تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۴۲۴۰۷۲
دیدار مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان؛

نماینده ولی فقیه استان: بارها به مسئولان برای تجهیز محیط زیست تذکر داده ام

۰
نماینده ولی فقیه استان: بارها به مسئولان برای تجهیز محیط زیست تذکر داده ام
کبنا ؛صبح امروز ، چهار شنبه 15مرداد 99 سید اسدالله هاشمی ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به همراه جمعی از کارکنان با حجت الاسلام والمسلمین ، حاج سید نصیرحسینی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یاسوج دیدار داشتند .
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، هاشمی به ارائه گزارش مختصری از وضعیت توپوگرافی مناطق، حیات وحش، نیروی انسانی، تجهیزات پرداخت و گفت: 165 نفر نیرو در اداه کل حفاظت محیط زیست استان کار مدیریت از 312 هزار هکتار از مناطق حفاظت شده را برعهده دارند .
وی آموزش را یکی از مهمترین برنامه های در دست اقدام این اداره کل برشمرد و گفت: ظرفیت استان با یک هزار و 200 گونه گیاهی، 350 گونه مهره دار با شاخص خرس قهو ه ای و گونه غالب کل و بز و حدود 30 گونه پلنگ ایرانی شناسایی شده در دنا با یک چهارم استاندارد جهانی محیط بان حفاظت می شود، برهمین اساس سعی برآن شده است دو اصل حضور و مشارکت مردم در اولویت قرار گیرند .
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یاسوج؛ ضمن تبریک اعیاد فرخنده امامت و ولایت، تقدیر از دغدغه و تلاش های مدیرکل و کارکنان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از حیات وحش استان گفت: حیات وحش همانند انسان حق زیست دارند ، خداوند متعال آنها را برای خدمت به انسان خلق نموده است .
وی زندگی انسان را گره خورده به زندگی حیات وحش دانسته و گفت: خداوند متعال اکوسیستم را مرتبط با هم خلق نموده، حذف هرکدام از این چرخه باعث می شود انسان متضرر شود و انسان این حق را ندارد که حق حیات را از وحوش بگیرد .
وی به آموزه های دینی برای حفاظت از حیات وحش اشاره نمود و گفت: امام علی (ع) می فرمایند : اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من بگذارند تا پوسته جویی را از مورچه ای بگیریم هرگز این کار را نخواهم کرد .
امام جمعه یاسوج گفت: خداوند انسان را به موجوداتش قسم می دهد و کار محیط بانان مقدس است که حفاظت از موجودات را برعهده دارند .
وی گفت : شکار از سر لهو حرام است ، زیرا ما چیزی را خلق نکرده ایم که آن را حذف کنیم .
نماینده ولی فقیه گفت: محیط زیست یک سرمایه است و ما باید آن را حفظ کنیم، همانطور که نیاز است ما خانه و فرزندان خور را حفظ کنیم .
وی با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست گفت: بخش فرهنگ سازی در اولویت کاری محیط زیست قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1