تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۱۷۷۳۵
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

توزیع سبد غذایی بین مادران باردار کهگیلویه / تاکید بر بی طرفی عوامل اجرایی انتخابات / شیر کهگیلویه و بویراحمد مشکل آفلاتوکسین ندارد / پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای کبگیان بویراحمد افتتاح شد

۰
توزیع سبد غذایی بین مادران باردار کهگیلویه / تاکید بر بی طرفی عوامل اجرایی انتخابات / شیر کهگیلویه و بویراحمد مشکل آفلاتوکسین ندارد / پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای کبگیان بویراحمد افتتاح شد
کبنا ؛دستگیری ۲سارق با ۲۲ فقره سرقت در گچساران، توزیع سبد غذایی بین مادران باردار کهگیلویه، بی طرفی عوامل اجرایی انتخابات، سلامت شیر کهگیلویه و بویراحمد از حیث آفلاتوکسین و ... بخشی از خبرهای استان کهگیلویه و بویراحمد در روز 23 بهمن ماه 98 است.

چالش های پیش روی صندوق پژوهش و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد

چالش های پیش روی  صندوق پژوهش و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد

ساز و کارها، چالش ها و مسائل پیش روی راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد و  استان یک گام به ایجاد صندوقی که تاکنون به دلیل نبود سرمایه گذار بخش خصوصی در استان راه اندازی نشده بود نزدیکتر شد.
صندوق پژوهش و فناوری  در کشور برای حمایت از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان ایجاد شده است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به دلایلی از جمله نبود سرمایه گذار بخش خصوصی تاکنون این صندوق راه اندازی نشده است و آنچنان که رئیس پارک علم و فناوری می گوید فقط امسال ۲۰ میلیارد ریال تسهیلاتی که باید درصندوق استان پس انداز می شد ، به صندوق استان فارس منتقل شد و از آنجا به فناوران استان پرداخت خواهد شد.
همین موضوع مسئولان استانی را بر آن داشته که تلاش خود را به کار بگیرند تا هر چه سریعتر صندوق راه اندازی شود و فناوران و پژوهشگران استان نیز از مزایای صندوق بهره مند شوند و چند روزی است که خبرهایی از ایجاد این صندوق منتشر شده و جزئیات آن در کارگروه اقتصاد دانش بنیان  استان بررسی شد.
آنچنان که معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج می گوید در صندوقی که قرار است در استان راه اندازی شود دانشگاه یاسوج حداکثرتا سقف ۲۰ درصد از سرمایه این صندوق را متقبل می شود.
دکتر عوض پور  ادامه می دهد: سایر دانشگاه هاو پارک علم و فناوری نیز می توانند در راه اندازی صندوق مشارکت کرده و یا صندوق جدیدی تشکیل دهند زیرا قانون هیچ محدودیتی برای تعداد صندوق های اینچینینی در استانها قائل نشده است.
اما رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد یادآوری می کند: در اساسنامه اولیه ایجاد این صندوق ها تاکید شده که حداکثر ۴۹ درصد از سهام این صندوق ها در اختیار دولت و حداقل ۵۱ درصد نیز در اختیار بخش خصوصی باشد و هر کدام از شرکت های خصوصی حداکثر می تواند ۳۴ درصد سهم داشته باشد.
دکتر سید شمس الدین هاشمی ادامه می دهد: ساز و کارهایی که در اساسنامه پیش بینی شده برای جلوگیری از تغییرات  احتمالی در اساسنامه و پیشگیری از دور شدن صندوق ها از رسالت اصلی است.
وی تاکید می کند: چون بخش خصوصی  حداقل ۵۱ درصد سهام این صندوق را در اختیار دارد بهتر است که این سهام  متعلق به یک سرمایه گذار نباشد که بعدها در مسیر فعالیت این صندوق مشکلی ایجاد نشود و صندوقی که برای کمک به نخبگان و پژوهشگران و فناوران تشکیل شده کارکرد های اصلی خود را از دست ندهد.
اما دکتر پورانفرد مدیر مرکز رشد دانشگاه یاسوج بر این باور است اگر سهم دولت در این صندوق ها بالا باشد در آینده اگر بخش خصوصی قصد افزایش سرمایه داشته باشد معمولا دولت نمی تواند سرمایه اش را افزایش دهد و به همین دلیل صندوق با رکود مواجه می شود.
با این حال دکتر کریم پورعضو هیات  علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید می کند باید نسبت سهم دولت و بخش خصوصی حتما درایجاد صندوق رعایت شود زیرا در استان صندوق هایی وجود دارند که به دلیل رعایت نکردن این اصول اولیه دچار آسیب شده اند و به جای تحقق اهداف اولیه به محلی برای فساد و رانت بدل شده اند.
وی  نیز بر این باور است باید در راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری از ابتدا همه سازو کارها پیش بینی شود و تجربیات موفق و ناموفق در این زمینه بررسی شوند.
ترس از عدم سود دهی ، یکی دیگر از مشکلاتی است  که باعث می شود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این صندوق ها راغب نباشد که رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد می گوید: این صندوق ها در استانهایی  مانند یزد که اصولی فعالیت کرده اند با سود بالای ۳۰ درصد در حال فعالیت هستند.
دکتر هاشمی بر این باور است اگر همه اصول در ایجاد صندوق رعایت شود صندوق می تواند هم به رشد فناوران و پژوهشگران کمک کند و هم برای سرمایه گذاران سود دهی داشته باشد.
اگرچه جمع بندی و تصمیم گیری درباره صندوق پژوهش و فناوری به جلسه دیگری موکول شد اما به همان اندازه که ایجاد صندوق اهمیت دارد کیفیت صندوقی که ایجادمی شود نیز مهم است.زیرا استان کهگیلویه و بویراحمد استان کوچکی است و دست کم در شرایط فعلی ظرفیت راه اندازی چند صندوق در آن وجود ندارد و در نتیجه باید نخستین صندوق به گونه ای پایه گذاری شود که بتواند علاوه بر گره گشایی از مشکلات فناوران و نوآوران زمینه جذب و ترغیب بخش خصوصی به سمت سرمایه گذاری روی علم و دانش را نیز فراهم کند.

