کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد چگونه گوی سبقت اشتغالزایی را از استان‌های بزرگ ربود

2 تير 1399 ساعت 21:38

شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون امور اقتصادی استاندار در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.


شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون امور اقتصادی استاندار در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز ( دوشنبه 2 تیرماه 99 ) در این جلسه که با حضور مسئولان کمیته امداد و نمایندگان بانک‌ها برگزار شد، با تقدیر از نظام بانکی در استان، اظهار کرد: اگر امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد توسعه، اشتغالزایی و رونق اقتصادی هستیم به دلیل تلاش نظام بانکی استان است که بنده از آنها صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت:  با همت بانک‌ها واحدهای راکد راه‌اندازی شدند و همچنین با همت بانک‌ها تسهیلات در حد بسیار بالایی به مددجویان کمیته امداد برای اشتغال پرداخت شده است.
این مسوول گفت: به همین منظور باید بانک‌ها بیش از پیش با هم هماهنگ باشند و تیم‌های کارشناسی تشکیل دهند و ابهامات را برطرف کنند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که نرخ بیکاری استان در سال 97 عدد 13.2 درصد و در سال 98 به 10.8 درصد رسید، اظهار کرد: با توجه به همه شرایط سخت اقتضادی که در کشور داشتیم و موضوع شیوع ویروس کرونا، استان ما جز استان‌هایی بود که در کاهش نرخ بیکاری از بسیاری استان‌های کشور از جمله؛ یزد، کرمان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، شرقی، خوزستان و البرز و... عملکرد بهتری داشت. این در حالی است که این آمارها را در سطح کشور اعلام می‌شوند و مسئولان استان هیچ دخالتی در آن ندارند.
 وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان‌ها صنعت آنچنانی ندارد، اما در کاهش نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های صنعتی کشور مثل یزد، سمنان و... گوی سبقت را ربودیم که باید از دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی به جهت این موفقیت‌ها قدردانی کرد.
 صمیمی‌دوست ادامه داد: در سال 99 هم با برنامه جدیدی که وجود دارد با تسهیلات 160 میلیارد تومانی، کمیته امداد امام خمینی (ره) به تنهایی اشتغال 5 هزار و 500 نفری در استان را ان شاء الله ایجاد می‌کند.
 وی گفت: در سال گذشته از محل بند ب تبصره 16 سهم استان 81 میلیارد تومان بود که 49 میلیارد تومان معادل با 61 درصد از اعتبارات تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان استان جذب شد.
 این مسوول ادامه داد: در تسهیلات اشتغال روستایی هم از سهم 73 میلیارد تومانی موفق به جذب 57.5 میلیارد تومان یعنی 78 درصد از این تسهیلات شدیم و در منابع داخلی امداد هم از 12 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال 100 درصد آن جذب شد.
 وی گفت: در جلسه امروز همه بانک‌های استان موظف شدند که تا پایان تیرماه همه آن چه را که تعهد داده‌ا‌ند 100 درصد جذب کنند.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم که شغل‌های از رونق افتاده، احیاء و شغل‌های جدید اضافه شوند. همانطوری که در سال 98 نرخ بیکاری را کاهش دادیم، سال 99 باید مدافع این نرخ باشیم و اگر بتوانیم نرخ بیکاری را بیشتر کاهش دهیم.


کد مطلب: 422401

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422401/کهگیلویه-بویراحمد-چگونه-گوی-سبقت-اشتغالزایی-استان-های-بزرگ-ربود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1