تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۴۱۹۹۸۳
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

هیچ معلولی در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا نیست / توزیع 348 تن گوشت در بازار استان / اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

۰
هیچ معلولی در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا نیست / توزیع 348 تن گوشت در بازار استان
کبنا ؛توزیع 348 تن گوشت، ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده به دلیل شیوع کرونا و توسعه کشاورزی مکانیزاسیون بخشی از خبرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

۳۴۸ تن گوشت برای توزیع در بازار کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
 رییس شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه وبویراحمد گفت : ۳۴۸ تن‌ گوشت گوساله و مرغ برای توزیع در بازار استان تامین شده است.
محمد شفیع عزیزی اظهارداشت : از این‌ میزان ۲۲۴ تن مرغ منجمد و ۱۲۴ تن گوشت گوساله است.
وی بیان کرد: توزیع گوشت مرغ وگوساله تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
عزیزی قیمت گوشت گوساله تنظیم بازار را هر کیلوگرم ۴۲۰ و مرغ منجمد را هر کیلوگرم ۱۲۰‌ هزار ریال اعلام کرد.


کرونا ورود به مناطق حفاظت شده کهگیلویه وبویراحمد را ممنوع کرد
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت تا عادی شدن شرایط و قطع شیوع زنجیره کرونا ورود به مناطق حفاظت شده این استان ممنوع است.
سید اسدالله هاشمی با اشاره به تشکیل ستاد پدافندی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: جلوگیری ازورود افراد به مناطق حفاظت شده تا قطع کامل شیوع زنجیره کرونا در اولویت است.
وی بیان کرد: در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا راه‌های فرعی ورود به مناطق حفاظت شده مسدود شد.
هاشمی تصریح کرد: علاوه بر توزیع پکیچ بهداشتی برای محیط بانان ،پاسگاه‌های محیط‌بانی در چندین مورد به طور کامل ضدعفونی شد.
هاشمی اظهارکرد: با هدف رعایت دستورالعمل بهداشتی و همکاری با دولت برای قطع زنجیره انتقال این ویروس تمامی راه‌های ورود به مناطق تحت مدیریت تا عادی شدن شرایط همچنان مسدود خواهند ماند.

کالاهای اساسی تنظیم بازار در کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:کالاهای اساسی با قیمت تنظیم بازار در استان جذب شده و به زودی توزیع آن آغاز می شود.
سالار حسین پور بدون اشاره به میزان سهمیه اختصاص یافته به کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: توزیع گوشت، مرغ،برنج،روغن و شکر با قیمت مصوب کشوری در بازارهای استان توزیع می شود.
وی بیان کرد:کالاهای اساسی در آستانه ماه رمضان برای پیشگیری از افزایش قیمت ها صورت می گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکیپ‌های بازرسی و نظارت بر بازار در حال رصد بازارهای استان هستند گفت: این اکیپ ها با هرگونه موارد تخلف از جمله گران‌فروشی و احتکار برخورد جدی خواهند داشت.
حسین پور ابراز داشت: در حال حاضر هیچ نوع کمبود کالا در بازارهای کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.
وی اظهار داشت: سامانه ۱۲۴ اداره صنعت معدن و تجارت آماده دریافت گزارش های مردمی در مورد تخلفات اصناف است.

راه های مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد
 مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور کاهش انتشار این ویروس تمامی راه های ارتباطی منتهی به مناطق حفاظت شده این استان مسدود است.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: این مهم مطابق با پروتکل های وزارت بهداشت تا زمان عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت و از ورود افراد به این مناطق به جد خودداری می شود.
وی افزود: در روز های نخست شیوع کرونا، ستاد پدافندی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در این اداره کل تشکیل شد و از مصوبات آن جلوگیری از ورود اشخاص به مناطق حفاظت شده این استان بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: همچنان تمامی راه های ورود فرعی به مناطق حفاظت شده در سراسر استان مسدود است.
هاشمی عنوان کرد: اتاق ها، سالن ها، راهروهای ادارات شهرستانی، پاسگاه های محیط بانی و اداره کل با هماهنگی سپاه فتح استان طی چندین نوبت ضدعفونی شده است.
وی اجرای دقیق دستورالعمل ها، موارد آموزشی و تعدیل نیرها به یک سوم  و یک دوم با اولویت افراد مسن و دارای شرایط خاص و نیز تعطیلی آبدارخانه ها را بخش دیگری از این اقدامات پیشگیرانه برشمرد.
مجموع ۴۱ هزار و ۶۶۱ هکتارمناطق حفاظت شده خائیز سرخ، خامین و دیل در محدوده گچساران ، ۱۷ هزار و ۵۰۸ هکتار بخشی از خائیز و سرخ در محدوده کهگیلویه ، ۱۲ هزار و ۸۱۲ هکتار حفاظت شده سولک و شکار ممنوع ماغر در محدوده بهمئی و ۲۸ هزار و ۲۲۰هکتار شکار ممنوع لار و بخشی از حفاظت شده خامین در محدوده باشت قرار دارد.

