تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۴۲۰۲۶۲
حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد:

جامعه اسلامی نباید کاریکاتوری رشد کند / سیاست هر روستا یک طلبه

۰
جامعه اسلامی نباید کاریکاتوری رشد کند / سیاست هر روستا یک طلبه
کبنا ؛حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد که جامعه اسلامی نباید کاریکاتوری رشد کند.
او صبح امروز (دوشنبه 8 اردیبهشت ماه 99) در جمع خبرنگاران با تشریح جایگاه زنان در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در یک جامعه اسلامی هم باید به کالبد و هم به باطن توجه شود و در همین راستا خلاء های که حوزه علیمه در استان مشاهده می‌کند، وظایفی در مقابل آنها ایفا می‌کند.
وی افزود: زمانی در کشور ما پزشک زایمان آقایان بودند اما با ورود خواهران این خلاء ها پر شد.
مدیرحوزه علیمه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما اعتقاد داریم فعالیت‌های فرهنگی بین بانوان اگر توسط خود خانم‌ها انجام بگیرد، تأثیر بیشتری دارد.
وی در ادامه به فلسفه تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: ما در شهرهای همانند سی سخت، لیکک، یاسوج، گچساران، دهدشت و ... مدرسه داریم.
حجت الاسلام افتخاری بیان کرد: حوزه علیمه خواهران به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود، هر فردی متدین و متشرعی (امام جمعه شهر یا فرد بازاری متدین) می‌تواند تقاضای راه اندازی حوره علیمه خواهران داشته باشد.
وی گفت: تحصیل در حوزه علیمه خواهران رایگان است و ردیف اعتباری در بودجه دولت ندارد. و این به معنای این نیست که کمک نمی‌شود و بودجه حوزه علیمه خواهران از بند 5 قانون بودجه (بودجه‌های اعطایی؛ که از این محل بودجه در اختیار مساجد قرار می‌گیرد و به حوزه‌های علمیه هم می‌دهند) تأمین می‌شود.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به جایگاه اساتید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: ما اساتید خیلی خوبی داریم، طلبه‌هایی داریم که تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و دکترا دارند و از آن طرف در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند.
وی در ادامه گفت: حوزه علمیه خواهران یک نهاد تبلیغی نیست بلکه یک نهاد علمی است و تربیت طلبه عالم و فاضل از بین بانوان اولویت اصلی آن است و سایر دستگاه‌های دولتی همانند آموزش و پرورش می‌توانند از ظرفیت‌های این بانوان در راستای تبلیغ مسائل دینی استفاده کنند.
حجت الاسلام افتخاری به افزایش آسیب‌های اجتماعی در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ما به معضلات و آسیب‌های اجتماعی که در برخی مناطق وجود دارد، ورود کردیم و کارهای هم انجام دادیم. سیاست ما هر روستا یک طلبه است. و تلاش می‌کنیم از مناطقی که با آسیب‌های اجتماعی درگیری بیشتری دارند، طلبه‌های بانوان بیشتری می‌گیریم و این همان نگاه توسعه متوازن است.
وی افزود: در حوزه‌های علمیه خواهران استان طلاب ما سطح 2 (کارشناسی) و سطح 3 (کارشناسی ارشد) در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند. مثلاً حوزه علمیه خواهران دهدشت یکی از بهترین حوزه‌های کشور است. و در حوزه علمیه یاسوج رشته‌های سطح 3 (فقه اصول و تفسیر علوم قرآن) ارائه می‌شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: 7 گروه جهادی در حوزه علمیه خواهران در همین شرایط کرونایی فعالیت می‌کردند. طلاب ما در روزهای که این بیماری شیوع پیدا کرد، با کمک خیرین 28 هزار عدد ماسک تولید و بسته‌های غذایی را بین نیازمندان توزیع کردند. در حوزه علیمه خواهران یاسوج 4 گوسفند قربانی و بین نیازمندان توزیع شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1