تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : ۴۲۰۷۸۰
کبنا گزارش می‌دهد

کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج در باتلاق سوء مدیریت / سرمایه عظیم کهگیلویه و بویراحمد در حال مستهلک شدن

۰
کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج در باتلاق سوء مدیریت
کبنا ؛کارخانه بزرگ آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که سال‌ها به دلایل مختلف در باتلاق سوء مدیریت افتاده و متأسفانه این سرمایه عظیم کهگیلویه و بویراحمد در حال مستهلک شدن است. مدیران گذشته این کارخانه آنقدر ضعیف بودند که چندین بار کارخانه به دلیل عدم رعایت بهداشتی تعطیل شد.
کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج سال 1369 راه اندازی شد، ولی هنوز فاز تولید نشاسته و گلوکز آن وارد مدار تولید نشده است. بدون شک یکی از مهم‌ترین واحدهای تولیدی-صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد کارخانه آرد، نشاسه و گلوکز یاسوج وابسته به سازمان اقتصادی کوثر بوده که تعدادی از فرزندان جامعه ایثارگری در آن مشغول کار هستند.
به دلیل بی‌تدبیری‌های مدیریتی در سال‌های اخیر این واحد صنعتی با  مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده تا جایی که با برآورد اولیه به مراتب کمتر از ارزش واقعی اراضی در تملک کارخانه به مزایده گذاشته شد.
 علی وفایی‌مقدم مدیرعامل جدید کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که مدتی است در سکوت، سکاندار کارخانه شده است، می‌گوید: این کارخانه در مدت 6 ماهه شاهد تغییر و جابجایی چهار مدیر عامل بوده  که این خود در مشکلات موجود بی‌تاثیر نیست.
تسنیم نوشت:  وفایی‌مقدم با اشاره به اینکه این واحد تولیدی پتانسیل مناسبی برای رونق و اشتغال دارد، افزود: در صورت راه‌اندازی بخش نشاسته، گلوکز  و خوراک دام، شاهد به‌کارگیری تعدادی از جوانان بیکار هستیم.
وی با اشاره به اینکه بخش آرد کارخانه با 30 درصد ظرفیت کار می‌کند، ابراز کرد: دستگاه‌ها مستهلک بوده که در صورت نوسازی و افزایش سهمیه با تمام توان به فعالیت ادامه می‌دهیم.
وفایی‌مقدم میزان اعتبار مورد نیاز برای سرمایه در گردش این واحد تولیدی را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های آلمانی فاز نشاسته بعد از 30 سال بلاتکلیفی دیگر از رده خارج شده‌اند در حالی که نشاسته هزینه‌بر ولی سودآور است و می‌توانیم این بخش را با 100 میلیارد ریال وارد مدار کنیم.
وی اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی گلوکز را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تمام دستگاه‌های مورد نیاز خریداری و پلمپ بوده و تنها نیاز به راه‌اندازی دارد.
مدیرعامل کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج تصریح کرد: بیش از 10 میلیارد ریال طلب داریم و 20 میلیارد ریال بدهکاری داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1