تاریخ انتشار
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۲۳۶۲۷
خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد،

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد دغدغه ترافیک را ندارند / عجیب‌ترین چراغ راهنمایی دنیا در کهگیلویه و بویراحمد / یاسوج تنها مرکز استان که خط ویژه ندارد / توقف 145 خودروی مزاحم شبانه

۳
۳
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد دغدغه ترافیک را ندارند / عجیب‌ترین چراغ راهنمایی دنیا در کهگیلویه و بویراحمد / یاسوج تنها مرکز استان که خط ویژه ندارد / توقف 145 خودروی مزاحم شبانه
کبنا ؛ترافیک شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برای همه کلافه کننده است و کمتر کسی هست که به معابر اصلی و فرعی شهر نیاید و به چاله گره ترافیک مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیفتد.
 
سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد، استان را یکی از فقیرترین استان‌ها در حوزه ترافیک خواند و گفت: متأسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مرکز استان در حوزه ترافیک مشکلات زیادی دارد، ما در بیشتر جاها با فقر تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خط کشی معابر و... داریم.
وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها همیشه یار و یاور ما بوده است، افزود: رسانه‌ها در پیشبرد اهداف پلیس، کمک کار است و نقش مهمی دارد.
سرهنگ خوشوقت به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با همکاری دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: تا پایان تابستان این طرح اجرا می‌شود و با خودروهای که تخلفاتی از قبیل سرعت‌های غیرمجاز، حرکات خطرناک، دستی کشیدن و... دارند، برخورد قانونی می‌شود. و در این مدت اجرای طرح 145 خودرو به دلیل این تخلفات متوقف شدند.
وی عمده‌ترین تخلفات این خودروها را دستی کشیدن و سرعت‌های غیرمجاز عنوان کرد و گفت: این خودروها عامل بی نظمی و سلب آسایش از مردم بودند.
خوشوقت گفت: برای این تعداد خودرو پرونده تشکیل دادیم و به مراجع قانونی معرفی شدند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در راستای همین طرح 14 موتور سیکلت متخلف و 20 خودروی فاقد پلاک متوقف شدند.
 سرهنگ خوشوقت نگاه مسئولان به ترافیک را دغدغه مند و مسئولیت پذیر نداست و گفت: همه امکانات، مراکز درمانی و خدماتی، کلینیک‌ها، مطب‌ها در یک خیابان و نقطه هستند. ما مصوب کردیم که بیمارستان شهید بهشتی یاسوج جابجا شود. اما چرا این مصوبه اجرا نشده است، نمی‌دانیم.
 وی سه اصل ترافیک را مهندسی ترافیک، اجرای مقررات و دانست و گفت: سالانه تعداد زیادی خودرو به خودروهای استان اضافه می‌شود. 4 هزار خودرو امسال به تعداد خودروهای استان اضافه شد که نو پلاک هستند.
وی افزود: با وجود این حجم خودرو، اما نه خیابان‌ها و نه معابر ما تعریض نمی‌شوند و نبود پارکینگ عمومی بر معضل ترافیک افزوده است. وقتی پارکینگ عمومی و زیرساخت‌های ترافیکی نباشد، توقف خودروها به شکل دوبله و گاهاً سوبله وجود دارد. و وقتی پارک عمومی و زیرساخت‌های مناسب نباشد که مردم استفاده کنند، قاعدتاً خودروها هم توقف می‌کنند و پلیس که نمی‌تواند همه خودروها را اعمال قانون کند چرا که ما هم امکانات و نیروهای لازم را نداریم.
 وی به موضوع ترافیک در خیابان فردوسی (چهارراه سینمای قدیم تا هجرت‌ها) اشاره کرد و گفت: در این محدوده ترافیک زیادی داریم، متأسفانه نبود علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی معابر و مشخص نبودن جایگاه عابرین پیاده به ترافیک این منطقه افزوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم استفاده مردم از حمل و نقل عمومی نیز بر مشکلات ترافیک افزوده است، مردم از حمل و نقل عمومی استقبال نمی‌کند و عصرها می‌بینیم که اکثر خودروهای شخصی با تک سرنشین عبور و مرور می‌کنند.
