تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۵۵
کد مطلب : ۴۲۱۹۷۶
گزارش|

شرح چشم‌انداز «عدل هاشمی‌پور» در حوزه راه‌سازی و حمل‌ونقل جاده‌ای

ریشه در خاک
۴
۱
شرح چشم‌انداز «عدل هاشمی‌پور» در حوزه راه‌سازی و حمل‌ونقل جاده‌ای
کبنا ؛بخش هفتم؛ در شش بخش گذشته عملکرد مهندس عدل هاشمی پور نماینده مجلس دهم شهرستان‌های چهارگانه، به عوامل مختلف توسعه و تطبیق عملکرد با چشم‌انداز چهارساله ایشان، به جمع‌بندی شش مهم آب کشاورزی و شرب، صنعت و معدن، گازرسانی، برق، آموزش‌وپرورش پرداختیم.
در ادامه به مقوله‌ای مهم و اساسی می‌رسیم که در آثار بزرگان از علل عقب‌ماندگی نسل‌ها و ممالک و بالأخص ایران ما به‌کرات آمده و آن مقوله راه یا حمل‌ونقل است‌؛ بی‌گدار نگفته‌ایم پیشرفت در تمامی بخش‌های یادشده منوط به توسعه در این بخش است.
توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل مناسب، افزایش ظرفیت منطقه در جذب سرمایه‌گذار و نتیجتاً انگیزه و تمایل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در نواحی شهری و روستایی _عشایری به‌خصوص در بخش‌های گردشگری، تولیدی، صنایع تبدیلی و تکمیلی را فراهم می‌آورد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000421/nf00421976-1.jpg
با احداث زیرساخت‌های جدید حمل‌ونقل ارزش زمین در مناطق شهری و روستایی افزایش، اشتغال بیشتر، مهاجرت کمتر، هزینه‌های تولید کمتر و نتیجتاً با کاهش قیمت‌های تمام‌شده، رقابت در بازار بیشتر و رفته‌رفته روستاها و شهرهای کوچک خود را واقع در درب‌های ورودی بازارهای بزرگ جهانی خواهند یافت.
در این بخش مطابق معمول به شرح عملکرد مهندس عدل هاشمی پور در سه بخش توسعه راه‌های شهری (زمینی و هوایی)، روستایی و عشایری پرداخته و بنا بر اصل پاسخگویی به موکلین، عملکرد ایشان را در مظان قضاوت مردم قرار خواهیم داد؛
 
_ جاده ملی دهدشت_پاتاوه؛ کریدور شمال به جنوب (شهرضا–بهبهان):
پیشرفت فیزیکی این جاده در سال ۹۵ و همزمان با سفر رئیس‌جمهور ۵۰ درصد ذکر شد. با مقایسه روند احداث این طرح بزرگ و راهگشا در عرصه ملی و استانی می‌بینیم از سال ۷۳ تا ۸۶ پروژه کمتر از ۲۰ کیلومتر در مناطق غیر کوهستانی و مابین سال‌های ۸۶ تا ۹۵ پروژه پس از ۲۲ سال به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌رسد؛ اما باوجود فشارهای بسیار تحریمی و افت شدید نقدینگی دولت در کمتر از ۴ سال پروژه به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بیشتر در مناطق کوهستانی می‌رسد.
