کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاری اولین نشست ستاد استانی تأمین تسهیلات و کمک‌های مومنانه خیرین؛

تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های دولتی برای یاری رساندن به نیازمندان

16 ارديبهشت 1399 ساعت 10:19

نشست ستاد تأمین تسهیلات و کمک‌های مؤمنانه خیرین و مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


نشست ستاد تأمین تسهیلات و کمک‌های مؤمنانه خیرین و مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست پروانه نیک‌مرام مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مومنانه، اظهار داشت: الحمد الله شاهد اقداماتی خوبی از سوی مجموعه مختلف هستیم، خیرین و مردم هم مثل همیشه حضور دارند.
نیک مرام مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به ابلاغیه شورای عالی رفاه وزارت کار اشاره و تاکید کرد: تقاضامندیم که دستگاه‌ها، نهادهای حمایتی و مجمع خیرین در کمک‌های خود همکاری لازم را با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت یاری رساندن به این افراد شناسایی شده داشته باشند. https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000420/nf00420553-2.jpg
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: پویش کمک‌های مؤمنانه و حرکت‌های جهادگرانه در استان شتاب گرفته است و این مسئله باید تداوم داشته باشد.
حسین کلانتری گفت: در استان کارهای مؤمنانه و خیرخواهانه خوبی به شکل گسترده آغاز شده است و همه پای کار هستند و سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، هلال احمر، بنیاد شهید، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مؤسسات خیریه پای کار آمده و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز به خوبی وارد عمل شده‌اند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: این کمک‌ها تداوم دارد و کمی و کیفی بودن آنها مورد تاکید است.
 کلانتری بیان کرد: از نشانه‌های رمضانی است که باید با کمک‌های سخاوتمندانه به یاری افراد رفت تا که سفره خالی وجود نداشته باشد.
 به گفته استاندار، رزمایش مؤمنانه در استان کهگیلویه و بویراحمد خیرین را فعالتر کرده است و پیوست‌های خوبی در ایجاد همدلی، کمک‌ها گسترده خدا پسندانه و شناسایی افراد نیازمند شکل گرفته است.
استاندار کهگیلویه بویراحمد تاکید کرد که این خیرات و کمک‌ها دائمی و ماندگار بمانند و فقط مختص ماه مبارک رمضان نباشد.
وی گفت: تلاش کنیم در کنار کمک‌های سخاوتمندانه نقدی و غیرنقدی، تسهیلات بلاعوض و یا ارزان قیمت نیز در اختیار افراد و گروه‌هایی که مشاغل و کسب و کارشان را از دست دادند، قرار داده شود.
کلانتری خاطرنشان کرد با تلاش‌های به عمل آمده از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل بیمه بیکاری افزون بر شش هزار نفر در استان رفع شده است و یکهزار نفر مانده نیز مورد توجه است.
نماینده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: ۷۴ هزار خانوار برای کمک در استان شناسایی کرده‌ایم و تاکنون به ۵۶ هزار خانوار کمک شده است و این روند ادامه دارد.
مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هم گفت: ۴۳ هزار خانوار با جمعیت ۱۱۵ هزار نفر تحت پوشش داریم که بسته‌های حمایتی را دریافت کرده‌اند و این کمک‌ها تا آخر ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.
مبشری اظهار داشت: بیش از هفت هزار خانوار غیرتحت پوشش این نهاد را نیز در استان شناسایی کردیم و از ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان کمک در اختیار آنها قرار دادیم.
جهانبین رئیس جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان کمک به بیماران خاص و یکهزار و ۸۰ بسته بین افراد هدف توزیع شده و کمک‌های دیگری در راه است و این روند ادامه خواهد داشت.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: ۲۳ هزار نفر که در استان دچار آسیب شده‌اند شناسایی شده و هفت هزار و ۳۶۳ نفر دیگر نیز در این اداره خود اظهار بیکاری هستند.
عباسی نماینده مجمع خیرین الزهرا استان هم گفت: در روزهای کرونایی به یکهزار و ۷۳۴ بیمار خاص کمک کردیم و ۲ هزار و ۸۷۴ نفر نیز شناسایی و در تلاش برای تأمین کمک به این افراد هستیم.


کد مطلب: 420553

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420553/تاکید-همکاری-همه-دستگاه-های-دولتی-یاری-رساندن-نیازمندان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1