تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۲۳۴۵۳
نماینده نزدیک به جبهه پایداری و سخنران مشهور علیه تئوریسین اصلاح‌طلبان؛

حمله به سعید حجاریان؛ تئوریسین اصلاحات سلطان گندم است؟!

۲
۰
حمله به سعید حجاریان؛ تئوریسین اصلاحات سلطان گندم است؟!
کبنا ؛یک نماینده مجلس شورای اسلامی مدعی شده که سعید حجاریان تئوریسین سیاسی اصلاح طلبان با واردات گندم به تولید این کالای استراتژیک در کشور "ضربه محکمی" زده است.
 علی خضریان عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، در اکانت توئیتر خود اعلام کرده که سعید حجاریان از چهره‌های شناخته شده جریان اصلاحات به واردات گندم می‌پردازد.
خضریان نوشت: «در سوال از وزیرجهاد کشاورزی پیرامون حذف بودجه خودکفایی گندم از یک شخصیت پرنفوذ سیاسی گفتم که با استفاده از فضای تضعیف شده تولید داخلی اقدام به واردات محموله‌های گندم از خارج از کشور نموده است؛ این شخص کسی نیست جز جناب سعید حجاریان از تئوریسین‌های جریان اصلاحات!»
در ادامه این نماینده مجلس مدعی شده که حجاریان از حامیان دولتی است که خودکفایی کشور را در تولید گندم به خطر انداخته و بستر را برای واردات این کالا سابقا خودکفا شده با ارز "جهانگیری" برای حجاریان فراهم کرده است.
خضریان که از نمایندگان سهمیه جبهه پایداری در لیست انتخاباتی اصولگرایان بود، نوشت: "جناب سعید حجاریان در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۲ و تنها چندماه پس از پیروزی جناب حسن روحانی و استقرار دولت یازدهم، با شراکت فرزندش محسن، اقدام به ثبت شرکتی به نام راشا تندیس پارسیان در حوزه واردات کالا‌های اساسی نموده است."
این نماینده می‌گوید که حجاریان شرکت "فامیلی" و "خانوادگی" راه انداخته و "چندین محموله محصولات زراعی اعم از گندم را به کشور وارد کرده است؛ تا حذف بودجه خودکفایی گندم توسط دولت و ادامه روند واردات گندم، ضربه محکمی به تولید این کالای استراتژیک بزند."
خضریان حجاریان را یکی از "کاسبان نان مردم" در "شرایط کمبود ارز" دانسته و نوشته که از حجاریان انتظار می‌رود پیرامون نقش خود در مدیریتی که مردم را دچار این آشفتگی‌های اقتصادی نموده است، توضیح دهد."
او اسنادی هم از شرکت منتسب به حجاریان منتشر کرده است، اما این اسناد هیچ یک نشان نمی‌دهد که شرکت مزبور مرتکب تخلفی شده باشد. در این اسناد نام سعید حجاریان به عنوان عضو هیات مدیره دیده می‌شود. محسن حجاریان هم به عنوان مدیر شرکت فعالیت می‌کند. این اسناد فقط مالکیت شرکت و واردات گندم توسط آن را نشان می دهد. 
حمله به سعید حجاریان؛ تئوریسین اصلاحات سلطان گندم است؟!
 
حمله به سعید حجاریان؛ تئوریسین اصلاحات سلطان گندم است؟!دو سند منتشر شده از سوی خضریان علیه حجاریان
البته این ادعا‌های نماینده بیش از حجاریان دولت حسن روحانی را زیر سوال برده چرا که مدعی است خودکفایی گندم را نابود کرده تا دست به واردات آن بزند.

خضریان ۲۵ تیر ماه در همین رابطه از کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مورد دلیل حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم از سال ۱۳۹۴ تاکنون و واردات گندم توسط برخی افراد خاص سوال کرد. در متن سوال به نقش یکی از سیاسیون که حالا روشن شده منظورش حجاریان است در واردات گندم اشاره شده است.

او در متن سوال نوشته است: "ادامه‌دار بودن عدم حمایت‌های لازم و حذف بودجه خودکفایی که در تضاد با سیاست کشور مبنی بر خودکفایی بر کالا‌های استراتژیک است، این ذهنیت را پدید می‌آورد که نکند دست‌هایی در کار است تا منافع شخصی را بر منافع ملی ارجحیت داده و به دنبال تغییر مسیر دولت در این زمینه برای کسب سود‌های کلان باشند."
 