 وی به این نکته هم اشاره کرد که ما ناوگان عمومی خوبی نداریم، و گفت: تعدادی اتوبوس داریم که آن هم در اختیار دانشگاه‌ها است، میدان شهدای نیروی انتظامی بیشترین حجم مسافران را دارد که عامل ترافیک هفت تیر تا این میدان هستند و از طرفی ناوگان عمومی خوبی هم نداریم.
 وی گفت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حمل و نقل عمومی آن باید قوی‌تر باشد. اما متأسفانه ما تنها مرکز استان هستیم که حتی خط ویژه نداریم، تعریض و خط کشی معابر انجام نمی‌گیرد. خط ویژه اتوبوس نداریم. خیلی از تقاطع ما چراغ قرمز ندارد. ما چراغ زرد در چهار راه‌ها نداریم که این اشتباه است. حتماً باید سه ثانیه بعد از چراغ سبز، چراغ زرد داشته باشیم به منظور تخلیه تقاطع‌ها از خودروها، اما می‌بینیم که از چراغ سبز یک مرتبه به جراغ قرمز می‌رویم. در بعضی از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد چراغ سبز چشمک زن دیده‌ام که در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
 سرهنگ خوشوقت تصریح کرد: به طور کلی سیکل و شکل چراغ قرمزهای ما مشکل دارند و این چراغ قرمزها قدیمی هستند، و باید مهندسینی که تبحر دارند این چراغ قرمزها را نصب کنند که در استان ما یک برق کار ساده این کار را انجام می‌دهد.
 وی افزود: برق کار ساده نمی‌تواند، چراغ‌ها باید سه زمانه باشند و در همه جای دنیا اینگونه است. چراغ‌های راهنما باید هوشمند باشند.
وی گفت: شهرداری یاسوج در باره محل چراغ‌ها با ما مشاوره می‌گیرند، اما برای زمان بندی با ما هماهنگ نمی کنندو چراغ‌ها به روز و مدرن نیست، نیز به گروه متخصص برای نصب این چراغ‌ها هستیم و این چراغ‌ها مورد تأیید ما نیست.
 وی تاکید کرد: یکی از فقیرترین مراکز استان‌ها به لحاظ ترافیکی یاسوج است، تابلو کافی نداریم و خط کشی معابر نداریم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد به وعده چندین ساله مسئولان در خصوص اجرای پروژه پایش تصویری گریزی زد و گفت: سال‌ها است که مسئولان ترافیک شهر یاسوج و استان می‌خواهند، که مرکز پایش تصویری معابر و خیابان‌ها را د ر مرکز استان راه اندازی کنند، اما هیچ خبری از آن نیست، من نمی‌دانم دلیل این همه اهمال کاری چیست. مسئولین باید در این باره پاسخگو باشند.
 سرهنگ خوشوقت گفت: آینده شهر یاسوج به لحاظ ترافیکی به دلیل این همه حجم مهاجر پذیری، گردشگر پذیری و مسافر نگران کننده است و باید تدبیری اندیشیده شود.
وی به کاهش 40 درصدی تصادفات در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این موفقیت به دلیل مشارکت مردم و تلاش همه جانبه همکاران ما بوده است.
ادامه دارد...
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دکترسعیدعوض پور
Iran, Islamic Republic of
درودبرجناب سرهنگ خوشوقت و همکاران ایشان،گفته های شما به حق است کاش بلوارشصت متری وبلوارامام خمینی راکوچکترکنندوخیابان راعریض کنندیاشهرداری چرطرح عریض کردن خیابان جمهوری را تکمیل نمی کندچندسال پیش که قیمت ملک پایین بودچراانهارانخرید...
دنا
Iran, Islamic Republic of
استان ما در استانه سال ۱۴۰۰ هنوز هم محروم ترین استان کشور است.این را از وضعیت حمل و نقل جاده ای و نبود زیر ساخت فنی و تاسیسات و نبود زیرساخت گردشگری و نبود هتل های لازم و کافی و نبود امکانات و تجهیزات و عدم وجود راه مناسب و با کیفیت و نبود نقشه توسعه کمی و کیفی و نبود اراده و روحیه در بین وزرا و دست اندرکاران و متولیان کشوری و نبود سرمایه گذاری در استان نبود قدرت چانه زنی سیاسی در بین مسولان برای گرفتن بودجه و اعتبار مالی کافی و خیلی از مسایل اجتماعی دیگر‌.نبود راه آهن در استان مشکل بسیاربسیار پایه ای و جدی می باشد.فقر و محرومیت شدید تاریخی ناشی از عدم توسعه اقتصادی و مالی و متغیرهای دیگر از جمله مسایل فنی و مهندسی.استان کهگیلویه و بویراحمد از استان های چهارمحال بختیاری و ایلام هم که محروم هستند باز بسیار بسیاربسیار محروم‌تر هست چه برسد که با استان های پیشرفته تر بخواهیم مقایسه ای ساده انجام بدهیم..