دریافت ۵۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی از تسهیلات صندوق بیمه عشایری و روستایی

مدیرکل صندوق بیمه عشایری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالغ بر ۵۲۰ خانوار در استان مستمری بازماندگان دریافت می‌کنند.
عیسی کریمی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه صندوق بیمه روستایی و عشایری به دنبال حفظ کرامت و منزلت آحاد جامعه است، گفت: از ۱۸ شهر استان قریب به ۱۵ شهر مشمول بیمه صندوق عشایری و روستایی می‌شوند.
مدیرکل صندوق بیمه عشایری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سه مزیت این صندوق در حوزه بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان است که در حال حاضر ۸۷ خانوار مستمری از کارافتادگی دریافت می‌کنند.
وی به حادثه قطع عضو برای یکی از کشاورزان جوان یکی از مناطق استان اشاره کرد و گفت: این جوان تحت پوشش بیمه این صندوق قرار گرفت و مستمری از کارافتادگی دریافت می‌کند.
این مسوول عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۲۰ خانوار مستمری بازماندگان از این صندوق دریافت می‌کنند.

دستگیری ۲سارق با ۲۲ فقره سرقت در گچساران

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران از دستگیری ۲ سارق محتویات داخل خودرو و موتورسیکلت با اعتراف به ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ سیدمحمد موسوی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو و موتورسیکلت در شهرستان گچساران، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی ۲ سارق را شناسایی و دستگیر کردند.
موسوی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۲۲ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران در پایان از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دمای منفی ۸ درجه در یاسوج ثبت شد

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به کاهش شدید دما طی دو روز اخیر در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد، دمای مرکز استان در صبح چهارشنبه به منفی ۸ درجه سانتیگراد نیز رسید.
رضا کاکاوند اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید دما طی دو روز اخیر در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد، دمای مرکز استان در صبح چهارشنبه به منفی ۸ درجه سانتیگراد نیز رسید.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهر سی سخت نیز دمای منفی ۱۰.۲ درجه سانتی‌گراد را تجربه کرد، اظهار داشت: دمای هوا در شهر دهدشت به منفی ۴ درجه سانتیگراد رسید.
 این مسؤول گفت: در روزهای آتی افزایش دمای هوا در شهرهای استان را شاهد خواهیم بود.
وی ابراز داشت: همچنین دمای هوا در امامزاده جعفر به منفی ۲.۴ درجه سانتیگراد، دوگنبدان منفی ۱.۶ و شهر لیکک به منفی ۱.۵ سانتیگراد رسید.