۱_ قطعه اول این محور از گندی خوری تا لوداب افتتاح شد.
۲_ اختصاص ۷۰ میلیارد تومان با پیگیری‌های نماینده از دفتر مقام معظم رهبری برای شتاب بخشی در اجرای جاده ملی پاتاوه_دهدشت که برای تکمیل قطعه سوم این طرح هزینه خواهد شد.
۳_ قطعه سوم به طول ۶۳ کیلومتر که دارای ۱۱ دهنه پل به طول هزار و ۱۰۰ متر و ۵ تونل جمعاً به طول ۵۲۰۰ متر است؛ همه تونل‌های این طرح بازگشایی و تردد در حال انجام است. با توجه به بارندگی‌های اخیر و ریزش ارتفاع بالای تونل، بازگشایی به تأخیر افتاد اما در صورت ادامه با روند چهار سال اخیر، از نظرگاه متخصصین امر، در سال جاری به فضل الهی افتتاح خواهد شد.
۳_ اتصال لنده به جاده ملی دهدشت_پاتاوه (پل تراب)؛
سال ۹۳ کلنگ زنی و تا قبل از شروع دوره نمایندگی سردار هاشمی پور تنها کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ و تیرهای آن آماده نصب هست و امروز با سربلندی بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
_ کلنگ زنی جاده لنده به تشان؛
(فاز اول مبلغ پیمان ۴۷ میلیارد تومان انعقاد و حدود ۲ کیلومتر خاک‌برداری انجام شد.)
_ جاده دهدشت_سوق؛
{شهر، بخش و روستای چنگلوا، سوق و دهدشت و حتی لنده گواهند، تنها برکت و سایه حضور مهندس هاشمی پور بر جاده خون سبب شد تا پس از ۲۰ و اندی سال جاده سوق چهار بانده، روکش و خط‌کشی شود.}
_ جاده چرام_دهدشت؛
{۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی}
_ واریانت آب حیات؛
{بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی}
 کد اجرایی واریانت آب حیات در سال ۹۷ از سپیدار جدا و مستقل شد و در حال حاضر دارای ردیف بودجه‌ای مشخص است؛ پیش‌تر به نام‌ پروژه یاسوج_سپیدار و سپیدار_آب حیات رسمیت داشت اما هم‌اکنون در بودجه مستقل به نام واریانت آب حیات سندیت دارد.
_ جاده دیشموک به تنگ چویل و پل خاص؛ با پیگیری مهندس هاشمی ۶ میلیارد تومان از طریق وزارت نفت به جاده تنگ چویل اختصاص داده شد که پل رود ایک تکمیل گردید و پل تنگ چویل با بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
_ ردیف دار کردن چهار خطه دهدشت_پادوک در بودجه سال ۹۹؛ سال ۹۸ مجوز پروژه اخذ و در سال ۹۹ در بودجه قرار گرفت لازم به توضیح است طی ۲ الی ۳ ماه آینده فرایند مناقصه پروژه انجام خواهد گرفت.
 
