تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۴۱۷۰۵۲

همه واکنش‌های توئیتری به کنفرانس خبری کیمیا علیزاده

۰
همه واکنش‌های توئیتری به کنفرانس خبری کیمیا علیزاده
کبنا ؛پس از سخنان کیمیا علیزاده در نشست خبری المپیک ۲۰۲۰، کاربران اصولگرای توئیتر به شدت او را مورد انتقاد قرار داده و از واژه‌هایی مانند وطن فروش درباره او استفاده کرده‌اند. با این حال برخی از کاربران توئیتری نیز از وی حمایت کرده‌اند و ۱۵درصد از لایک‌های توئیت‌های مربوط به کیمیا علیزاده، خروج او از کشور را به خاطر محدودیت‌های ورزش زنان عنوان کرده‌اند.
بررسی‌های سرویس داده‌کاوی ایرنا بر روی توئیت‌هایی که در مورد کیمیا علیزاده منتشر شده است نشان می‌دهد که انتقاد از صحبت‌های علیزاده در کنفرانس خبری آلمان مضمون اصلی است که در فضای توئیتر منتشر شده است. این بررسی بر روی توئیت‌های با حداقل ۱۰۰ لایک از میان ۶هزار و ۹۳۳ توئیت بوده است.
 نتایج داده کاوی
۲۵ درصد از لایک‌های توئیت‌های مربوط به کیمیا علیزاده به لایک توئیت‌های کاربران اصولگرای توئیتر اختصاص داشته است. آن‌ها از صحبت‌های کیمیا علیزاده در نشست خبری آلمان انتقاد کرده و معتقدند کیمیا علیزاده یک وطن فروش است و نباید درباره ایران به شکل انتقادی صحبت می‌کرد. کاربری در این راستا نوشته است:
ایران پرونده ی عجیبی شده شبیه یه گروگانگیری پیجیده دختری که همه جوره بهش توجه شده انواع و اقسام جایزه و خونه و ماشین و سکه و تقدیر و تشکر ازش شده یهویی حرف از سرکوب شدن در ایران میزنه و با ادبیات علی‌نژاد صحبت میکنه!
۱۸ درصد لایک‌های توئیتر نیز به اخبار مربوط به کنفرانس خبری کیمیا علیزاده و سخنان وی در این کنفرانس اختصاص داشته است.
۱۵ درصد از لایک‌ها نیز به توئیت‌های اختصاص داشته است که از محدودیت‌های زنان در کشور انتقاد کرده‌اند. از سوی دیگر، ویدئویی از همسر کیمیا علیزاده در این کنفرانس خبری در فضای توئیتر منتشر شده که ساختگی به نظر می‌رسد. با این وجود، و علی‌رغم ابهام در آنچه در این ویدئو گفته شده است، ۱۲ درصد از لایک‌ها به توئیت‌هایی با مضمون انتقاد از همسر کیمیا علیزاده به دلیل آنچه در این ویدئو گفته، اختصاص داشته است.



۱۱ درصد لایک‌ها از مهاجرت کیمیا علیزاده انتقاد کرده‌اند. کاربری در این راستا نوشته است:
یکی میشه احسان حدادی بدون مربی،بدون ماساژور از یه کشور دیگه با هزینه شخصی با پرچم ایران مسابقه میده و کلی مدال طلا جهانی و مدال نقره المپیک میاره با تمام کم و کاستی های فدراسیون،علیه ایران کنفرانس نمیذاره یکی ام میشه #کیمیا_علیزاده با کلی امکانات لگد میندازه!
از سوی دیگر اما، در تعداد دیگری از توئیت‌ها، به انتقادات از کیمیا علیزاده واکنش نشان داده شده و از مهاجرت وی دفاع شده است. این توئیت‌ها در مجموع ۵ درصد کل لایک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. کاربری در این راستا نوشته است:
این استدلال که یه عالمه پول و پاداش دادن به کیمیا علیزاده پس رفتنش خیانته واقعا ابلهانه است. پاداش رو واسه قهرمانی که واستون آورده دادید دیگه! یک کاری کرده مزدش رو هم گرفته. پیش پیش که بهش پاداش ندادین حالا مدعی شدین!
داده کاوی‌ها در توئیتر نشان می‌دهد که کاربران  اصولگرا  موضوع مهاجرت و نشست خبری کیمیا علیزاده را ترند کرده‌اند. این کاربران از ترند این هشتگ به دنبال انتقاد از کیمیا علیزاده بوده‌اند. در این میان برخی از کاربران منتقد نیز از مهاجرت او حمایت کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1