تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۴۲۲۰۴۴
با ارسال متنی مطرح شد

محجوریت فرزندان شهدا در سایه ضابطه بازی سیاسی در بنیاد شهید کهگیلویه

۱
۱
محجوریت فرزندان شهدا در سایه ضابطه بازی سیاسی در بنیاد شهید کهگیلویه
کبنا ؛وظیفه بنیاد شهید یك حركت معنوی است؛ حركتی كه به وسیله آن از خون شهیدان پاسداری گردد. (مقام معظم رهبری).
در طی سالیان گذشته برخی ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی طی اقدامی درون اداری مصوب می نمایند که در پایان عمر کاری و زمان بازنشسته شدن فرزندان آنها به جای پدرانشان به کار گمارده شوند.
 در این میان بانک ها سالیان متمادی است این رویه را در پیش گرفته اند و آموزش و پرورش و اداراتی دیگر نیز چنین اقدامی را در رویه خود قرار داده و برای پیشکسوتان اداره متبوع خویش امکانات فراوان من جمله حمایت فرزند ارشد آنان و استخدام آن‌ها را فراهم می‌آورند.
بنیاد شهید و امور ایثارگران که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان نهادی که مسئول رفع مشکلات فرزندان شهدا در غیاب پدرانشان بوده است تاسیس گردید.
در تمام سالیان متمادی ما فرزندان شهدا با بی مهری و قضاوت های غیرمنطقی و غیرمنصفانه روبه رو شدیم به طوری که پدرانمان یکبار شهید شدند و ما هر روز با تیرهای بی مهری و قضاوتهای ناعادلانه شهید می شویم.
اکثراً علیرغم داشتن مدرک عالیه دانشگاهی بیکار هستیم در حالی که استخدام در این نهاد بیشتر به سمت خانواده درجه دوم شهدا و برادران ناتنی شهدا سوق داده شده است .
فرماندار محترم شهرستان کهگیلویه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد و ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران دهدشت و همه نهادهای نظارتی، سخنم با شماست، جایگاه فرزندان شهید در این بنیاد شهید در قیاس با فرزندان کارکنان بانک ها که از مزایای مالی فراوان و مهمتر از همه از نعمت پدر برخوردار بوده اند و اکنون اکثرا جایگزین پدر نیز می شوند چقدر است؟
چه حمایتی جهت استخدام فرزندان شهدایی که اتفاقا دارای مدرک دانشگاهی در مقاطع ارشد و دکتری هستند از سوی این نهاد صورت گرفته است؟
بین فرزندان بیکار شهدا و وابستگان طبقه دوم و سوم شهدا و عموما فرزندان ناتنی شهدا چه تفاوتی در جذب و استخدام حتی در همین بنیاد شهید قائل هستید؟
پاسخ به این سوالات و صداقت در میان جایگاه واقعی شهدا و خانواده هایشان خصوصا فرزندان شهدا میتواند التیام بخش آلام فراوان باشد، باشد که شرمنده خون شهدا نباشیم.
از این رو  بنیاد که خود متولی خدمت به ایثارگران و خانواده شهداست و اشتغال فرزندان شهدا باتوجه به ثبت در سیستم بنیاد و اولویت بندی و عدالت محوری می باشد چرا از روی اولویت ثبت نامی در بدنه بنیاد نیرو بکار نمیگرد و از بستگان دوم خانواده شهدا و یا از بیرون از جامعه هدف خود نیرو بکار می گمارد.
 بنیاد شهید و امور ایثارگران خود افضل ادارات هست چرا عدالت در این نهاد مقدس نهادینه نمی شود و باز از روی پارتی بازی و خویشاوندگرایی نیرو جذب می‌کند؟
ما فرزندان شهدا از حراست بازرسی استان تقاضا داریم رعایت مهر قانون را داشته باشند و بدانند که رصد میکنیم هر بکارگیری غیرقانونی وغیر اولویت دار را، بنیاد باید حق فرزندان شهدا را در دیگر ادارت پیگیری کند و اشتغال آنها را در این وضعیت کشور به درستی دنبال کند نه ایکنه خود چراغ خاموش حرکت کند و طبق اطلاعات موجود نیروهایی در آینده نزدیک قرار هست به بنیاد اضافه شود که باز نام کسانی به گوش میخورد که کاملا مشخص است از بند پ جذب می شوند.
 اگر چنین ادامه داشته باشد ما فرزندان شهدا وکسانی که اولویت کاری وقانونی دارند سکوت نخواهیم کرد اگر بازرسی استان جلوی این بی عدالتی را درشهرستان کهگیلویه نگرفت مطمعن باشید با لیست افراد وبه صورت گروهی به بنیاد مرکز و دفتر رهبری شکایت خواهیم کرد و تا حصول نتیجه کوتاه نخواهیم آمد. 
چرا راحت فرزندان شهدا را قربانی دیگران میکنید؟ چرا در جامعه فرزندان شهدا برای اشتغال بدنام هستند و طوری به آنها نگاه میشود که فرزندان شهدا کل ادارات را اشغال کردند ولی در عمل هیچ فرزند شهیدی به درصد دیگران به کار گمارده نمی شوند‌
 بنیاد شان و منزلت خود را قدر بداند و دست از چنین قوم گرایی و باند بازی و حق خوری بردارد‌ چه کسانی در بدنه بنیاد شهید دنبال چنین اشتغالهای ناحقی هستند  وچه اهدافی را دارند دنبال میکنند.
حذف فرزندان شهدا از بنیاد شهید دهدشت و خالی کردن این سنگر از وجود فرزندان شهدا مرگ خودباوری آنان نسبت به رشد استعداهای آنان را در پی دارد.
بنیاد شهید دهدشت که باید مامن فرزندان شهدا باشد و از دل آن فرزندان شهدا به جامعه خدمت کنند اما طبق شنیده ها و منبع موثق در حال استخدام و خاستگاه افرادی دیگر شده و یکی پس از دیگری سنگر خدمت از دست فرزندان توانمند شهدا خارج شده است.
حالا باید دید گام اول این رویکرد اشتباه را چه کسانی نهادینه کرده اند که با حذف کردن فرزندان شهدا روز به روز بر غربت آنها می افزایند.
امیدواریم فرماندار و نهادهای نظارتی به هوش باشند و نگذارند غربت فرزندان شهدا از این که هست بیشتر شود.
----------------------------------------
از طرف جمعی از فرزندان شهداء
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
شما این حرفا را از چه منبعی داری میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟استخدام کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1