تاریخ انتشار
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۴۲۱۴۳۸
اظهار نظر نماینده شهرستان بویراحمد در خصوص آتش سوزی های منابع طبیعی استان

جنگل‌های بلوط نماد صبر، استقامت و ایستادگی/ لزوم برنامه ریزی در مدیریت بحران

۴
۱
جنگل‌های بلوط نماد صبر، استقامت و ایستادگی/ لزوم برنامه ریزی در مدیریت بحران
کبنا ؛مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران با اشاره به پوشش جنگلی استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و نیز تاکید بر حفظ این میراث بزرگ طبیعی، اظهار کرد: جنگل‌های بلوط نماد صبر، استقامت و ایستادگی بوده و مردم استان ما به بلندای تاریخ، مانوس با این جنگل‌ها بوده‌‌اند و خاطرات خوشی با این میراث و به خصوص درختان بلوط دارند.
به گزارش کبنا؛ نماینده مردم شریف سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های اخیر در اواخر فصل بهار و فصل تابستان با گرم شدن هوا، آتش بر مراتع سرشار از پیوار و نیز جنگل‌ها انداخته می‌شود که باید قبل از هر چیز از طریق رسانه‌ها به خصوص صدا و سیمای استان فرهنگ ‌سازی لازم صورت گیرد و مردم بیشتر بدانند که چه سرمایه‌ای در حال از دست رفتن است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اگر برنامه‌ریزی و طرح مدونی برای مقابله با آتش‌سوزی داشته باشیم سر در گم و غافلگیر نمی‌شویم افزود: اول از همه باید همه مناطق مستعد آتش‌سوزی و به خصوص نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر می‌باشد، مورد شناسایی قرار گرفته شود.
وی گفت: اولویت دیگر این که باید همه احتمالات مربوط به آتش‌سوزی از عمدی گرفته تا سهوی مورد تحلیل کارشناسی دقیق قرار گیرد و در این راستا مردم و جوامع محلی را هم در تصمیم‌گیری‌ها سهیم بدانیم و از خرد جمعی آن‌ها استفاده شود.
روشنفکر با بیان اینکه دو دستگاه محیط زیست و منابع طبیعی به تنهایی قادر به انجام چنین ماموریتی نیستند و باید همه دستگاه‌ها و نیروهای بالقوه را برای این کار مدنظر قرار دهیم افزود: استفاده هر چه بیشتر و بهتر باید از ظرفیت سپاه و بسیج در هر کاری از جمله در جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استفاده شود تا بهترین عملکرد ثبت شود.
این نماینده مردم در مجلس افزود: دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها اولین نقطه رسمی جهت جلوگیری و پیشگیری از آتش‌سوزی به شمار می‌روند خاطرنشان کرد: باید قبل از هر چیز نسبت به توجیه و تجهیز آن‌ها به حداقل‌های مورد نیاز جهت مقابله با آتش‌سوزی‌ها، اقدام شود.
روشنفکر با بیان اینکه بخشداران و فرمانداران باید نسبت به این وظیفه دلسوزی و وسواس بیشتری داشته باشند و در این برهه و این مقطع از سال اولویت کاری خود را پیشگیری و مقابله با حوادثی بدانند که سبب از بین رفتن میراث بزرگ طبیعی می‌شود افزود: از مدیریت بحران استان می‌خواهیم تا به صورت برنامه‌ریزی شده و همراهی و همفکری همه‌ی مجموعه‌های اثرگذار از جمله نیروهای مردمی، سپاه، بسیج و ظرفیت ادارات به خصوص هلال‌احمر، منابع طبیعی و محیط زیست اقدام کنند تا انرژی لازم و هزینه‌ها به جای مقابله با آتش‌سوزی و اطفای سریع هدر نرود و کار عقلایی و با کمترین هزینه و استهلاک انجام شود.
وی ارائه گزارش از سوی مدیران را امری مهم دانست و گفت: در صورتی که گزارش‌ها به صورت واقعی باشد و همه نقاط ضعف و قوت در آن‌ها قید شود، برنامه‌ریزی و آمادگی بهتری برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها خواهیم داشت.
نماینده مردم سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد از مجموعه دست اندرکار خواست تا گزارش‌های مربوط به برنامه‌ریزی برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی‌‌ها یا مقابله با آتش‌سوزی‌ها را به صورت مستمر به وی ارائه دهند تا بتواند با پیگیری در مرکز، نسبت به رفع نواقص و همکاری بیشتر دستگاه‌های متولی اقدام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

کوو
Iran, Islamic Republic of
فعلا که همش حرف زدنه عملی نیست
رواز
Iran, Islamic Republic of
سلام آخ منه جونم برف وش گرته
Iran, Islamic Republic of
عجب
وحدت
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف هاش حقه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1