تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۴۲۰۹۷۰
در نشست با مدیرکل و جمعی از کارکنان کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نماینده ولی فقیه: افراد جامعه‌ بدون مطالعه رفتارهای سبکی دارند

۰
نماینده ولی فقیه: افراد جامعه‌ بدون مطالعه رفتارهای سبکی دارند
کبنا ؛آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (27 اردیبهشت ماه 99) در نشست با مدیرکل و جمعی از کارکنان کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: کار شما در راستای ارتقاء فرهنگی، اجتماعی و علمی جامعه مؤثر است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام فرمود «کلید نیکی‌ها و خیرها علم و دانایی و کلید زشتی‌ها و پلشتی‌ها جهالت است».
وی یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که در جهت رهایی انسان از جهل کمک می‌کند و فرهنگ جامعه را ارتقاء می‌دهد، کتابخانه‌ها جهت ترویج نشر فرهنگ مطالعه هستند.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که اهل کتاب بوده و سرانه مطالعه آن بالا است، ادبیات رفتاری و زندگی افراد آن متفاوت از دیگران است.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه رفتار اشخاص یک جامعه نشان می‌دهد که اهل علم و مطالعه هستند یا نه، ادامه داد: جامعه‌ای که با مطالعه بیگانه باشد افراد آن رفتارهای سبکی دارند.
وی فرهنگ مطالعه و کتابداری را عامل موثری برای ارتقاء فرهنگ یک جامعه دانست و اضافه کرد: جامعه‌ای که توجه به علم، دانش و کتاب دارد، در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... رشد می‌کند.
آیت الله حسینی گفت: شاید در گذر زمان فرهنگ مطالعه تغییر کند ولی آنچه مهم به نظر می‌رسد، باید مطالعه با روش‌های اصولی مدنظر قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید برای مطالعه افراد جامعه برنامه ریزی لازم توسط اتاق فکر صورت گیرد تا مطالعه علمی و اصولی در جامعه شکل بگیرد.
وی ضمن تاکید بر حفظ فضای مطالعه در جامعه، گفت: کتابداری و مطالعه کتاب در منزل، اداره‌ها و مکان‌های پرجمعیت باید مدنظر قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید فرهنگی در جامعه ایجاد کنیم که مردم بتوانند با این فرهنگ رشد پیدا کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1