تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۱۷۶۴۲
بهنام همتی در نشست با خبرنگاران مطرح کرد؛

روستازاده هستم/ به صورت مستقل وارد انتخابات شدم، نه چپ و نه راستی هستم/ پتروشیمی گچساران در جای درستی احداث نشده است

۶
۰
روستازاده هستم/ به صورت مستقل وارد انتخابات شدم، نه چپ و نه راستی هستم/ پتروشیمی گچساران در جای درستی احداث نشده است
کبنا ؛
بهنام همتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های گچساران و باشت در نشست با اصحاب رسانه حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
در یکی از محروم‌ترین روستاهای ممسنی به دنیا آمدم
همتی در رابطه با بیوگرافی خود گفت؛ متولد 1347، در یکی از محروم‌ترین روستاهای ممسنی به نام منطقه ماهور هستم، از سال 75 در گچساران پزشک عمومی هستم. سه سال در پزشکی قانونی، دو دوره  عضو هیئت مدیره دامپزشکی، پزشک معتمد دادگستری و مابقی در بیمارستان شرکت نفت مشغول به طبابت و خدمت هستم. دو فرزند دارم. روستازاده هستم و سختی‌های زیادی را تحمل کردم تا به اینجا رسیدم.
مرز بندی‌های سیاسی را به ویژه در این برهه قبول ندارم
همتی در رابطه با وابستگی به جناح سیاسی گفت: بصورت مستقل وارد انتخابات شدم، نه چپ و نه راستی هستم، مرز بندی‌های سیاسی را به ویژه در این برهه قبول ندارم، به نظر من هدف ما باید رفع نابرابری و مشکلات معیشتی مردم باشد. جامعه ما دچار برخی مشکلات شده، ما باید این اتحاد را داشته باشیم که جامعه را از این وضعیت بیرون بیاوریم.
شعار انتخاباتی «خدا با ما است»
همتی ابراز کرد: تنها به فرمانداری رفتم و ثبت نام کردم، از طایفه گشتاسب هستم ولی خواستم وام دار هیچ قشر و گروهی نباشم بنابراین تنها به فرمانداری رفتم، برای من بویراحمدی، ترک و لر و دشتستانی برایم فرقی ندارد.
همتی به شعار انتخاباتی خود اشاره کرده و گفت: شعار انتخاباتی من این است که خدا با ما است.
همتی در رابطه با شعار انتخاباتی خود به خاطره‌ای از دوران دانشجویی خود اشاره کرد و گفت: سال سوم دانشجویی، زندگی به سختی می‌گذشت، شهریورماه در یکی از روستاهای شهرستان مبارکه طرح می‌گذراندم، بنده ۲۱ تومن پول در جیبم بود، که هزینه سفر من از مبارکه به اصفهان می‌شد، من یک تک ریالی در جییم نبود، رفتم دانشکده، در ساختمان امور رفاهی، دو لیست زده بود، اسم من هم در لیست بود، وام تک نوبتی به من تعلق گرفته بود، آقای جهانبخش سلطانی هنرمند مشهور اصفهانی کارمند دانشگاه بودند، از ایشان جریان وام را پرسیدم. همان موقع ایشان دست چک کشیدند و هزینه وام دانشجویی را در یک چک به من دادند، این خاطره‌ای است که هیچگاه از یاد نمی‌برم، به همین خاطر هم می گویم «خدا با ماست».
هدف من احساس تکلیف است
همتی به تشریح هدف خود پرداخته و گفت: هدف من احساس تکلیف است، در این شرایط احساس کردم می‌توانم برای مردم شهرستان گچساران و باشت مفید باشم، جزو اولین کاندیداهایی بودم که برنامه خود را شرح دادم، از جمله دغدغه‌های من وضعیت معیشتی مردم، وجود تبعیض و نابرابری در جامعه، نبودن عدالت اجتماعی، مشکلات بیکاری جوانان، است، یکی از برنامه‌هایی که به آن توجه دارم ایجاد اتحاد و انسجام اجتماعی است.