حمله به سعید حجاریان؛ تئوریسین اصلاحات سلطان گندم است؟!متن سوال از وزیر جهادکشاورزی 
مسأله حذف بودجه خودکفایی گندم پیش از این توسط اسماعیل اسفندیاری‌پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد.
این مسؤول دولتی از حذف ردیف اعتباری طرح خودکفایی گندم از سال ۹۴ خبر داده و گفته بود که ردیف اعتباری طرح خودکفایی گندم حذف شده و این پدیده در کشاورزی کشور طی ۴ دهه گذشته بی سابقه بوده است.
او تصریح کرده بود که بودجه طرح خودکفایی گندم در سال ۸۲ حدود ۳۵ میلیارد تومان بود و در سال‌های اخیر به ۴ تا ۵ میلیارد تومان رسیده و این رقم بسیار ناچیزی است. درحالی که با لحاظ نرخ تورم سنواتی ۱۷ ساله با شرایط موجود ردیف اعتباری طرح خودکفایی گندم این بودجه باید به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسید.

رشته توئیت علی خضریان باعث شده که عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی حجاریان را به عنوان "سلطان گندم" معرفی کنند. بسیاری هم معتقدند این اقدام نماینده تهران حاشیه‌سازی سیاسی برای سعید حجاریان است و فعال اصلاح‌طلب مرتکب تخلفی نشده است. 
حمله به سعید حجاریان؛ تئوریسین اصلاحات سلطان گندم است؟!
علی خضریان نماینده جوان تهران 

ادعای عجیب رائفی پور
اما در کنار مباحث مطرح شده درباره نقش حجاریان در واردات گندم، علی اکبر رائفی‌پور سخنران مشهور اصولگرا هم ادعایی تازه درباره حجاریان مطرح کرده است.
رائفی پور در توئیتی نوشت: «جناب آقای سعید حجاریان با واسطه از یک فرد موثق شنیده ام خانواده شما جدید الاسلام هستند و حضرتعالی تبار یهودی دارید بنده نیز مؤیداتی بر این فرضیه یافته ام! در صورت «صحت» بفرمایید چه کسی از شما اول به مذهب حقه تشیع گروید؟ در چه سالی؟ پر واضح است تبار یهودی داشتن هیچ ایرادی ندارد.»
این سخنران اصولگرا در ادامه رشته توئیت علی خضریان علیه حجاریان را نیز منتشر کرد.
ادعای رائفی پور هم با واکنش‌هایی همراه شده است. حسین دهباشی به تندی در این باره نوشته و رائفی پور را "بی‌سواد" خوانده است. او به ماجرای دریافت مجوز امر به معروف و نهی از منکر از سوی رائفی‌پور هم کنایه زده و نوشته است: "بعضی آرزو می‌کردند علّامه‌ی طباطبائی می‌شدند، ولی سقفِ سودایِ این غوره‌ی بی‌تقوا، سعیدِ عسگر شدن است!"
 سعید حجاریان کاشانی از فعالان امنیتی سابق و سیاسی کنونی است. او از اعضای دفتر مرکزی حزب جبهه مشارکت ایران اسلامی و از چهره‌های مطرح جنبش دوم خرداد و معروف به تئوریسین جریان اصلاحات است که در سال ۱۳۷۸ در حالیکه عضو شورای شهر تهران بود توسط سعید عسگر در مقابل شورای شهر تهران ترور شد. او از این ترور جان به در برد، اما از آن پس زندگی را بر صندلی چرخدار می‌گذراند و دچار اختلالات شدید گفتاری شده‌است.
 عامل ترور که ۱۹ سال داشت به ۱۵ سال حبس محکوم شد اما مدتی بعد آزاد شد. به گفتهٔ حجاریان، او یک بار دیگر نیز در سال ۱۳۶۰ مورد سوءقصد مجاهدین خلق قرار گرفته بود. حجاریان پس از ترور خانه نشین شد و کمتر در محافل سیاسی حاضر می شود با این حال همچنان از چهره های موثر اصلاح طلبان است. 
 حجاریان تاکنون به ادعاها علیه خود واکنشی نشان نداده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا اگه خائن نباشی قطعا خیلی بیسوادی آخه این چه تیتریه که انتخاب کردی باید تیتر میزدی افشاگری یا حمله
سید
Iran, Islamic Republic of
نوبت به حجاریان رسید شد قانونی؟؟ تا دیروز و در مورد دیگران اسمش رانت بود که!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1