تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۲۴۸۱۴
رئیس کل دادگستری استان گفت؛

کهگیلویه و بویراحمد استان پایلوت کشوری در امر داوری می شود / دستگاه قضایی استان رتبه سوم کشوری در زمینه ابلاغ الکترونیک را دارد

۱
۱
کهگیلویه و بویراحمد استان پایلوت کشوری در امر داوری می شود
کبنا ؛
نگین تاجی در نشست دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با اظهار اینکه شرایط دادرسی الکترونیک برای زندانیان فراهم است، افزود: یکی از مواردی که در این خصوص مطرح می باشد این است که، در این شرایط کرونایی از حضور زندانیان در دادسراها و محاکم جلوگیری شود و از طریق  ویدئو کنفراس،بدون حضور زندانی در دادسرا در همان زندان، از طریق ویدئو کنفرانس با دادگاه ارتباط برقرار و امر دادرسی انجام می شود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه در استان کهگیلویه و بویراحمد درصد ابلاغ الکترونیک، به مرز 94 درصد رسیده و این خود نقش زیادی در اطاله دادرسی دارد که رسیدگی طولانی نشده و همچنین اوقات رسیدگی تجدید نمی شوند و در یک زمان متعارف، با یک کیفیت بسیار بالا، آراء صادر می شود.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ابلاغ الکترونیک، جز رتبه های سوم و چهارم کشوری است.
نگین تاجی بیان کرد: با همکاری دفاتر خدمات الکترونیک ،کهگیلویه و بویراحمد استان پایلوت کشوری در امر داوری می شود.
این مقام قضایی اظهار داشت:در سالهای گذشته با تلاش هایی که در سطح کشور صورت گرفت و در خصوص قراردادهای مربوط به خرید و فروش املاک یا خودروها، شرطی گنجانده شد که، اگر اختلافی بین طرفین قرارداد ایجاد شد به یک نهاد داوری که خود طرفین مشخص می کنند، یا اتاق داوری، پرونده ارجاع می شود و نیازی به مراجعه به محاکم نیست.
وی گفت: این موضوع به دفاتر خدمات قضایی ابلاغ می شود و چنانچه در این قراردادها، شرط داوری گنجانده شده، مستقیماً به مراکز داوری ارجاع می نمایند.

نگین تاجی درمورد اعضای نهاد های داوری اظهار داشت: به لحاظ تخصص و توانایی که شرایط آن از قبل احراز شده ، قبلاً کارهای کارشناسی صورت گرفته و افراد فرصت بیشتری دارند، چون پرونده ها محدودترند، به راحتی آنها را حل و فصل می کنند.
وی رسیدگی کوتاه مدت و ابراز رضایت اصحاب پرونده ها را از مزیت های ارجاع رسیدگی به داوری، عنوان نمود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ در ادامه در خصوص دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و  فاصله گذاری اجتماعی را به دفاتر یادآوری نموده ایم و افرادی را برای بازرسی این موضوع انتخاب کرده ایم که مداوم از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سرکشی کنند تا در این خصوص، برای مردم مشکلی ایجاد نشود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به اینکه امکان دسترسی مراجع نظارتی در مرکز به پرونده در محاکم وجود دارد، اظهار داشت: نهادهای نظارتی مثل دادسرای انتظامی قضات و حتی شخص رئیس قوه قضائیه، بدون اینکه در واقع حتی بازرسینی را به استانها اعزام نمایند از همان سیستم امکان نظارت بر تمام مراحل ارائه ی شکایت و دادخواست تا تمام رسیدگی ها و حتی احکام مطلع می شوند و نظارت ها را بسیار سریع تر کرده است.
وی در پایان با اظهار اینکه نیازی نیست مردم در اجرای احکام حضور یابند،گفت: مردم می توانند از طریق سامانه ی نوبت دهی الکترونیک، برای اجرای احکام نوبت اخذ نمایند و این مجموعه ای از امتیازاتی است که در خصوص دادرسی الکترونیک وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر نگین تاجی..
در خصوص بعضی دادیاران دادسرا که اصل دقت و رسیدگی عادلانه را فدای اصل سرعت و کاهش آمار پرونده های شعبه شان میکنند نیز کاری کنید!!!!!!!!!
قطعا این اعمال و کردار نتیجه آن سخنان و رهنمودهای آیت الله رییسی در بحث دقت در رسیدگی پرونده و حفظ کرامت انسانی نیست!
آیا نظارتی بر قضات دادسرای مرکز استان تان و شیوه تحقیق آنان دارید؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1