بی توجهی مضاعف به کارمندی می‌شود که در گرمای ۵۵ درجه نرگسی کار می‌کند
همتی تاکید کرد: متاسفانه گاهی تفرقه‌هایی میان اقوام ایجاد می‌شود، و من برخی مسئولان و هواداران آنها را دخیل در این جریان می دانم.  یکی دیگر از دغدغه‌های من درباره کارکنان شریف کارمندان بازنشسته شرکت نفت گچساران است، بی توجهی مضاعفی به کارمندی می‌شود که در گرمای ۵۵ درجه نرگسی کار می‌کند، حساسیت و مسئولیت کاری‌اش بالا است، اینکه حقوقشان و پاداششان یک سوم است، ظلم است، قطعاً اگر وارد مجلس شوم، یکی از مواردی که طرح و اصلاح خواهم کرد همین حقوق بازنشستگان نفت خواهد بود. یکی دیگر از موارد وضعیت معیشتی فرهنگیان مدنظر بنده است.
همتی افزود: ورزش گچساران مهجور واقع شده، حتماً برای ورزش برنامه ریزی دارم. احداث کارخانه جات برای اشتغال زایی از برنامه‌های خوبی است که در نظر دارم.
می‌توانیم چند کارخانه مدرن گچ داشته باشیم
همتی گفت: ما چند اداره داریم و بیشتر مردم انتظار دارند در این اداره جات مشغول به کار شوند، به نظر من بجای آنکه شغل کاذب برای مردم ایجاد کنیم و در ادارات آنها را جا دهیم، باید اشتغال زایی کنیم. گچ از موادی است که در شهرستان وجود دارد، در حالی که ما گچ از سمنان و جاهای دیگر می‌آوریم. ما می‌توانیم چند کارخانه مدرن گچ داشته باشیم. و حتی گچ به شهرهای دیگر و به خارج صادر کنیم.
همتی بیان کرد: ما نباید همیشه وابسته به نفت و گاز باشیم، زمین‌های مرغوبی در کشاورزی داریم که استفاده درست از آنها نمی شوود، کشاورزی ما مکانیزه نیست، جذب سرمایه گذار می‌توانیم بکنیم و باغات را توسعه دهیم.
همتی تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های من تکریم و ارتقای جایگاه اجتماعی پزشکان و  پرستاران و افرادی است که در وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند.
همتی گفت: وضعیت خیابان بلادیان که از نظر برخی بازاریان موجب کساد بازار شده، مورد اعتراض برخی کسبه و بازار است، اگر به مجلس راه پیدا کنم، حتماً به این موضوع رسیدگی خواهم کرد.
بجای جشن گرفتن در اسفندماه نهال کاری خواهیم کرد
گفت: اسفندماه به جای جشن گرفتن، من به محیط زیست خواهم پرداخت و حتماً نهال کاری خواهیم کرد.
گفت: محیط زیست یکی از برنامه‌هایی است که من بلافاصله بعد از پیروزی در انتخابات به عنوان دست گرمی شروع خواهم کرد. من بجای جشن گرفتن در اسفندماه با یک برنامه نهال کاری افراد را ترغیب و تشویق به کاشت نهال خواهم کرد. 
همتی ابراز کرد: وضعیت معیشتی بازنشستگان ما وضعیت خوبی نیست، بخصوص در برخی اداره جات باید رسیدگی بیشتری شود.
همتی تصریح کرد: در توسعه پارک‌ها و مکان‌های تفریحی برنامه‌هایی دارم، احداث زیپ لاین و مکان‌های تفریحی، احداث یکی از بزرگترین آکواریوم‌ها از برنامه‌های بنده است.
به نظر من باید در قانون اصلاحات ارضی تجدیدنظر شود
همتی گفت: به نظر من باید در قانون اصلاحات ارضی تجدیدنظر شود، شدیداً مخالف این هستم که زمین‌هایی بصورت رایگان به یک سری افراد داده شده، به نظر من زمین‌های کشاورزی در حد یک و دو هکتار باید به کشاورزان داده شود، تا از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری شود.