سبد غذایی بین مادران باردار کهگیلویه توزیع شد

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: 635 نفر از مادران باردار و شیرده که دچار سوء تغذیه هستند سبد غذایی دریافت کردند.
لطف‌الله افروشته از توزیع بیست و سومین مرحله از توزیع سبد غذایی رسیده از بنیاد خیریه علوی در شهرستان خبر داد.
سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه تصریح کرد: این سبد غذایی بین 635 نفر از مادران باردار و شیرده نیازمند شهرستان که دچار سوء تغذیه هستند توزیع شد.
افروشته ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه که با همکاری طرفینی بنیاد خیریه علوی و شبکه بهداشت و درمان صورت می‌گیرد،کاهش سوء تغذیه و اثرات نامطلوب ناشی از آن در مادران باردار نیازمند دچار سوء تغذیه و کودکان متولد شده در راستای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا است.
افروشته  گفت: از آغاز این طرح تاکنون بالغ بر 12 هزار سبد غذایی بین واجدین شرایط شهرستان کهگیلویه توزیع شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم چنین اقدامات خیرخواهانه‌ای که از سوی نهادهای خیریه در حال انجام است به یک رویه عمومی برای همه افراد جامعه تبدیل شود تا بتوانیم شاهد ایجاد یک بستر مناسب در راستای توسعه سلامت همگانی مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار باشیم.


برگزاری جشن پایان مسکن مهر تا پایان سال در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان سال همه پروژه‌های مسکن مهر تحویل متقاضیان خواهد شد.
پژمان نیک اقبال اظهار داشت: تا پااین سال همه واحدهای مسکن مهر در استان تحویل متقاضیان خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 123 واحد از مسکن مهر دهدشت در حال انجام مراحل پایانی است.
نیک‌اقبال افزود: پروژه بازآفرینی شهری دهدشت 6 میلیارد تومان اعتبار دارد که عملیات اجرایی بخشی از پروژه آغاز شده است.
وی از احداث کانال هدایت آب‌های سطحی، جدول‌گذاری و بازسازی بازارروز به پروژه‌های تعریف شده در طرح بازآفرینی شهری دهدشت نام برد.
نیک‌اقبال گفت: طی دهه فجر 198 میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.
وی اضافه کرد: از این مبلغ 177 میلیارد تومان افتتاحی و  مابقی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.
این مسؤول تصریح کرد: 39 پروژه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در حوزه راه‌های اصلی و روستایی کهگیلویه طی دهه فجر هزینه شد.

عوامل اجرایی انتخابات با رعایت بی طرفی و سلامت انتخابات را برگزار کنند

عوامل اجرایی انتخابات با رعایت بی طرفی و سلامت انتخابات را برگزار کنند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مجریان انتخاباتی سلامت، امنیت، اصل بی طرفی و شفاف سازی را طبق قانون در انتخات پیش رو رعایت کنند.

احد جمالی درجلسه هم اندیشی – توجیهی عوامل اجرایی حوزه انتخابات گچساران و باشت افزود: انتخابات آبرو و حیثیت کشور است و به همین دلیل از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده ۱۶ هزار و ۵۰۰  نفر عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد را انجام خواهند داد که بیشتر آنان از نیروهای مردمی هستند.
جمالی ابراز کرد: ۸۰۷ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف استان برای برگزاری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه امسال پیش بینی شده است
وی با بیان اینکه مجریان برگزاری انتخابات قانونمداری را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: همه وظیفه داریم که شرایط امن، سالم و توام با آرامش را برای حضور گسترده مردم پای صندوق های اخذ رای فراهم کنیم.
جمالی اظهار داشت: متولیان امر انتخابات تاکنون آموزش‌های لازم را فراگرفتند و در این زمینه تسلط کامل دارند بطوری که این آموزش ها به عنوان سرمایه برای وزارت کشور تا ۲۰ سال آینده بر انتخابات موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه  تیم اموزشی در زمینه برگزاری انتخابات  تاکنون خوب عمل کرده گفت: در زمینه تدارکات در امر انتخابات هم اکنون  مشکل خاصی نیست و امید است با توجه به تجربیات  گذشته انتخابات خوبی با حضور حداکثری در استان برگزار شود.
جمالی ابراز کرد: شورای تامین استان تاکنون امنیت و وحدت خوبی در مرکز استان و شهرستان ها  در زمینه انتخابات برقرار کرده است.
وی با بیان اینکه امسال دومین سال محاصره اقتصادی ایران است گفت: تحریم های اقتصادی دشمنان موجب شد تا وابستگی کشور ما به نفت کمتر شود.
جمالی گفت: تحریم های دشمنان نظام اسلامی ایران به فرصتی برای پیشرفت و خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: در چند سال اخیر ۴۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده که بسیاری از فرهیختگان و جوانان دانش پژوهش در آن مشغول به فعالیت هستند.
جمالی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب تاکنون ملت ما هزینه های سنگینی را متحمل شده که می توان به ترور شهید سلیمانی اشاره کرد.
وی ادامه داد، شهید سردار سلیمانی متعلق به ایران اسلامی نبود بلکه ایشان متعلق  به مردم در عرصه بین المللی و جهان بود.
وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هیچ کشوری جرات سنگ اندازی به پایگاه های آمریکا را نداشته گفت، مشاهده کردیم که ایران اسلامی با اقتدار به مهمترین پایگاه آمریکا حمله کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: سلامت انتخابات،صیانت از آرای مردم و حفظ بی طرفی مهمترین اولویت های ستاد انتخابات در استان است.

