تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۲۵۵۱۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد

آثار امام سجاد (ع) نقش بی بدیلی در گسترش و نشر قیام عاشورا داشت

۰
آثار امام سجاد (ع) نقش بی بدیلی در گسترش و نشر قیام عاشورا داشت
کبنا ؛«حسین کلانتری» امروز (23 شهریور) در ارتباط مجازی با کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به میزبانی استان هرمزگان، اظهار کرد: آنچه حائز اهمیت است، سبک زندگی امام سجاد (علیه السلام) بوده که در دوران معاصر بسیار می تواند نجات بخش باشد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در دنیای کنونی به ویژه غرب انحطاط اخلاقی بیداد می کند و ما با معنویت و اخلاق در دنیای غرب و عصری که بشریت اسیر هجوم فرهنگی گسترده با وجود فضای مجازی بسیار قابل نشر است، پی می بریم که روش و منش امام سجاد (علیه السلام) با توجه به بینش آن امام همام می تواند به بشریت برای خارج شدن از ورطه نابودی اخلاقی کمک کند.
 
وی ادامه داد: مستحق ترین و شایسته ترین آحاد جامعه، آحاد جامعه اسلامی به ویژه شیعی است که می توانند با استفاده از آموزه های بسیار بلندی که امام سجاد (علیه السلام) به جا گذاشت، با اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت آشنا شوند.
 
کلانتری به فرازهایی از زندگی امام سجاد (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: این امام همام در بخش های گوناگون و دورانی که با جد بزرگوار خود در کودکی، دوران نوجوانی و جوانی و در کربلا و حوادث و مباحثی که در کربلا پیش آمد آثار امام سجاد (علیه السلام) بعد از واقعه کربلا نجات بخش و نقش بی بدیلی در حفظ و گسترش و نشر قیام عاشورا داشت.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیانات امام سجاد (علیه السلام) در پاسداری از نهضت امام حسین (علیه السلام) در کنار خطبه های آتشین حضرت زینب (سلام الله علیها) داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر بررسی کنیم می بینیم امام سجاد (علیه السلام) در دوره سخت ظلم و خفقان بار سنگین امامت را امانت دارانه به سرمنزل مقصود رساندند.
 
کلانتری گفت: شیوه های آن حضرت متناسب با شرایط آن روز بوده و حضرت از دعوت ها استفاده می کرد و عهدشکنی و پیمان شکنی با امام حسین (علیه السلام) را با صدای رسا به مردم گوشزد می کرد تا بشریت را بیدار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1