تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۴۲۰۴۱۲
در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال استان کهگیلویه و بویراحمد:

دادستان یاسوج: عقد اخوت با هیچ مدیری نبسته‌ایم / چرا باید منابع طبیعی تصرف شود / عملکرد ادارات در حوزه صیانت از بیت المال قابل پذیرش نیست

۱۴
۱
دادستان یاسوج: عقد اخوت با هیچ مدیری نبسته‌ایم / چرا باید منابع طبیعی تصرف شود / عملکرد ادارات در حوزه صیانت از بیت المال قابل پذیرش نیست
کبنا ؛دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز هرجای استان سرکشی کنیم واقعاً عملکرد ادارات در حوزه صیانت از بیت المال قابل پذیرش نیست.
به گزارش کبنا، سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال استان اظهار داشت: مدیرانی که در استان هستند مدیران در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست و آب منطقه‌ای از مدیران زحمتکش هستند وی افزود: پرسنل منابع طبیعی از قبل از عید شبانه روز در جنگل، کوه و صحرا حضور دارند اما متأسفانه حجم تخلفات آن قدر زیاد است که تلاش‌های این عزیزان شاید به جایی نرسد.
ملک حسینی در خصوص آسیب شناسی این تخلفات گفت: اگر بخواهیم آسیب شناسی کنیم که چرا اینقدر تخلفات داریم؟ چرا با همه‌ی این زحمات هنوز به حریم راهها تصرف می‌شود؟ چرا تغییر کاربری شکل می‌گیرد؟ چرا منابع طبیعی ما تصرف می‌شود؟ چرا طرح‌هایی که واگذار می‌شود از مسیر خودشان خارج می‌شوند؟ این‌ها باید یک آسیب شناسی صورت بگیرد.
وی افزود: دستگاه‌ها به آن اختیاراتی که قانون به آنها داده آگاه نیستند و اگر هستند سعی نکرده‌اند از این اختیارات به نحو احسن استفاده کنند.
ملک حسینی گفت: در تغییر کاربری اراضی کشاورزی قانون این اجازه را داده که به محض رؤیت تصرف و تخریب در این عرصه‌ها برخورد و اقدام به قلع و قمع نماید. اگر ادارات وظایف قانونی خود را اعمال کنند نیازی به تشکیل پرونده در دادگستری نیست.
دادستان مرکز استان لزوم توجه بیشتر مدیران در حوزه انفال را مهم و ضروری شمرد و اظهار داشت: امروز هرجای استان کهگیلویه و بویراحمد سرکشی کنیم واقعاً عملکرد ادارات در حوزه صیانت از بیت المال قابل پذیرش نیست. چرا منطقه‌ای پس از 50 سال که جنگل بکر است را واگذار می‌کنیم و جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به برنامه دارد از طریق صدا و سیما و سامانه پیامکی، مردم را در جهت صیانت از بیت المال به میدان می‌آوریم.
ما موارد را هفتگی رصد و پیگیری می‌کنیم ادارات ماهیانه نتیجه اقدامات خود را در راستای وظایف قانونی در خصوص رفع تصرف به دادگستری اعلام نمایند.
سید علی ملک حسینی در خصوص برخی از  برنامه سال 1399 دادسرای مرکز استان گفت: سامانه پیامکی فعال شده تا در راستای گزارشات مردمی و بررسی میدانی، مهلت تعیین می‌کنیم که ظرف مهلت مقرر اقدام بازدارنده  انجام دهند اگر انجام دهند که ما دستبوس مدیری خواهیم بود که در اجرای این قانون از بیت المال مواظبت نمایند اگر احساس شود که به دلیل مناسبات سیاسی و قومی و قبیله‌ای و عشیره‌ای مدیری تعلل نماید و بخواهند  توپ را به مدیران دستگاه قضایی بیاندازند قانون ما را مکلف کرده که به سراغ مدیر دستگاه مربوطه برویم. ما عقد اخوت با هیچ مدیری نبسته‌ایم.
وی تصریح کرد: جزیرهای عمل کردن یکی از معضلات فراروی مدیران است چرا در عرصه منابع طبیعی طرح واگذاری انجام دهیم کاکان، آب نهر کاکان 10 هکتار واگذاری داده‌ایم و روستابه روستا برای حفاظت از منابع طبیعی و جنگل جلو می‌رویم.
ملک حسینی افزود: هفتگی موارد را به ادارات اعلام می‌کنیم. ماهیانه نتیجه اقدامات پیشگیرانه ادارات مربوطه به معاونت دادستان مرکز استان  اعلام دهند.ادارات مربوطه پرونده‌های مربوطه اقدامات قانونی را در تشکیل پرونده بطور کامل انجام دهند تا نیاز به دستور قضایی نقص تحقیقات صادر شود.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان معاونت حقوق عامه دادسرا و شعبه‌ی ویژه رسیدگی به جرائم علیه انفال و بیت المال را راه اندازی کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود درود درود،مطمئنا اگه عملیاتی بشه،برترین خدمت هست.این سالها هرکجا میخوای با خانواده بری کنار رودخانه تا چشمه ها و حتی یه جای مشهوری مث آب نهر کاکان عده ای دیوار یا سیم خاردار کشیده و میگن خصوصی هست .خدا نگذره ازمدیرانی که منابع ملی که متعلق به همه هست را غارت کردن.