۶۷ طرح عمرانی در کهگیلویه افتتاح وکلنگ زنی شد

 همزمان با دهه مبارک فجر ش۶۷ طرح عمرانی و اقتصادی در زمینه های مختلف با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در کهگیلویه افتتاح و کلنگ زنی شد.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اعتبار هزینه شده در این پروژه ها افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال است.
سید حشمت الله صمیمی دوست اظهار داشت: از این تعداد۵۰پروژه افتتاحی و۱۷ طرح کلنگ ‌زنی شده است.
وی افزود: زمینه اشتغال۴۶۳نفر در پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی فراهم می شود.
صمیمی دوست بهره برداری از پایگاه سلامت و مرکز بستر درمانی و سیل بند دره شرقی  در دیشموک و طرح تامین آب روستای ذولفقاری را از مهمترین طرح‌های افتتاحی اعلام کرد..
وی بیان کرد:  فاز اول کمربندی اول قلعه ‌رئیسی با اعتبار۲۰۰میلیارد ریال و بسته ‌بندی  و سردخانه مواد غذایی کهگیلویه در روستای صنوگان با اعتبار۴۴۰میلیارد ریال را نیز کلنگ‌زنی شد.

طرح هادی در ۵۱ روستای باشت اجرا شد

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت:از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون طرح هادی در ۵۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.
مسعود شیرزاده افزود: تا پیش از این توسعه روستاهای باشت در قالب طرح های موردی انجام می گرفت و برنامه جامعی برای توسعه این مناطق پیش بینی نشده بود.
وی بیان کرد: در مدت زمان ذکر شده طرح هادی در ۲۷ روستای بخش بوستان و ۲۴ روستای بخش مرکزی باشت اجرا شده است.
وی عنوان کرد: این تعداد طرح با ۲۷۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت تصریح کرد: جدولگذاری، بازگشایی معابر،احداث پارک های تفریحی و ساخت کانال های هدایت آب در قالب این طرح ها صورت گرفته است.
شیرزاده بیان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون همچنین حدود ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر روستاهای بوستان و بخش مرکزی با استفاده از قیر رایگان آسفالت شده است.
وی آسفالت معابر روستاهایی چون چاه تلخ،مله برفی ، پشت کوه، بهره عنا، بیدستان،سراببیز، درک و لار را از جمله خدمات جدید این دستگاه به روستاهای باشت ذکر کرد.
وی با اشاره به اهمیت سیمای زیبای روستاها در جذب سرمایه گذاران ابراز داشت: انجام آسفالت معابر روستایی افزون بر رفاه حال مردم زیرساختی برای توسعه اقتصادی این مناطق نیز محسوب می شود.