_ توسعه جاده‌های روستایی
_عملکرد مهندس هاشمی پور مختص به پروژه‌های بزرگ نبود بلکه در هرجایی ازجمله جاده‌های روستایی که مردم را در مضیقه و تنگنا گذاشته و در فصول مختلف موجب مشقت ملت می‌شد، پای عدل هاشمی پور به میان می‌آمد. در موارد ذیل به اهم این موارد می‌پردازیم:
_ جاده دمه در بخش سر فاریاب؛ قرارداد طرح از طریق مناقصه با پیمانکار به مبلغ پیمان ۱۴ میلیارد تومان منعقد و عملیات کلنگ زنی صورت گرفت سپس روند کار از سمت میان تنگان آغاز گردید.
_ جاده برفکون در بخش چاروسا؛
۱۰ کیلومتر جاده توسط دستگاه‌های مکانیکی وزارت نفت که به همت مهندس هاشمی پور پای‌کار آمدند، انجام و این جاده هم‌اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد است.
_ جاده روستای بلربیشه؛ بهسازی و آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام کار است.
_ جاده تنگ صولک؛ بهسازی و آسفالت به‌صورت کامل انجام گرفت.
_ روکش جاده چنگلوا_سوق؛ به‌طور کامل انجام شد.
_ جاده پاقله–دژکوه؛ زیرسازی انجام و هم‌اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد است.
_ جاده لیراب دیشموک؛ به‌طور کامل انجام شد.
_ جاده امامزاده یحیی (ع)؛ زیرسازی به‌طور کامل صورت گرفت.
_ جاده رودریش_آجم؛
به طول ۶ کیلومتر عملیات خاک‌برداری توسط دستگاه‌های مهندسی شرکت نفت انجام شد و سرجمع دو کیلومتر از جاده‌ی مذکور باقی‌مانده است.
_ پروژه ۲۲ روستا در سطح شهرستان بهمئی در سال ۹۶ با پیگیری‌های نماینده محترم شهرستان‌های چهارگانه بااعتباری بالغ‌بر ۷ میلیارد تومان رسماً کلنگ زنی گردید. مدت اجرای پروژه ۱۲ ماه و محل تأمین اعتبار وزارت نفت است.
در این پروژه روستاهای:
۱_ پشت کوه طهماسب به طول ۷ کیلومتر
۲_ اسلام‌آباد بابا احمد به طول ۱۵۰۰ متر
۳_ سر لیکک به طول ۱۵۰۰ متر
۴_ تنگ ابدال به طول ۷۰۰ متر
۵_ سر گرک به طول ۱۰۰ متر و ابنیه فنی
۶_ گرمانشاد به سمت سرآسیاب به طول ۳۰۰۰ متر
۷_ بنه آخوند به طول ۲۵۰۰ متر
۸_ پاراه هیرمی ۲۲۰۰ متر
۹_ پاراه هیرمی ۲۲۰۰ متر
۱۰_ مورون ۱ به طول ۹۵۰ متر
۱۱_ مورون ۲ به طول ۶۰۰ متر
۱۲_ گچ بلند به طول ۹۰۰ متر
۱۳_ برم الوان به طول ۵۰۰ متر
۱۴_ نرمیانه به طول ۵۰۰ متر
۱۵_ کچلون به طول ۵۰۰ متر
۱۶_ منیزور به طول ۳۰۰۰ متر
۱۷_ مونگیره به طول ۴۰۰ متر
۱۸_ نرمون به طول ۶۰۰ متر
۱۹_ سید صالح به طول ۱۸۰۰ متر
۲۰_ بنه پیر به طول ۵۰۰۰ متر
۲۱_ بادام دان به طول ۶۰۰ متر
۲۲_ نارستان به طول ۱۰۰۰ متر
را شامل می‌گردد.
لازم به ذکر است روستای گچ بلند به قرارداد اضافه و موران ها سرجمع و تحت عنوان یک روستا آورده شده است. از روستاهای فوق‌الذکر سرگرک، برم الوان هیچ‌گونه عملیاتی انجام‌نشده و بنه پیر فقط سه کیلومتر زیرسازی شده (بخشی از آن در سیل سال قبل از بین رفته) و مابقی طبق قرارداد و در برخی با اعمال ۲۵ درصد قرارداد عملیات اجرایی انجام و اجرا گردید.
_ باند اضطراری دهدشت همانا اتفاقی نادر و بی‌بدیل درراه و حمل‌ونقل کهگیلویه‌ای بود که پس از چهار دهه در مطالبات راه‌های روستایی و عشایری و حتی شهری مانده بود؛ راه هوایی می‌توانست صدای زنگ امید توسعه در دیار کهگیلویه را به صدا درآورد و با کد دار شدن در بودجه ۹۹ به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان این صدا واضح و مبرهن شنیده شد. در پروژه مذکور دیوارکشی انجام اما کماکان معارضاتی وجود دارد که برای برطرف شدن موانع، نیاز به وجود مشاور امر می‌بود که به دلیل اشاعه ویروس کرونا و لغو مأموریت‌های بازرسی، حضور مشاور به تعویق افتاد.
بهسازی و آسفالت روستاهای شهرستان‌های چهارگانه مستلزم تأمین قیر می‌بود که وجود مهندس هاشمی پور در کسوت نائب رئیسی کمیسیون انرژی مجلس مستوجب تسریع در روند آسفالت روستاها با مساعدت ادوات وزارت نفت در بخشی از پروژه‌های شهری و روستایی گردد؛ در ادامه و به‌اختصار به معرفی عملکرد نماینده درراه‌های ۳۸ روستای مناطق مختلف کهگیلویه بزرگ و در بخشی دیگر نتیجه عملکرد مهندس هاشمی پور و با تأمین اعتبار بنیاد مسکن و تعامل با قائم‌مقام بنیاد کشور مهندس شاملو علاوه بر تعامل با وزارت نفت می‌پردازیم:
 
