کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابهاماتی پیرامون انتخاب شهردار دهدشت؛

کلانتری و آزمون قانونمداری / شورای شهر دهدشت؛ گاهی با قانون گاهی علیه قانون!

11 مرداد 1399 ساعت 22:09

آیا کلانتری حکم شهردار جدید دهدشت را تایید می‌کند؟ شهرداری که فاقد سابقه ۵ ساله مدیریت میانی است و پیشتر از امکانات دولتی به نفع کاندیدش سو استفاده کرده بود!


حاشیه‌های انتخاب شهردار جدید دهدشت آنهم با لابی‌های صورت گرفته بحث داغ این روزهای شهرستان شده است.
جلال داورپناه دارای مدرک دکتری مهندسی و مدیریت منابع آب با کسب ۴ رأی جایگزین برخه شد.
زین العابدین بالوایه، رئیس شورای شهر دهدشت پیش از این در گفت وگو با رسانه‌ها ادعا کرده بود. «این قانون است که شهردار اصلح را انتخاب می‌کند.»
ولی می‌بینیم با استناد به آئین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، داورپناه که رأی مثبت بالوایه را داشته، سابقه ۵ ساله مدیریت میانی برای شهرداری‌های شهر با جمعیت ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر را ندارد.
بالوایه گفته بود«ملاک انتخاب شهردار هم قانونی است و قانون؛ شهردار اصلح را مشخص کرده است. شهردار باید مدرک تحصیلی مرتبط و دارای سابقه‌ی مدیریت باشد، این ملاک‌هایی است که بیشتر مدنظر قانون است و باید فردی انتخاب شود که آگاه با مسائل شهری باشد.»
روشن است که شورای شهری هابه ویژه بالوایه، قانون را بهانه‌ای برای پیشبرد اهداف طایفه گرایی و سیاسی خود کرده‌اند که گاهی با قانونند و گاهی علیه آن!
گفته می‌شود، جلال داورپناه شهردار جدید دهدشت، همان دهیار جنجالی کلایه چرام است که حکمش به دلیل سو استفاده از امکانات دولتی به نفع «عدل هاشمی پور» در انتخابات از سوی حسین کلانتری لغو شد.
حال بعد از انتخاب و برخورد سلیقه‌ای شورای شهری‌ها با قانون، نوبت به استاندار قانونمدار کهگیلویه و بویراحمد رسیده است که از این آزمون چه امتیازی کسب می‌کند؟
داور‌پناه آیا خیری برای دهدشت به ارمغان می‌آورد
سید جلال داورپناه شهردار منتخب شهر دهدشت

آیا کلانتری حکم شهردار جدید دهدشت را تأیید می‌کند؟ شهرداری که فاقد سابقه  ۵ ساله مدیریت میانی است و پیشتر از امکانات دولتی به نفع کاندیدش سو استفاده کرده بود!
یکی از شهروندان در گفت و گو با کبنا اظهار کرد:《کسی که نمی‌تواند حقوق شهروندی را رعایت کند، تأیید شدن حکمش از سوی استاندار کار عاقلانه‌ای نیست.  مضاف بر آن در چنین جایگاهی راحت تخلف انجام می‌دهد پس کلانتری اگر ارزشی برای حقوق شهری و شهروندی قائل است باید امضاءنکنند.》
این در حالی است که در برخی رسانه‌ها بدون توجه به اصل ماجرا و تخلف انتخاباتی صورت گرفته آمده است، کلانتری حق لغو حکم دهیار را تا زمانی که شورای روستا از وی حمایت می‌کند را ندارد، و لغو حکم تنها برای نمایش اقتدار استاندار بوده است!


کد مطلب: 423894

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423894/کلانتری-آزمون-قانونمداری-شورای-شهر-دهدشت-گاهی-قانون-علیه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1