تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۴۱۹۵۶۵

خسارت 10 میلیاردی بارش‌ها به آثار تاریخی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

۰
خسارت 10 میلیاردی بارش‌ها به آثار تاریخی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
 نشست مدیرکل بحران استانداری با سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  برگزار شد.
در این نشست وحید محمدی‌تبار با تبریک سال جدید گفت: همه مسوولان باید در راستای تحقق شعار که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است گام برداریم.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا شرایط کشور را بسیار خاص کرده است، اظهار کرد: بیماری کرونا به تمام سلول‌های فرهنگی،گردشگری، اقتصادی و حتی کشاورزی خسارت وارد کرده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از زمان شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد،گفت: دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد، از جمله میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی،بهداشت و درمان، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی‌ در راس مدیریت خوب استاندار استان تلاش های خوبی را برای کاهش این بیماری انجام داده است.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد،تصریح کرد: تعطیلی واحد‌های بین راهی در محورهای مواصلاتی استان نقش بسزایی در کاهش این بیماری داشته است.
محمدی‌تبار با اشاره به بارندگی‌های اسفند ماه گذشته و فرودین ماه 99گفت: خسارات وارد شده به تاسیسات گردشگری و تاریخی کهگیلویه و بویراحمد جبران می‌شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از خسارت 10میلیارد ریال به آثار تاریخی و تاسیسات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بارندگی های اخیر خبر داد و گفت: در جریان شرایط نامساعد جوی و بارش باران در ایام نوروز به تاسیسات و زیر ساخت‌های گردشگری و بناهای تاریخی استان آسیب وارد شد.
مجید صفائی گفت: با تلاش‌های انجام شده بخش زیادی از خسارت وارده به بناهای تاریخی رفع خطر و مرمت اضطراری شد و مرمت کامل این بناها نیازمند تامین اعتبار لازم است.
این مسوول تصریح کرد: زیر ساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های استان که به دلیل بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شده است نیازمند بازسازی مناسب است.
صفائی در برخی از این اردوگاه‌ها تفریحی تاسیسات گردشگری از جمله سکو‌های نشیمن به کلی از بین رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1