جاده استاندارد در استان وجود ندارد تونل های استان به عنوان مثال عرض می کنم هنوز روشنایی و تهویه مناسب ندارند و شما اینها را با تونل های ازادراه جدید تهران شمال مقایسه کنید فرق از زمین تا آسمان هست.آنها تونل های رفت و برگشت با طول و عرض بیشترو استانداردترو فنی تر و امکانات جاده ای و امدادی( اورژانس و عوامل فنی و لجستیکی هلال احمر و سیستم های هوشمند فنی و امدادی و ... علایم هشداری و خطر و چراغ های راهنمایی رانندگی مناسب و زیاد که در مواقع خطر کمک کننده هستند و از آسیب های جاده ای و سوانح بسیار راهگشا و کمک کننده می باشند) بیشتر و تهویه بسیار فنی و مناسب و زیاد و خروج اضطراری و روشنایی زیاد با رنگهای مناسب و قشنگ و زیبایی بصری و هنری خیره کننده که چندین چندین برابر تونلهای استان ما هستند. وضعیت راه و جاده ها که موتور توسعه و آینه استان هستند بسیار وخیم و نگران کننده و ناراحت کننده و دردآور هست و فقر استان را از همان جاده های ارتباطی آن می توان دید.کافی است به استان های دیگر بروید.و بعد مقایسه کنید.در حوزه درمان و پزشکی هنوز بیماران به دلیل نبود امکانات تخصصی و فوق تخصصی روانه شیراز و اصفهان و تهران می شوند در حوزه صنایع و بازرگانی گمرگ فعال وجود ندارد و به اسم اصفهان شیراز صادر می شود.جای بسی تاسف و شگفتی و نگرانی عمده وجود دارد که سوله بحران در همه مراکز استان ها بجز استان ما وجود دارد.در همه مراکز استان های کشور سیستم های هوشمند هواشناسی وجود دارد دراین استان وجود ندارد.در همه جای کشور مرکز استان از زیرساخت های فنی و مهندسی و ارتباطات مدرن اینترنتی و شبکه ای برخوردار هست جز استان ما. کنترل هوشمند و دقیق مسیرهای درون شهری و رصد و پایش الکترونیک در همه مراکز استان ها وجوددارد جز استان ما.در حوزه کتاب و مراکز کتابخوانی و فرهنگی و سینما و موزه وضعیت در مقایسه بادیگر مراکز استان های کشدر اسفناک هست.مراکز تفریحی مدرن در استان درمقایسه با سایر مراکز استان ها وجود ندارد.امکانات و زیرساخت ورزشی استان نامطلوب و ضعیف و از حد و اندازه بسیار پایینی قرار دارد.فرودگاه شهر کرد و بوشهر و ایلام پرواز حتی برای مشهد و کیش هم دارند استان ما هنوز برای تهران پروازهاییش دچار اختلال و نارسایی و کمبود و افت و چالش هست.سوتغذیه و فقر مطلق و خودکشی ناشی از فقر و محرومیت بنا به گزارش ها و پژوهش های مستتد و مستدل در نواحی محروم و ضعیف تر استان مثل دنا سادات محمودی لوداب مارگون سدان محمودی کماکان وجود دارد.مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان به نسبت سایر استان ها وجود ندارد و کیفیت و کمیت آن بسیار نازل و پایین می باشد.دانشگاه های دولتی مرکز استان با مشکلات زیرساختی و فنی و توسعه ای و رفاهی و امکاناتی و تجهیزاتی زیادی دست به گریبان هستند.دانشگاه یاسوج علیرغم استعدادهای فراوان و قابلیت های فراوان از کمترین امکانات رفاهی و پشتیبانی برای پرسنل و اساتید و دانشجویان رنج می برد.
Iran, Islamic Republic of
یاسوج و استان ما در همه زمینه ها و عرصه ها عقب افتاده هست.در همه موضوعات توسعه و پیشرفت پای استان ما می لنگه.
انتقاد تند ضرغامی از اصولگرایان: استاد پیاده کردن آدم‌ها از قطار هستند

انتقاد تند ضرغامی از اصولگرایان: استاد پیاده کردن آدم‌ها از قطار هستند

رییس پیشین صدا و سیما در توییتی به انتقاد از اصولگرایان پرداخت و نوشت: «برخی اصولگراها،...
جزئیات ‌ واگذاری ۵۶۰۰ هکتار جنگل‌ به یک شخص!

جزئیات ‌ واگذاری ۵۶۰۰ هکتار جنگل‌ به یک شخص!

به گفته مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور دادگاه تجدیدنظر که رای ...
پشت پرده تعرض به هواپیمای ایران چیست؟

پشت پرده تعرض به هواپیمای ایران چیست؟

بر مبنای همین ارزیابی، محافل مزبور معتقدند که ایران به تحرکات آمریکا و اسرائیل پاسخ نخواهد ...