لیرتلخک، تل مرغ، صنوگان، چهاب، فیلگاه، خلیفه‌ای، دزک، آدرکان، تل زری، دم مهد، دهنوتل مرغ، دره لبک، جاورده، سادات مشهدی، دوریزگان، کلایه علیا، خیارکار، چنگلوا، طولیان، کلایه سفلی، راک، برج علیشیر، چیر، چهارمه سفلی، چهارمه علیا، دشت مازه، دره گلالی، بی منجگان، ضرغام آباد، کوشک ابول، چغل، نهضت آباد، روشن‌آباد، سرپری، دارگنده، اکبرآباد، تنگ صولک، چاهبردی و لیرتلخک به‌صورت کلی جمعاً به متراژ ۵۳۸۳۳۷ مترمربع و جمعاً به مبلغ هزینه شده ۲۳۹۸۵۶ میلیون تومان (۲۴ میلیارد تومان) تعداد ۴۶۹۴ خانوار از نعمت راه آسفالته روستایی برخوردار شدند.
 
_ ترویج و توسعه جاده‌های عشایری
عشایر ذخایر انقلاب است اما نه از روی کاغذ و نه در کلام بلا عمل؛ این را مهندس هاشمی پور در چهار سال نمایندگی‌اش به‌مثابه گذشته نه‌چندان دورش در توجه ویژه به مساعدت توأمان به عشایر نشان داد. در پایان مقوله به عملکرد مهندس هاشمی پور در حوزه راه عشایر به‌اختصار و به معرفی می‌پردازیم.
_ احداث جاده درغک_کوه سیاه؛
 _ احداث جاده چاسخار شهرستان چرام؛ مناطق کوهستانی توسط دستگاه‌های شرکت نفت تعریض و خاک‌برداری شد و برای بقیه مراحل سه مرحله به مناقصه رفتند ولی بنا به هر دلیلی پیمانکاران برای شرکت در مناقصه مع الاسف استقبال نکردند و کماکان نیازمند نگاه ویژه به عشایر محترم چاسخار شهرستان چرام هستیم.
_ ادامه احداث جاده طسوج؛
حدود ۱۰ کیلومتر توسط بنیاد مسکن آسفالت گردید و بقیه کار تا امامزاده گل‌بهار در حال انعقاد قرارداد مجدد با بنیاد مسکن است.
_ احداث جاده بردکره_لرزو به رودریش؛
_ تعریض خاک‌برداری جاده دلی مهرنجان به طول ۱۵ کیلومتر
_ تعریض و خاک‌برداری دلی خیارکار؛
_ تعریض خاک‌برداری و رفع موانع حادثه‌خیز جاده چاسخار؛ (آب‌برم به گراب)
_ تعریض، خاک‌برداری و تعمیر جاده بیدانجیر؛
_ احداث جاده لیکک_جایزان؛
در سال ۹۶ کلنگ زنی شد. مجموعاً به طول ۲۵ کیلومتر و ۱۲ کیلومتر آن در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. دارای دو فاز که فاز اول ۶ کیلومتر و دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم نیز با پیمانکار پروژه قرارداد منعقدشده است.
_ افتتاح جاده لیکک به ابوالفارس رامهرمز؛ پس‌ازآنکه سال ۹۷ کلنگ زنی شد؛
_ تکمیل چهار بانده لیکک به سه‌راهی تشان؛ در آبان ۹۵ کلنگ زنی شد.
_ تکمیل روکش جاده دهدشت_سر فاریاب
_ تکمیل روکش جاده سوق_لنده
_ تکمیل روکش جاده قلعه دختر به جاورده، چاروسا و دیشموک که تا دشت قاضی انجام‌شده است.
_ جاده دم عباس به دشت آزادی و پاتاوه_دهدشت به طول ۷ کیلومتر و اعتبار ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد.
_ پیشرفت ۸۰ درصدی ورودی دهدشت به سمت چرام؛ تنها قسمت محوله به وظایف شهرداری باقی‌مانده است.
_ ورودی به سمت طولیان با سفری که استاندار داشتند قول برگزاری مناقصه دادند.
اوست که شما را از زمین پدید آورده است و خواست که آبادانش دارید.
آیه ۶۱ سوره هود



بخش اول؛ آب و کشاورزی
بخش دوم؛ آب و فاضلاب
بخش سوم؛ صنعت و معدن
بخش چهارم؛ گاز و گازرسانی
بخش پنجم؛ نیروی برق

بخش ششم؛ آموزش‌وپرورش
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جاده پاتاوه دهدشت چیشد اعتبارشو کی خورد.
چن بار وعده افتتاح در تاریخ مشخصی دادن
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
سلام..سرفاریاب فقط یه روکش اسفالت...درود سردار..نتیجه رو هم در انتخابات یازدهم دیدی...گفتی اینور رو دارم برم اونور؟؟؟؟؟؟؟پس چی شد سردار بی تفنگ
ایل بزرگ
Iran, Islamic Republic of
حاجی ۳ سال و ۱۰ ماه مونده زود برمیگردی شک نکن 🌹
علی
Iran, Islamic Republic of
این حرفهای مفت به درد خودتون میخوره هزاران میلیارد تومان به این جاده ها اختصاص یافت مشخص نیست پول ها کجا رفته مردم که نفهمن این چیزها شما چرا مدتیه عدل را تطهیر میکنی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1