظهارکرد: در حال حاضر ۲۷۹بیمار در بخش‌های کرونایی استان به سر می برند که ۱۱۹نفر بیمار کرونایی قطعی می باشند و از بیماران کرونایی قطعی ۱۵نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدا شیوع کرونا تا کنون ۶۹۳۲نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافتند، بیان کرد: ۱۲۷ فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت رسیده البته طی ۲۴ساعت گذشته فوت کروناتیی نداشته ایم. ۱۶۶نفر از فوتی های کرونایی دارای بیماری زمینه ای بودند و ۱۱نفر فاقد هرگونه بیماری زمینه ای بودند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تا دیروز جمعه چهارم مهر ماه ۸۶۰۰ نفر با میانگین سنی ۴۱ سال در استان کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند.
وی ادامه داد: در خصوص میزان بروز بیماری کرونا بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در سطح کشور ۵.۳ نفر مبتلا به کروناویروس شدند که این آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ نفر مبتلای قطعی است که این وضعیت بیش از دو برابر میانگین کشوری است. میزان کشندگی کروناویروس در کشور ۵.۷ و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۵ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تاکنون از افراد مشکوک کرونایی استان ۳۳هزار و ۷۰۰ نمونه گرفته شده است، عنوان کرد: روند بستری و فوت کرونایی در استان طی هفته اخیر نزولی شده است.
یزدان‌پناه تصریح کرد: با توجه به فصل سرما و احتمال شیوع آنفلوآنزا همزمان با کروناویروس بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ تخت عادی و ۷ تخت آی سی یو به تختهای بیمارستان شهید جلیل یاسوج اضافه شدند که طی ۲۴ ساعت آینده فعال می شوند.
وی بیان کرد: ۳۵ پرستار از سایر بیمارستان‌های یاسوج به بیمارستان شهید جلیل یاسوج (بیمارستان معین کرونای استان) جهت استفاده از تجارب آن‌ها و راه اندازی بخش‌های دیگر انتقال داده می شوند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000425/nf00425956-2.jpg
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت یه رعایت نکردن پروتکل‌ها در دفاتر بیمه‌ای استان اعلام خطر کرد و اظهار داشت: هفته بسیار خوبی را بابت همکاری مردم و ادارات و دستگاه‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سپری کردیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها در استان به 88 درصد رسیده و بر خلاف کشور که روند کاهشی داشته روند خوبی را سپری کرده‌ایم.
وی گفت: پلیس به اضافه 10 که وضعیت خوب نبود رشد 12 درصدی داشتیم و دفاتر پیشخوان هم به 77.5 درصد رسیده است در اماکن متبرکه 91.2 درصد رعایت می‌شود و در پایانه‌های درون و برون شهری هم هر چند هنوز وضعیت رضایت‌بخش نیست اما افزایش درصدها را داشته‌ایم مراکز اقامتی ما به 91 درصد رسیده و داروخانه‌ها 72.2 درصد و مطب‌ها هم با رشد 15 درصدی به 88.3 درصد رعایت پروتکل‌ها رسیده‌ایم که در کشور جز نقاط ضعف به شمار می‌روند.
بانشی گفت: در آرامستان‌ها 71.6 و در مراکز بیمه از 80 درصد با افت بسیار زیادی به 59 درصد رسیده‌ام در پاساژها افزایش 11 درصدی رعایت دستورات بهداشتی را داشته‌ایم هر چند هنوز پایین هستیم و از 45 به 54.5 درصد رسیده‌ایم.
وی به بازدید از 671 مدرسه اشاره کرد که میانگین رعایت 61.4 درصدی را نشان می‌دهد و در بعضی آیتم‌ها که رعایت نشده حتی به یک ریال هزینه نیاز نبوده است.`

در ادامه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از یزدانپناه و بانشی و همه پرسنل و پرستاران قدردانی کرد و گفت: واقعا پزشکان و پرستاران استان ما با همه وجود حماسه آفرینی می‌کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار یزدانپناه چند نکته دارد اول این که آمار مبتلایان ما از کشور پیشی گرفته که خود نکته خوب و بد دارد اول اینکه عده‌ای مبتلا می‌شوند و روی خوب سکه این است که توانسته‌ایم افراد مشکوک و علامت‌دار را شناسایی کنیم. باید بدانیم که این فراگیری در استان وجود دارد باید مراقب باشیم.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ما موفق است اما دانشگاهی جوان است هر چند که تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کرده و اقدامات پر شماری انجام شده اما باید بپذیریم که اگر با موج خطرناکی مواجه شویم آسیب پذیری بالایی داریم.
استاندار خاطرنشان کرد: در خصوص رعایت‌ها اولین اولویت استفاده از ماسک است دستگاه‌ها ‌آن‌هایی را که ماسک نمی‌زنند و رعایت نمی کنند خدمات ندهند و اگر بحثی بود به مراجع قضایی معرفی کنند.
وی گفت: هدف ما بستن صنوف نیست بلکه رعایت کردن دستورات بهداشتی است لذا اصناف و پاساژهایی که رعایت می‌کنند مورد قدردانی قرار گیرند از مدارس و رانندگانی که رعایت می‌کنند تجلیل شود.
استاندار گفت: آن‌هایی که رعایت نمی‌کنند ارشاد شوند و هیچ گاه از تذکر دادن خسته نشویم باید از همه ظرفیت‌ها مثل پایگاه مقاومت و دهیاری‌ها استفاده کرد.
وی افزود: در حمل و نقل رشد داشته‌ایم اما با میانگین فاصله داریم رانندگان باید توجیه شوند که مسافر بدون ماسک به هیچ وجه سوار خودرو نشود بعضی‌ها تا پای مرگ مقابله می‌کنند که باید با آن‌ها برخورد شود.
کلانتری خاطرنشان کرد: در بین همه این مباحث استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ رعایت پروتکل‌ها رتبه اول کشور را دارد که اگر افزایش دهیم اما هنوز آمار مرگ و میر و بستری و مراجعه ما کم نشده است هر چند با برخی استان‌ها در رعایت پروتکل‌ها فاصله ۲۰ درصدی داریم که نشان دهنده کار در استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
ای همه تشکر خشک و خالی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی فقط به درد خودشون میخوره ،امکانات بیارید ...معوقات پرسنل را پرداخت کنید ، شما که از یک ماه اضافه کار خودتون نمیگذرید ،پرستارا و کادر درمان ۱۵ ماه کارانه طلبکارن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1