تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۲۰۷۳۳

فرمول قیمت‌گذاری خودرو نهایی شد/ کاهش قیمت در راه است

۱
۰
فرمول قیمت‌گذاری خودرو نهایی شد/ کاهش قیمت در راه است
کبنا ؛رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در این شورا نهایی و به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌شود گفت که باید منتظر کاهش قیمت‌ها در بازار بود.
به گزارش کبنا، رضا شیوا در رابطه با فرمول قیمت گذاری خودرو و آنچه که قرار بود بین شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار مورد توافق قرار بگیرد توضیح داد: در جلسه هفته گذشته که با حضور وزیر صمت برگزار شد قرار بر این شد تا شورای رقابت فرمول قیمت‌گذاری خودرو را تعیین و برای تایید به ستاد تنظیم بازار ارائه کند. بر این اساس ما در شورا، فرمول را بر اساس سقف قیمتی مورد بررسی و محاسبه قرار داده و آن را در اولین فرصت به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌کنیم.
وی با بیان اینکه فرمولی که شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو تعیین کرده به روال گذشته است، افزود: بر این اساس سه متغیر تورم بخشی، بهره‌وری و کیفیت مورد توجه است.
آیا کاهش ۴۰ درصدی در راه است؟
اما در حالی رئیس شورای رقابت در اظهار نظری در رسانه ملی اعلام کرد که  درصورت شکستن حباب در بازار، قیمت ها احتمالا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد که دراین رابطه و تاثیر گذاری فرمول شورا بر قیمت بازار گفت: به طور حتم می‌تواند موجب کاهش قیمت شده و حباب را بشکند.
وی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه به قوه قضائیه و سایر نهادهای ناظر پیشنهاد می‌کنیم که رصد بیشتری در بازار داشته باشند، افزود: گفته می‌شود معمولا چند نفری هستند که فضای بازار را به هم می‌ریزند وگرنه در حال حاضر تقاضا برای خودرو آنقدر بالا نیست که بخواهد بازار را به هم بریزد. بر این اساس اگر نهادهای ناظر و دستگاه‌های ذیربط بتوانند جلوی افراد سودجو را بگیرند به طور حتم بازار از این حالت تا حدود زیادی خارج می‌شود.
از زمانی که در دو سال پیش با مصوبه سران سه قوا به نوعی شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شد رایزنی‌های بسیاری برای برگشت شورا در جریان بود و رئیس شورای رقابت اعتقاد داشت که کنار گذاشتن آنها به دلیل برداشت اشتباه وزیر صمت وقت بوده است وگرنه مصوبه سران سه قوا موجب این برکناری شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو نمی‌شد.
در روزهای اخیر نیز اعلام شده بود که قیمت گذاری خودرو در ستاد تنظیم بازار نهایی شده است که بعد از آن رئیس شورای رقابت اعلام کرد: چنین قیمت گذاری بدون توافق و مشارکت شورای رقابت غیرقانونی بوده و باید طبق قانون پیش برود. این در حالی است  که شیوا تاکید داشت، قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار و فرمولی که سازمان حمایت مد نظر دارد بر اساس بهای تمام شده است که موجب افزایش قیمت خودرو می‌شود و شورا چنین قیمت‌گذاری را قبول ندارد. (ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تنها راه ازاد کردن واردات خودرو است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1