کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حملات تند و تیز به ظریف در صحن علنی مجلس

15 تير 1399 ساعت 12:36

 محمد جواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی بیان کرد: امروز دنیا شاهد یک تحول عمده در روابط بین‌الملل است که شاید از ۱۰۰ سال پیش و لااقل از ۷۰ سال گذشته و بعد از پایان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است. این تغییرات در روابط بین‌المللی بنیادی بوده و ماهیت بسیاری از مفاهیم در روابط بین‌الملل در حال تغییر است.


عده‌ای از نمایندگان در جریان سخنرانی وزیر امور خارجه در رابطه با برجام اختلال ایجاد کرده که با تذکر رئیس مجلس خاتمه یافت.
محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت تا در رابطه با مسائل سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی به نمایندگان گزارش دهد، پس از پایان بخش اول صحبت‌های وی و در قسمت دوم سخنرانی ایشان در آغاز چندین تن از نمایندگان از صندلی خود برخاسته و با فریاد درخواست اخطار، مانع سخنرانی وزیر امور خارجه شدند. در همین حین رئیس مجلس به نمایندگان تذکر داد که پس از پایان صحبت وزیر خارجه مهلت اخطار به نمایندگان داده می‌شود، اما همچنان نمایندگان فریاد "دروغگو" " آقای ظریفه بسه" " دوست نداریم دروغ بشنویم" سر می‌دادند.
وزیر امور خارجه نیز خطاب به نمایندگان اخطار داد که من اگر دروغ گفتم رهبر شنیدند و اگر صادقانه حرف زدم رهبر نیز شنیدند، ایشان به من صادق گفتند، اما شما به من دروغگو گفتید. ایشان به من شجاع گفتند، اما شما به من ذلیل گفتید. اما بنده برای نمایندگان ملت ارزش و احترام قائلم.
پس از صحبت‌های چند دقیقه‌ای وزیر امور خارجه، عده‌ای از نمایندگان فریاد مرگ بر دروغگو سر دادند و آقای ظریف نیز اعلام کرد بنده از مهمان نوازی شما سپاسگزارم.
رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایندگان اخطار می‌داد که بر جای خود نشسته و نظم جلسه را رعایت کنند.
حملات تند و تیز به ظریف در صحن علنی مجلس
ظریف: سیاست خارجی حوزه دعوای جناحی نیست

اظهارات مخالفان ظریف در مجلس
ذوالنوری: آقای ظریف، مسیر سیاست خارجی شما از ابتدا غلط بود نماینده گرگان خطاب به ظریف: ژست موفقیت نگیرید دلار ۲۰ هزار تومانی، همان گلابی‌هایی است که به مردم وعده دادید! قالیباف: انتظار داریم وزارت خارجه نقش اقتصادی خود را بدرستی ایفا کند


کد مطلب: 422885

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422885/حملات-تند-تیز-ظریف-صحن-علنی-مجلس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1