همتی با اشاره به عملکرد مسئولان گفت: من می‌خواهم وارد حواشی نشوم، و سعی دارم خودم را ارائه دهم، قطعاً نماینده‌های پیشین، کارهای مفیدی در طول دوره خود انجام داذه اند، ولی یک سری کارهایی هم انجام داده‌اند که مناسب نبوده، مثلاً بازار بلادیان مشکلاتی ایجاد کرده است، پروژه‌های نیمه تمامی داریم.
پتروشیمی در جای درستی ایجاد نشده
همتی با اشاره به جایگزینی برای پتروشیمی گچساران گفت: پتروشیمی در جای درستی ایجاد نشده، پتروشیمی نیاز به آب دارد، می‌خواهند از سد کوثر به پتروشیمی آب بکشند، که فاصله زیادی تا پتروشیمی دارد، آیا نمی‌توانستند پتروشیمی را جای دیگری احداث کنند که نزدیکتر به منابع آب باشد؟
همتی تشریح کرد: یکی از ایراداتی که در شهرستان وجود دارد، گماشتن بعضی مدیران ضعیف در شهرستان است، و این باعث شده از مفید بودن مسئولان ما کاسته شود. 
گچساران شهر ثروتمندی است ولی فقر بیداد می‌کند
همتی افزود: گچساران شهر ثروتمندی است ولی فقر بیداد می‌کند. مادری را دیده‌ام  که از روستای پشکان تا گچساران را با پای پیاده امدم، برای یک ویزیت دکتر آمده بود، کرایه نداشت، وقتی پولی را جمع کردیم و به این خانم دادیم، عزت نفس ایشان قبول نمی‌کرد این پول را بدون اینکه بداند از کجا آمده بپذیرد. متاسفانه به برخی افراد بیش از حد رسیدگی شده و برخی افراد فراموش شده‌اند. قبلاً طبقه متوسط محسوس‌تر وجود داشت ولی در حال حاضر طبقه متوسط در حال از بین رفتن است و یک نابرابری دو قطبی ایجاد می‌شود.
فرهنگ کار و تلاش
همتی در رابطه با معضلات فرهنگی در شهرستان و کشور گفت:  هر چه در یک جامعه فرهنگ توسعه یافته تری داشته باشیم، فقر به مراتب در آنجا کمتر دیده می‌شود، فرهنگ اثر مستقیمی در این قضیه دارد، اگر فرهنگ به گونه‌ای کار شود که مردم به کار و تلاش فکر کنند و فرهنگ کار داشته باشند، وضعیت بهتری خواهیم داشت.
کاندیدا نباید طایفه‌ای باشد
همتی در رابطه با انتخاب طایفه‌ای و عشیره‌ای گفت: برای من چنین انتخابی قابل قبول نیست، کاندیدا نباید طایفه‌ای باشد، من می‌خواهم کاندیدای توده مردم باشم، من هم لر هستم و هم ترک، وبیشتر توجهم به این است که مردم با بینش، آگاهی و درایت کاندیدای خود را انتخاب کنند و گر نه انتخابات از روی طایفه عبث است و به ضرر جامعه ما است.
همتی در باره میزان آراء خود اظهار کرد: من از اول دبیرستان در گچساران بوده‌ام، از طایفه کشکولی بزرگ و قطعاً طایفه گشتاسب هستم و قطعاً حمایت طایفه‌ای خواهم داشت، من پزشک هستم و همکاران من هم از من حمایت خواهند کرد، همچنین مردم مرا می شناسند.
 همتی در رابطه با شفافیت منابع مالی خود گفت: من با کسر مالیات حدود 8 میلیون حقوق می‌گیرم، اگر چیزی غیر از این میزان باشد بر من حرام باشد. 
