تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۴۲۴۵۹۶
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت؛

چگونگی عزاداری ها در شرایط کرونایی / ثبت نام 300 هیات عزاداری در سامانه بیرق

۰
چگونگی عزاداری ها در شرایط کرونایی / ثبت نام 300 هیات عزاداری در سامانه بیرق
کبنا ؛
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در جلسه هماهنگی برگزاری ماه محرم بر ضرورت نظارت‌ها بر مراسم‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: ثبت نام هیئت‌ها در سامانه بیرق به دلیل انجام گرفتن نظارت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
حجت الاسلام افتخاری اظهار کرد: تاکنون 300 هیات در سامانه بیرق ثبت نام کرده اند. هیات‌ها موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از نذری‌های فله‌ای هستند و پذیرایی مطلقا ممنوع و فقط توزیع آب معدنی مجاز است.
افتخاری با اشاره به پوشش رسانه‌ها برای عزاداری‌هایی که همه دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند، افزود: عزاداری‌های محله‌ای که یک مداح و سخنران در هر محله ۱۵ دقیقه عزاداری می‌کنند و همچنین هر خانه یک حسینیه که بیشتر با ظرفیت صداوسیما اجرا می‌شود جز برنامه‌های سازمان تبلیغات در ایام محرم است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نظارت‌ها و آمار‌های ارائه شده در ستاد پیشگیری کرونا نشان دهنده این است جامعه روحانیت و اماکن مذهبی با ۸۷ درصد بالاترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارا است.
جمالی اضافه کرد: در ایام محرم رسالت صداوسیما سنگین‌تر خواهد بود و باید فرهنگ سازی لازم را در خصوص عزاداری ماه محرم داشته باشد. همه ارگان ها باید همکاری داشته باشند، به ویژه شهرداری‌ها برای محیا کردن فضا‌ها و آموزش و پرورش برای در اختیار گذاشتن فضا‌های باز مدارس همکاری لازم را داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این جلسه به هماهنگی بین ارگان‌های بهداشتی و اماکن مذهبی سازمان تبلیغات و هیات‌های مذهبی در استان اشاره کرد و گفت: اماکن متبرکه و مساجد یکی از اماکنی هستند که ۸۷ درصد پروتکل‌های بهداشتی را  رعایت می‌کنند و قرار شد تجمعات بیشتر از ۵۰ نفر نباشد، برای عزاداری‌ها از فضای باز استفاده شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری در این مراسم ضروری است.
بانشی در خصوص پذیرایی‌ها و نذورات در عزاداری‌ها اشاره کرد و افزود: پذیرایی‌ها مثل شربت آب و مواد غذایی که به صورت فله‌ای هستند ممنوع است و اگر نذری باشد خشک و به صورت بسته بندی باشد تا بتوانیم محرمی باشکوه‌تر با رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشیم تا در کنار مسائل معنوی سلامت خود را هم حفظ کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1