تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۲۴۸۸۳

روایت‌های متناقض از درگیری در روستای ابوالفضل اهواز

۰
روایت‌های متناقض از درگیری در روستای ابوالفضل اهواز
کبنا ؛اهالی منطقه ابوالفضل اهواز می‌گویند سکونت در این منطقه از پیش از انقلاب بوده است اما بنیاد مستضعفان خود را مالک این اراضی می‌داند و دستگاه‌های مسؤول نیز آن را به عنوان روستا قبول ندارند.
بنیاد مستضعفان حکم تخلیه این روستا را گرفته است و روز گذشته ماموران پلیس برای تخلیه آن مراجعه می کنند که با مقاومت اهالی روستا روبه‌رو می شود.
تصاویر منتشر شده نشان دهنده برخورد سخت پلیس با اهالی معترض روستا و حتی تیراندازی به سمت آنهاست. گفته می شود چند نفر زخمی شدند اما پلیس درباره اتفاقات رخ داده و مقاومت اهالی می گوید: این افراد به تحریک ساکنان منطقه و توسط اشخاصی به هویت معلوم از ورود عوامل به زمین‌های بنیاد مستضعفان جلوگیری کرده و با حمله به عوامل اجراییات شهرداری سنگ پرانی کردند و جاده را نیز بسته و از ورود خودرو‌های شهرداری و سایر عوامل جلوگیری کردند.
به گفته فرمانده پلیس اهواز چهار مامور نیروی انتظامی و یک مامور شهرداری در این حادثه زخمی شده اند. او تاکید کرد که تصاویر منتشر شده ساختگی است. سرهنگ دالوند تیراندازی ماموران به سمت معترضان را تکذیب کرد.
این در حالی است که علی بیرانوند معاون دادستان اهواز نیز درباره حادثه گفته است: "ماموران انتظامی حاضر در محل برای کنترل اوضاع و جلوگیری از صدمه جانی به افراد به صورت هوایی با اسلحه ساچمه زن پلاستیکی چند تیر شلیک کردند که برخی از افراد از این موضوع سو استفاده کرده و با تقطیع کلیپ ها سعی در وارونه کردن موضوع داشتند."
او تاکید کرد "در نهایت موضوع به صورت آرام خاتمه یافته و ماموران محل را ترک کردند ولی این به معنی عدم برخورد با زمین خواری افراد مفسد که خود را در پشت افراد عادی مخفی می کنند نیست و وفق مقررات تحت پیگرد قرار خواهند گرفت."
«ابوالفضل» عنوان مکانی است که به گفته ساکنان آن حدود 300 خانوار در آن زندگی می‌کنند و شغل اصلی و غالب آن‌ها کشاورزی است به همین دلیل ظرف دو دهه گذشته خشکسالی آسیب زیادی به کشاورزی و معیشت اهالی این منطقه وارد کرد.
اما اهالی می‌گویند: زمان حضور آن‌ها در این مکان به زمان پیش از انقلاب باز می‌گردد و اکنون با گذشت چند دهه از سکونت آن‌ها در این مکان بنیاد مستضعفان با ادعای تملک و حق مالکیت اراضی این منطقه اهالی آن را مجبور به تخلیه خانه‌های خود و ترک آن کرده است. ساکنان این منطقه چند سالی است با اضطراب ماندن و یا تخلیه کردن خانه‌های خود دست و پنجه نرم می‌کنند، دستورات دولتی صحبت از مالکیت این اراضی توسط بنیاد مستضعفان می‌کنند.
از طرفی بر خلاف گفته اهالی منطقه دستگاه‌های مسؤول اینجا را به عنوان روستا قبول ندارند اما بررسی خبرنگار فارس نشان می‌دهد مکاتبات اداری که در خصوص این منطقه صورت گرفته از منطقه ابوالفضل به عنوان روستای ابوالفضل نام برده شده است و سازمان املاک و اسناد استان تصرف اراضی توسط شخص را تایید و مساحت آن‌ها تعیین و حق ریشه به آن‌ها داده است از طرفی آیت الله جزایری نماینده سابق ولی فقیه در خوزستان طی نامه‌ای به بنیاد مستضعفان سکونت اهالی در این روستا در زمان قبل از انقلاب را تایید و درخواست مساعدت به آن‌ها را کرده است.
اما دستگاه‌های مسؤول می‌گویند: این زمین‌ها تصرفی است و دو، سه سالی بیشتر نیست که اهالی در این منطقه سکونت کردند، اینجا روستا نیست و در گذشته یک موسسه کشاورزی بوده است.
مرجع : فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1