تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۱۹۳۷۱
در جمع خبرنگاران مطرح شد

بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد چگونه به مقابله با کرونا رفت

۱
۰
بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد چگونه به مقابله با کرونا رفت
کبنا ؛جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات این نهاد را تشریح کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید مسعود پرهیزگار صبح امروز (دوشنبه 11 فروردین ماه 99) در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی برای همه افراد جامعه از شر ویروس کرونا، اظهار داشت: خبرنگاران در عرصه سلامت مجاهدانه در حال آگاهی مردم برای مقابله با ویروس کرونا هستند.
وی در ادامه با قدردانی از رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل همکاری و همراهی با برنامه‌های بسیج دانشجویی استان، افزود: بسیج دانشجویی مجموعه‌ای هست که دو واژه مقدس را به یدک می‌کشد، بسیج همان شجره طیبه و مدرسه عشق که امام خمینی (ره) آن را بنیانگذاری کردند و دانشجو همه چشمان بیدار جامعه هستند. لذا بسیج دانشجویی همواره در تمام عرصه‌ها برای رفع موانع و دغدغه‌های نظام پای کار بوده و خدمات بی نظیری هم در طول این سال‌ها ارائه داده است.
پرهیزگار در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، به اقدامات بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با این ویروس پرداخت و اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان؛ با 12 گروه جهادی در 7 عرصه و 4 کار گروه در سه شهرستان به مقابله با ویروس کرونا می‌پردازد.
وی در ادامه به تشریح این فعالیت‌ها و کارگروه‌ها پرداخت و گفت: اولین کارگروه؛ کارگروه عملیات میدانی و جهادی بود، که در وسط میدان حضور پیدا می‌کند و کارهایی از جمله تولید ماسک بر عهده این کارگروه است که به همین منظور در سه شهرستان یاسوج، گچساران و دهدشت کارگاه تولید ماسک زیر نظر علوم پزشکی راه اندازی کردیم.
 وی افزود: همچنین توسط این کارگروه عملیات میدانی و جهادی، کارگاه‌های خانگی به منظور جلوگیری عبور و مرور غیر ضرور و رعایت اصول بهداشتی راه اندازی شد که 15 کارگاه خانگی تولید ماسک زیر نظر علوم پزشکی راه اندازی کردیم. و تاکنون 30 هزار ماسک تولید کرده‌ایم.
جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در کارگروه اول ضد عفونی معابر را داشتیم که در سه شهرستان با تجهیزات ماشینی و کوله پشتی کار می‌کنند و ضد عفونی اماکن سربسته را انجام می‌دهند و دیروز نیز زندان مرکزی یاسوج را گندزدایی کردند و برای حضور نخبگان در عرصه چالشی هم برای حضور هنرمندان و نخبگان ایجاد کردند. 
وی افزود: کارگروه دوم فرهنگی است که در عرصه فرهنگی و فرهنگ سازی و امیدبخشی کار می‌کند و کارگروه سوم رسانه و کارگروه چهارم مساله محوری و مطالبه‌گری است. 
پرهیزگاری گفت: بحث خیریه و کمک‌های مردمی را داریم که دانشجویان در هر سه شهرستان در دو قالب بسته‌های بهداشتی و غذایی به پارکبانان و کارگران شهرداری و سایر اقشار محروم کمک می‌کنند. 
وی گفت: بحث غربالگری در ورودی شهرستان‌ها که سه گروه در گچساران و یاسوج و دهدشت و در بیمارستان شهید رجایی گچساران اقدام می‌کنند. 
پرهیزگاری افزود: در کارگروه دوم فرهنگ سازی و امیدبخشی و تولید فرهنگی است که برای نمونه دانشجویان دانشگاه فرهنگی کارگاهی ایجاد کردند و بسته‌های آموزشی را برای مدارس تهیه می‌کنند و کار دیگر تولید نماهنگ‌ها و مصاحبه با افراد مختلف و پخش زنده و پویش‌ها و مسابقاتی است که قرار است اطلاع رسانی شود.
وی گفت: کارگروه رسانه‌ای که کار تولید و انتشار خبر را داشته و با سراج در تولید نوشته و موشن‌گرافی و اینفوگرافی همکاری می‌کند. 
وی گفت: در کارگروه مساله محوری کمبودهایی که وجود دارد رصد می‌شود و سیستم‌ها را پایش می‌کنیم و به گوش مسوولان می‌رسانیم و مسوولان تاکنون همراه و همگام برای رفع مشکلات بوده‌اند همچنین در بسیج دانشجویی مساله محوری باب شده و بررسی می‌کنیم که فرهنگ و اقتصاد و سیاست چه آسیب‌هایی از رهگذر کرونا دیده‌اند. 
جانشین بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع سیل جنوب شرق کشور گریزی زد و تصریح کرد: در کنار همه این‌ها قضیه سیل نیز هست و گروه جهادی برای کمک به سیل زدگان جنوب شرق کشور تشکیل شد و اولین محوله به زهکلوت و کرمان ارسال گردید.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
نه بابا یعنی فقط شما یک باک بردید دیگه شهر ضدعفونی شد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1