نماینده باید بتواند مطالبات و خواسته های مردم را مطالبه‌گری کند

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نماینده زبان گویای مردم است و باید بتواند مطالبات و خواسته های مردم را مطالبه‌گری کند و قطعا اگر کسی از شجاعت کافی برخوردار نباشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
«خلیفه خلقی‌پور» افزود: با توجه به اینکه وظایف نمایندگی ایجاب می‌کند که برای حل مشکلات مردم، نظارت قوی بر عملکرد دولت و دستگاه های اجرایی و قانونگذاری به تناسب نیاز باید پیش بینی شده باشد، به همین خاطر در هر بخشی برنامه ریزی لازم است.
وی اظهار کرد: در حوزه مسئولیت‌های مختلف هر مسئول وظایف و اختیاراتی دارد پس هرکسی باید در حوزه مسئولیت‌ها و اختیارات خود شعارهایش را تنظیم کند و مطالبات مردم را به آن سمت ببرد و اگر فردی خلاف این کار را انجام دهد یا از از وظایفش آگاه نیست و یا می‌خواهد عوام فریبی کند.
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: داوطلبان باید وظیفه خدمتگزاری را لحاظ کنند و اثبات این موضوع به سابقه افراد و شناختی که مردم از آن‌ها دارند، باز می‌گردد.
خلقی پور ادامه داد: هر کسی در حوزه خاصی تخصص دارد، مشاوران و همراهان داوطلبان می‌توانند به آن‌ها کمک کنند اما شناخت نسبت به مسائل لازم است و کسی که می‌خواهد در یک حوزه مسئولیتی را بپذیرد باید سابقه و تخصص داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: نماینده زبان گویای مردم است و باید بتواند مطالبات و خواسته‌های مردم را مطالبه‌گری کند و قطعا اگر کسی از شجاعت کافی برخوردار نباشد نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: نماینده ای که به مجلس می‌رود تنها نماینده مردم حوزه انتخابیه اش نیست به همین خاطر باید توانایی تجزیه و تحلیل مسائل بین المللی و ملی را نیز داشته باشد و نماینده اگر همه جانبه‌نگر باشد موضع گیری در سطح ملی به گونه ای است که به نفع مصالح عمومی و کل کشور است. از طرفی دیگر در سطح ملی نیز باید مطالبه‌گر خوبی برای مردم استان و حوزه انتخابیه اش باشد.
خلقی پور افزود: از مردم عزیز خواهشمندیم در انتخابات مشارکت پر شوری داشته باشند و با مطالعه و بررسی مسیر درستی را انتخاب کنند.

شیر کهگیلویه و بویراحمد مشکل آفلاتوکسین ندارد

 مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی و عرضه، شیر استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل آفلاتوکسین نداشته است.
"بهمن رحمتی" در جمع خبرنگاران افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته در واحدهای تولیدی و عرضه، شیر استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل آفلاتوکسین نداشته است.
وی اظهار کرد: در رابطه با سلامت و ایمنی غذایی مردم با هیچ کس تعارف نداریم و درصورتی که به مورد یا تخلفی در این زمینه برخورد کنیم طبق قانون با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حتی از تولیدات شیر خام استان نیز نمونه برداری ها د آزمایشاتی انجام داده ایم که مشکلی مشاهده نشده است.
رحمتی در خصوص عرضه لبنیات تاریخ گذشته برخی برندها معروف در استان تصریح کرد: طی سال جاری ۱۴۵قلم کالا که اقدام به جعل علامت استاندارد کرده بودند کشف و معدود سازی شده است. همچنن در شهرستان کهگیلویه ۷۵۰ مورد کالا کشف و معدود کرده ایم.
 وی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده دستکاری در تاریخ مصرف کالا و جعل علامت استاندارد به ما گزارش دهند تا طبق قانون با متخلفان برخورد شود.

پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای کبگیان بویراحمد افتتاح شد

پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای کبگیان بویراحمد افتتاح شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهل و چهارمین پایگاه اورژانس ۱۱۵ این استان در  منطقه کبگیان واقع در شهرستان بویراحمد با امکانات مناسب افتتاح شد.
پرویز یزدان پناه  اظهار داشت: هم اینک ۴۶ پایگاه امداد جاده ای و هوایی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که از این تعداد ۴۴ مورد زمینی و ۲ پایگاه نیز هوایی هستند و به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌کنند.
وی افزود:  اعتبار هزینه شده برای ساخت این پایگاه ۱۰ میلیارد ریال بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش بر این است که در آینده نزدیک نیز یک پایگاه اورژانس هوایی در حوالی آن ایجاد شود.
یزدان پناه ابراز داشت: ۲۵ نیرو برای این مرکز جذب می شوند و به صورت ثابت مستقر خواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1