تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۴۲۰۹۰۳
در دهمین نشست ستاد مقابله با کرونا در شهرستان کهگیلویه مطرح شد

ابتکار دهیار و فرمانداری که نگران است / اتابک: مردم خطر کرونا را جدی بگیرند / هر مکانیزمی برای قطع خوشه‌ها بکار گرفته می‌شود / اتراق خوزستانی‌ها در تنگ پیرزال

۰
ابتکار دهیار و فرمانداری که نگران است / کنایه فرماندار کهگیلویه به تشکل‌هایی که پُز می‌دادند
کبنا ؛کرونا در شهرستان کهگیلویه در حال پیش‌روی است و بر اساس آمارها حدود 160 نفر در این شهرستان تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان روزهای آتی را برای این شهرستان حیاتی می‌دانند و بیان می‌کنند، این شهرستان و سایر شهرستان‌های دیگر همانند بهمئی با خوزستان مراودات عاطفی وجود دارد و این احتمال وجود دارد که با سرازیر شدن مسافران به شهرستان کهگیلویه و سایر شهرستان‌ها شاهد افزایش و موج کرونا باشیم.
به گزارش کبنا، دهمین نشست ستاد مقابله با کرونا در شهرستان کهگیلویه به ریاست علیرضا اتابک برگزار شد و به این موضوعات هم اشاره گردید. بی‌احتیاطی مردم و شرکت در مراسم عزاداری و عروسی از دیگر مواردی بود که مسئولان شبکه بهداشت بر روی آن دست گذاشتند و می‌گویند: شرکت در همچنین مراسم‌های به انتقال ویروس و افزایش خوشه‌ها دامن زده است؛ موضوعی که در سایه بی‌خیالی بسیاری از مردم تکرار می‌شود و گویا گوش شنوایی برای شنیدن این همه هشدار بهداشتی وجود ندارد.
در صحبت‌های مسئولان شهرستان کهگیلویه این نگرانی هم وجود دارد که با ورود مسافران خوزستان ویروس سرکش کرونا، وحشی‌تر شود و آمار مبتلایان را افزایش دهد. بخشدار مرکزی کهگیلویه گفت: در منطقه تنگ پیرزال حاشیه جاده زیر هر درخت خانواده‌ای از خوزستان اتراق کرده‌اند.
علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه به موضوع دیگری اشاره و بیان می‌کند: 80 دستگاه کمباین از خوزستان و شیراز وارد شهرستان می‌شود لازم است رانندگان قرنطینه و از آنها تست گرفته شود.
همچنین در این نشست از بی‌توجهی یک دفتر ثبت ازدواج به پروتکل‌های بهداشتی سخن به میان آمد و اینکه متصدی این دفتر به صورت یواشکی و با دور زدن اصول و ضوابط بهداشتی به پذیرش مهمانان زیاد در مجلس عقد اقدام می‌کند.
از طرفی با وجود سخت‌گیری‌های اعمال شده برای جلوگیری از برگزاری مجالس عروسی در تالارها و تعطیلی این اماکن اما خانواده‌هایی هم هستند که جشن خود را با جمعیت زیاد در دشت‌ها برگزار می‌کنند و این نشان می‌دهد حساسیت و جدیت مردم در مقابله با کوید 19 بسیار کمرنگ شده است.
دهیار روستایی که کانون کرونا بود، در حالی که مبتلایان به ویروس کرونا با مقاومت سرسختانه از آمدن به نقاهتگاه خودداری می‌کنند، دست به کار ابتکاری می‌زند. این دهیار همه کارهای روزمره ساکنان روستا را تقبل کرده و به صورت خودجوش فعالیت‌های روزانه مردم را پیگیری می‌کند تا از عبور و مرور به شهر جلوگیری و خوشه‌های ویروس قطع شود.
با این همه، اما هنوز اتابک فرماندار کهگیلویه نگران است و با بیان اینکه پیک دیگری از ویروس کرونا در راه است، گفت: مردم هشدارهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.
فارس نوشت: اتابک امروز در شرایط به وجود آمده در خوزستان و همجواری با شهرستان را متذکر شد و اظهار داشت: پیشنهادهایی برای محدودیت‌های جدید به استانداری اعلام کردیم که در صورت موافقت اعمال خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه گفت: همه دستگاه‌ها آمادگی اجرای مرحله جدید ضدعفونی اماکن و معابر، منع تردد در سطح شهر و دیگر اقدامات مقابله‌ای را داشته باشند.
رئیس شورای سلامت کهگیلویه تصریح کرد: آمار جدید مبتلایان به کرونا از خوشه‌ خانواده‌های درگیر بیماری و یا پرسنل شبکه بهداشت و درمان هستند.
وی با بیان اینکه روزانه ۸۰ تا 100  آزمایش از خوشه‌ها گرفته و ارسال می‌شود، اضافه کرد: همه مراودات و سرشاخه‌های ارتباطی افراد مبتلا بررسی و از آنها تست گرفته می‌شود.
اتابک گفت: هیچ وقفه‌ای در انجام تست و غربالگیری در شهرستان صورت نگرفته و هر مکانیزمی برای قطع خوشه‌ها بکار گرفته می‌شود.
وی بازگشایی مدارس و مساجد و در پیش بودن تعطیلات را فرآیندهای جدید پیش‌رو دانست و گفت: برای کنترل بیماری همکاری مردم ضرورت دارد.
 این مسوول با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی افزود: ۸۰ دستگاه کمباین غیربومی از خوزستان و شیراز وارد کهگیلویه می‌شود دقت نظر و تدابیر لازم برای قرنطینه رانندگان و انجام تست باید در نظر گرفته شود.
اتابک با اشاره به بی‌احتیاطی مردم و شرکت در مراسم‌های شلوغ و غیرضروری تصریح کرد: آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص پرهیز از تجمعات الزامی است.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی همکاری رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی به مردم و همت سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با بیماری نیاز است، گفت: تشکل‌هایی که در مواقع خاص با پز شهروند مدنی دنبال کارهایی از قبیل جمع‌آوری زباله هستندتا خودی نشان دهند این روزها که باید در صحنه باشند کجا رفتند؟
اتابک تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود با درک شرایط مردم را از جدی بودن خطر پیک کرونا آگاه سازند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1