همتی گفت: اگر چه من در کنار اصولگرایان فعالیت داشتم، اما بنا بود بنده برای ادامه تحصیل به تهران بروم، که از این فضای انتخابات دور شدم، اما ان شالله روزهای آینده در تبلیغات انتخاباتی و فضای مجازی فعالیت بیشتری خواهم داشت.
مالیات‌ها باید متناسب با وضعیت پزشکان و منطقه تعدیل شود
همتی در رابطه با قانون مالیات پزشکان گفت: متاسفانه قدر پزشکان آنگونه که باید و شاید قدرشان دانسته نمی‌شود، متاسفانه گاها برخوردهای بدی می‌شود، توهین‌های می‌شود، به نظر من جایگاه پزشکان باید بهتر شناسانده شود. یکی از دغدغه‌های من است که چرا گچساران را از منطقه محروم به منطقه برخوردار تبدیل کرده‌اند و پیگیری خواهم کرد، پزشکان ما در منطقه محروم در حال فعالیت هستند، مالیات‌ها باید متناسب با وضعیت پزشکان و منطقه تعدیل شود.
به سفارش کسی نیامده ام و به سفارش کسی کنار نمی‌روم
همتی در رابطه با دلیل حضور خود در انتخابات گفت: به سفارش کسی نیامده ام و به سفارش کسی کنار نمی‌روم. به هیچ حزب  و گروهی و هیچ کاندیدایی بند و بست نداشته‌ام. منتها برای یک رقابت ورود کرده‌ام، اما برای یک رقابت سالم، یک رقابت بدون حاشیه،  اگر چه برخی کاندیداها از یک سال گذشته تبلیغات خود را شروع کرده‌اند ولی از نظر من این خلاف مقررات است و من برنامه تبلیغاتی‌ام را برای زمان تبلیغات رسمی گذاشتم.
همتی بیان کرد: هر فردی باید بر اساس معیارها و ملاک‌هایی منطقی و درست دست به انتخاب بزنند. خیلی از مردم تصمیمشان را در روزهای آخر می‌گیرند. به نظر من آزموده را آزمودن خطاست. همچنین از کاندیداهای دیگر برنامه‌ای برای آینده ندیدم.
همتی گفت از مردم شریف گچساران تقاضا دارم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند و جواب محکمی به دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عکسشون روهم میذاشتید،که اگه دیدیمشون اقلاایشون روبشناسیم
محمدی شاد
Iran, Islamic Republic of
تا همتت ای پزشک باقیست دستان تو نعمتی إلهیست. بهترین و خوش اخلاق ترین دکتر خانواده پیروز باشی..
Iran, Islamic Republic of
دکتر عزیز از صداقت و حضورت باید تشکر کرد کا ر از این حرفها گذشته میگن صبر کوچولوی خدای یکتا هزار سال است ولی صبر خدایگان که بر ما حکومت و حکمرانی می کنند یک هزارم ثانیه هست عمل وحرف شما برای روز قیامت است خدایگان این دنیا در دم نتیجه و سهمشان را میخواهند
تمنا
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر همتی
اگه مردم شعور انتخاباتی داشته باشند باید به امثال شماها رای دهند.
پتروشیمی دهدشت در جایی داره احداث میشه که نمیدونن آب از کجا بیارن .انگار نمیدونند پتروشیمی آب نیاز داره.
تازه بهترین و مرغوبترین منبع خاک دهدشت را نیز از بین میبرد.
تمنا
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر همتی
اگه مردم شعور انتخاباتی داشته باشند باید به امثال شماها رای دهند.
پتروشیمی دهدشت در جایی داره احداث میشه که نمیدونن آب از کجا بیارن .انگار نمیدونند پتروشیمی آب نیاز داره.
تازه بهترین و مرغوبترین منبع خاک دهدشت را نیز از بین میبرد.
مجید
Denmark
برادر محترم خدا با ماست شعار انتخاباتی نیست. این شعار همه ابناء بشر هست. واضح است که سیاست را نمیشناسی و بهتر است به همان طبابت ادامه دهیدو ورود شما به سیاست قطعاً به نفعتان نخواهد بود.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1