بیکار
Iran, Islamic Republic of
خواهشا با قدرت نسبت به استخدامهای شرکتی و قراردادی بدون ازمون در همه ادارات و سازمانها نظارت و برخورد کنید
بی همدارس
Iran, Islamic Republic of
درود بردادستان محترم انصافا حرفاتونو عملیاتی کنید وکوتاه نیایید
شهروند بیدار
Iran, Islamic Republic of
سلام .اقای دادستان بعنوان مدعی العموم سدی به تحولات در شهرداری یاسوج بزنید.چرا اقای عبدی پور مدیر بازرسی شهرداری دقیقا بعد از جلسه استیضاح شهردار برکنار شد؟
کارشناس
United States
در علوم پزشکی یکی نام فامیل / هست که از همه حق حساب میگیره لطفا عملکرد ایشان را یه بررسی بفرمایید
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
جناب ملک حسینی یکی از باشرف ترین و آزاده ترین نیروهای حوزه ی دادگستری هستند.خداوند ان شا الله عاقبت بخیرشان بدارد.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
اقای دادستان. در تنگ مهریان خصوصا کنار باغ خورشید تا ۵۰۰ متر بالاترش چطور کف رود خانه را جابه جا کرده اند ودرختان چنار را قطع کرده اند ولی فکر کنم دیگه تمام و کسی پیگیر نیست
Iran, Islamic Republic of
اقای شهروند بیدار الان هر کسی که مچ خلافی را بگیره باید قید کارش را بزنه حتما چیزی بوده که ایشان را برداشتن. از صحبتهای اقای دادستان معلوم هست دنبال گرفتن مچ خلافکاران در ادرات هست. دستش درد نکنه
ساکنان ارم پانزده یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب دادستان
زمین خواری در ارم پانزده یاسوج بیداد می کند
بخشی از این زمینها را ۲۴سال پیش به تعاونی جهاد کشاورزی دادند تا بین اعضای خود توزیع کند
نوار سمت راست زمین از روبروی کوچه سوم تا انتها قرار بود فضای سبز باشد
حالا دو نفر از پرستل شهرداری آمدند و در فضای سبز خانه ساخته اند و کسی هم پاسخگو نیست!!!
بالای زمین اهالی درخت کاشتند آن هم درخت غیر ثمری که منابع طبیعی آمد درختها را برید بعد متوجه شدند جه فاجعه ای درست کروند خواستند با عذر خواهی درستش کنند که کسی نپذیرفته است...
جناب دادستان محترم:
چشم امیدمان به شما است
دست زمین خواران را از ارم پانزده یاسوج قطع کنید
دستور فرمائید کارمند منابع طبیعی که درختان غیر ثمری را عمدا بریده مورد پیگرد قانونی قرار گیرد
ملا
Russian Federation
سلام درود جوان انقلابی دلسوزمردانه درمیدان باش و شفاف حرف‌بزن. ترس برای سید معناندارد
انقلابی دیگر برای احیاء قانون
Iran, Islamic Republic of
جناب دادستان قطع درختان در منطقه چیتاب مخصوصآ محمد آباد بیداد میکند. در پای کوهی معروف به کوه باغل نزدیک هزار اصله درخت بالای پنچاه سال توسط بیل میکانیکی از ریشه در آوردند و تبدیل به باغ انجیر کردند. خواهشآ دستور فرمایید چیتاب و نقاره خانه و روستاهای اطراف بصورت ویژه بررسی شوند این خرابکاری عمده معمولآ توسط سه نفر انجام گرفته که از همان ورودی نقاره خانه و چیتاب سوال شود مردم اطلاع دارند این چند نفر سالهاست با اعمال غیر قانونی آشفتگی بوجود آوردند.
پایتخت
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
درود بر شرف و انسانیت جناب آقای ملک حسینی .
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
سلام. کبنا نیوز لطف کند تمام کامنتها را پرینت بگیرد ودر اختیار اقای دادستان قرار دهد
قربانی
Iran, Islamic Republic of
اقای دادستان حدود یکماه پیش درزمانیکه مردم ودولت در جریان مبارزه با کرونا بودند عده ای از اهالی توتنده بدون از هیچ گونه مجوزی در منطقه دلیبجک مشایخ در مراتع اقدام به ساخت وساز وقطع درختان بلوط نمودهاند که فیلم وعکسهای ان موجود است که متاسفانه منابع طبیعی تا کنون اقدامی ننموده در صورتیکه بر اساس قانون میتوانند مستقیم خودشان ساخت وسازها را تخریب کنند اما با کمال تاسف عده ای با مسامحه و تلف کردن وقت در منابع طبیعی بویراحمد اقدامی نمیکنند دادستان محترم به جد این خلاف واضح را پیگیری نمایند
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1