کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در گفت‌وگو با کبنا:

تقابل شهرداری یاسوج با مردم یا با اعضای شورا / چرا جلسات کمیسیون‌های شهرداری یاسوج برگزار نمی‌شود؟

2 تير 1399 ساعت 16:20

شهرداری یاسوج باید علت عدم برگزاری جلسات کمیسیون‌ها را برای مردم توضیح بدهد، چرا مردم باید معطل بمانند تا آقایان هر زمانی که وقت کردند، جلسه تشکیل بدهند و به مشکلات و پرونده‌های آنها رسیدگی شود.


شهرداری‌ها کمیسیون‌های تحت عنوان کمیسیون ماده 5، 77، 37، 100 و... دارد که هر کدام از این کمیسیون‌ها اعضا و وظایف مشخصی دارد. در شهر یاسوج نیز این کمیسیون‌ها در سال‌های گذشته تا کنون تشکیل می‌شود و اعضای آنها هم مشخص است که گه‌گاهی صحبتی از این کمیسیون‌ها می‌شود. اما هیچ گاه متولیان امر در باره عملکرد اعضای این کمیسیون و نحوه تصمیم گیری آنها پیرامون موضوعات مختلف گزارشی به مردم و رسانه‌ها ارائه نداده‌اند. در جلسات گذشته شورای اسلامی شهر یاسوج نمایندگان این شورا در کمیسیون‌های مختلف شهرداری یاسوج مشخص شده و علی رغم پیگیری‌های پایگاه خبری کبنا هیچ خبری مبنی بر برگزاری جلسات این کمیسیون با حضور رسانه‌ها نبوده، مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نیز از عدم برگزاری جلسات کمیسیون‌ها توسط شهرداری انتقاد می‌کند و می‌گوید: ما در جلسه رسمی شورای شهر یاسوج نمایندگان این شورا را برای حضور در کمیسیون‌ها مشخص کردیم. و کمیسیون تطبیق آن را هم تأیید کرد و به شهرداری یاسوج هم ابلاغ شد.
وی افزود: شهرداری ظرف دو هفته است بعد از ابلاغ اعضای جدید کمیسیون‌ها، اقدام به تشکیل جلسه نمی‌کند و از آن طرف مردم هم پیگیر هستند که مشکلات آنها در این کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار بگیرند.
خوبانی با اشاره به مشکلاتی که از قبل عدم برگزاری جلسات کمیسیون‌ها برای مردم پیش می‌آید، گفت: کار مردم عقب مانده است و پرونده آنها در کشوهای شهرداری یاسوج خاک می‌خورد. چرا نباید جلسات این کمیسیون‌ها برگزار نشوند؟
وی افزود: شهرداری یاسوج برای برگزاری جلسات کمیسیون‌ها مقاومت می‌کند؟ شهرداری حق اعتراض هم ندارد؟ چون بحث مالی که هم نیست. کمیسیون داخلی شورا است که مصوب شده و برگزاری این جلسات یه موضوع قانونی است.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه تاکید کرد: الان سه نامه به شهرداری یاسوج برای برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نوشته‌ایم، و همچنین با قضات مربوطه کمیسیون‌ها در این خصوص صحبت‌های لازم شده است. متأسفانه شهرداری یاسوج هیچ اقدامی تاکنون نکرده و دلیل این کار هم به ما اعلام نشده است.
وی گفت: کار مردم عقب مانده است و مردم اعتراض می‌کنند که چرا این کمیسیون‌ها برگزار نمی‌شود. به خاطر اینکه کار مردم عقب نماند باید هر چه زودتر جلسات این کمیسیون‌ها برگزار شود.
خوبانی گفت: عدم برگزاری جلسات کمیسیون‌ها تخلف است و شهرداری یاسوج باید پاسخگو باشد.
بنا بر این، شهرداری یاسوج باید علت عدم برگزاری جلسات کمیسیون‌ها را برای مردم توضیح بدهد، چرا مردم باید معطل بمانند تا آقایان هر زمانی که وقت کردند، جلسه تشکیل بدهند و به مشکلات و پرونده‌های آنها رسیدگی شود.
آیا شهرداری یاسوج با مردم تقابل می‌کند یا با اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج؟
کبنانیوز آمادگی انتشار توضیحات مسئولان شهرداری یاسوج را دارد.


کد مطلب: 422395

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422395/تقابل-شهرداری-یاسوج-مردم-یا-اعضای-شورا-چرا-جلسات-کمیسیون-های-برگزار-نمی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1