تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۲۳۴۵۰
صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

اختصاص ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار‌های خسارت دیده از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اختصاص ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار‌های خسارت دیده از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛نشست بررسی واحدهای آسیب دیده از کرونا به ریاست معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که عملکرد دستگاه‌ها با توجه به پایان مهلت ثبت‌نام در 5 مرداد رضایت‌بخش نبود.
در این نشست از مجموع 400 واحد حوزه کشاورزی در بخش‌های گل رز، ماهیان سردآبی و مرغ تخم‌گذار و مرغ گوشتی تنها 14 واحد برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام و به بانک معرفی شدند.
اما در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از 4 هزار و 673 کارگاه رسمی و خویش فرما یک هزار و 703 مورد به بانک معرفی شد و تاکنون هم 130 میلیون تومان پرداخت شده است، در حوزه بهداشت از مجموع 58 واحد 8 واحد به بانک معرفی شدند.
در بخش صنعت از مجموع 818 واحد رسمی 146مورد، در آموزش و پرورش از مجموع 258 واحد 53 واحد، و در حوزه میراث فرهنگی از مجموع 34 واحد 24 واحد برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک معرفی شدند.
در ادامه این نشست سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست از پایین بودن و روند کُند ثبت‌نام واحدهای خسار دیده از کرونا انتقاد کرد و گفت: 400 واحد در حوزه کشاورزی است که نتظار می‌رفت 300 واحد خسارت دیده قبل از اتمام زمان تعیین شده به بانک ارجاع داده شوند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی برای دریافت تسهیلات کرونا افزود: روند کُند ارجاع واحدها به بانک یک فاجعه است که از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود این روند با جدیت دنبال شود.
وی با اشاره به عملکرد خوب فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی عنوان کرد: 5 مرداد آخرین مهلت ثبت‌نام واحدهای خسارت دیده از کرونا است لذا قبل از این زمان دستگاه‌ها نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
در ادامه آیت ارمغانی معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تسهیلات کرونا شامل همه صنوف می‌شود گفت: تاکنون یک هزار و 606 واحد به بانک معرفی شدند و از مجموع تسهیلات 225 میلیارد تومان خسارت ناشی از بیماری کرونا 31 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت شده است.
نیروگاه 750 مگاواتی دهدشت معطل معرفی بانک صنعت و معدن
وی از همکاری بانک تجارت قدردانی کرد و گفت: بانک سپه و بانک انصار تاکنون برای پرداخت تسهیلات کرونا کاری انجام ندادند که لازم است بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونا نهایت همکاری را داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار این استان از اختصاص ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار‌های خسارت دیده از کرونا خبر داد.
حشمت الله صمیمی دوست با بیان اینکه در ایام کرونا تعداد زیادی از مشاغل و کسب و کار‌ها در استان دچار خسارت و تعطیلی شده اند افزود: دولت برای کمک به این مشاغل پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی را در نظر گرفت.
وی ادامه داد: این تسهیلات برای هر کارگر ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان و برای رانندگان تاکسی و حمل و نقل درون شهری و برون شهری هم ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان با بیان اینکه تمامی صنوف دارای مجوز می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت‌نام کنند، ادامه داد: این سامانه به صورت اتوماتیک بوده و افراد پس از ورود به سامانه در صورت پذیرش، نام نویسی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1