۵۰۰ میلیارد ریال به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تحقق توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال جاری اختصاص یافته است.
شهرام عسکری افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای خرید ادوات کشاورزی سبک و سنگین در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداران پرداخت می شود و در صورت استقبال کشاورزان امکان تخصیص بودجه بیشتری وجود دارد.
وی بیان کرد:افزایش سرعت و دقت در کار و کاهش هزینه از مزایای این تجهیزات است به همین دلیل حمایت از کشاورزان برای خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در اولویت برنامه های دولت است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه کشت های گلخانه های باعث بهره وری بیشتر در مصرف آب و افزایش عملکرد در واحد سطح می شود همچنین از آمادگی جهاد کشاورزی برای پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه کشت های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
عسکری ابراز داشت: زیرساخت هایی خوبی در شهرک های گلخانه ای کهگیلویه و بویراحمد برای متقاضیان تولید در این بخش ایجاد شده است که در صورت استقبال کشاورزان افزایش درآمد آنان را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: مبارزه با آفت ها و حفظ گیاهان و داشته های موجود از دیگر راهبردهای در حال اجرای امسال است که امسال تاکنون مبارزه علیه بیماری های مختلف در چهار هزار هکتار مزرعه گندم  کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
عسکری با اشاره به ورود آفت ملخ صحرایی به استان های مجاور، از انجام پایش ۹۱ هزار هکتار مرتع در کهگیلویه و بویراحمد بر علیه این آفت در استان خبر داد و افزود: هنوز این آفت در مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد احیای باغستان های قدیمی با انجام عملیات پیوند با ارقام جدید از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که دولت با تامین نهال رایگان از بهره برداران متقاضی حمایت می کند.
وی افزود:باغستان های قدیمی عملکرد کمی دارند و انجام پیوند زمینه جهش تولید به ویژه در محصولاتی مانند گردو  را فراهم می کند.
عسکری تاکید کرد:کشت محصولاتی با بازده اقتصادی بیشتر مانند چغندرقند و کلزا از راهکارهایی بهره وری حداکثری از ظرفیت های کشاورزی برای افزایش درآمد کشاورزان ضمن غنی سازی خاک است که نیازمند مشارکت بهره برداران است.


هیچ معلولی در کهگیلویه وبویراحمد به کرونا مبتلا نیست
در حالی که رییس سازمان بهزیستی کشور از درگیر شدن بیش از ۵۰ مرکز نهگداری معلولان و یا سالمدان در برخی استان های کشور به ویروس کرونا و حتی مرگ و میر ناشی از این ویروس در این مراکز خبر داده اما در استان کهگیلویه وبویراحمد تاکنون هیچ موردی از ابتلای به این بیماری در میان جامعه معلولان گزارش نشده است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: وضعیت مراکز نگهداری و کمپ های ترک اعتیاد در مناطق مختلف استان از زمان شیوع بیماری کرونا روزانه مورد رصد دقیق قرار می گیرند و با توجه به تاکیدهای فراوان مبنی بر رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی در این مراکز ،تاکنون هیچ موردی از ابتلای به این بیماری وجود نداشته است.
محسن مرادی اظهار داشت: از روز سوم اسفند نخستین جلسه و کمیته پیشگیری از بیماری کرونا در سازمان بهزیستی استان تشکیل شد و مهمترین نکته این نشست نیز محدودیت های تردد ، نظارت مستمر و دقیق از مراکز و رعایت پروتکل های بهداشتی هم در ادارات و سایر مراکز اعم بخش دولتی و خصوصی بود.
مرادی یادآور شد: تاکنون دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی به خوبی در همه مراکز و کمپ های ترک اعتیاد در سطح استان عملیاتی شده و ضمن قرنطینه کامل آنها همچنین در این مدت دوماه از بروز بیماری کرونا کمترین میزان تردد در این مراکز صورت گرفته است.
مدیر کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد تعداد مراکز  نگهداری شبانه روزی اعم از معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی، سالمندان و یا کمپ های ترک اعتیاد در سطح استان را نیز ۳۳ مورد ذکر کرد.
وی همچنین  گندزدایی مداوم و روزانه ساختمان های اداری بهزیستی و مراکز نگهداری و کمپ های ترک اعتیاد در سطح استان برای پیشگیری از بیماری کرونا را از دیگر اقدام های مهم این نهاد ذکر کرد.
مرادی تاکید کرد: بهزستی علاوه بر نظارت و کنترل مراکز تحت پوشش، کودکان کار و خیابانی را بر حسب مسئولیت و تعهد ذاتی این نهاد مبنی بر جلوگیری از آسیب های اجتماعی و در راستای سلامت این افراد و خطراتی که آنها در سطح جامعه با درگیری این بیماری ایجاد می کردند نیز اقدام به ساماندهی این کودکان کرده است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ بسته غذایی و اقلام بهداشتی بین این کودکان کار و خیابانی توزیع شده است.
وی با بیان اینکه از همان روزهای نخست ورود بیماری تمامی مهدکودک های استان اعم از خصوصی و روستامهدها، تعطیل شده اند، گفت: برخی از این مراکز نیز با مشکل تامین و پرداخت اجاره بهای خود مواجه شدند.
مرادی تصریح کرد: با توجه به راه اندازی پویش همدلی در سازمان بهزیستی و رایزنی های صورت گرفته برخی مالکان (موجرها) اجاره بهای خود را به مدت یک تا دوماه به مدیران مهدکودک ها بخشیدند.
وی با اشاره به کاهش شمار معلولان و نرخ معلولیت در استان نیز گفت: تعداد معلولان شناسایی شده و زیر پوشش این نهاد حمایتی از ۱۸هزار نفر به حدود ۱۳ هزار نفر ظرف سال های گذشته کاهش پیدا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1