تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۱۶۱۷۰
مشروح سخنان غلامرضا پناه در سومین کنگره حزب کارگزاران استان کهگیلویه و بویراحمد:

توصیه‌های «پناه» به اصلاح طلبان بویراحمد و دنا؛ با شاخص‌های خوب خود از نردبان بالا برویم، نه با تخریب دیگران/ ترجیح می‌دهم با هم وحدت داشته باشیم ولو که شکست بخوریم

۴
۱
توصیه‌های «پناه» به اصلاح طلبان بویراحمد و دنا؛ با شاخص‌های خوب خود از نردبان بالا برویم، نه با تخریب دیگران/ ترجیح می‌دهم با هم وحدت داشته باشیم ولو که شکست بخوریم
کبنا ؛ سومین کنگره حزب کارگزاران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور غلامرضا پناه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حسینیه الزهرا یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر روز (پنج شنبه 12 دی ماه 98) سومین کنگره حزب کارگزاران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور غلامرضا پناه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حسینیه الزهرا یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، ابتدا قرار بود که این جلسه در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود که به دلایل نامشخص این کنگره در حسینیه الزهرا یاسوج برگزار شد. غلامرضا پناه معاون وزیر تعاون کار، رفاه جتماعی در این نشست با بیان اینکه من خوشحالم که مدیریت ارشد استان را دو شخصیت بزرگوار (حسین کلانتری و احد جمالی) بر عهده گرفته‌اند، اظهار کرد: از روز اول که فعالیت این دو بزرگوار را رصد می‌کردم، متوجه شدم دو فرد توانمند و اندیشمند مدیریت استان را برعهده گرفته‌اند.
پناه تصریح کرد: اما جای تأسف است که برخی مدیران هنوز فرق بین متینگ ها و تبلیغات سیاسی و کنگره یک حزب را نمی‌دانند.
پناه ابراز کرد: احزابی که تمام ارکانش با فرایندهای دموکراسی شکل می‌گیرد،  در استان‌ها کنگره برگزار می‌کند و ما امروز شاهد برگزاری صدمین کنگره حزب در این استان هستیم.

بیشتر بخوانید:

سومین کنگره حزب کارگزاران در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / انتقاد «پناه» از مدیرانی که فرق برگزاری کنگره حزب و متینگ سیاسی را نمی‌دانند


تصاویر / سومین کنگره حزب کارگزاران کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر کار

پناه با انتقاد از برنامه ریزی‌های انجام گرفته برای این همایش گفت: امروز دوستان اذیت شدند و در لحظات پایانی سردرگم شدند، اما من کمتر در این زمینه دغدغه دارم، من از این مسئله دغدغه دارم که فردا در انتخاباتی که در یک منطقه عشیره‌ای برگزار می‌شود اگر ناملایماتی ایجاد شود، با چنین مدیریتی می‌توان از عهده آن
برآمد؟ مسئله فکری من و دغدغه من در حال حاضر این است.
پناه رو به مدیران گفت: من به آقای استاندار و معاون سیاسی تا به امروز جلسه‌ای نداشتم اما به عنوان یک شهروند نه به عنوان مسئول از بدو ورود این افراد رصد کردم و افتخار می‌کنم که دو مرد صاحب فکر و ادیشه و مدیر و مدبر ارکان استان ما را به عهده دارند.
وی افزود: اما باید حتماً مدیران را به پاسخگویی بطلبیم اگر ما توان برگزاری جلسه‌ای در این حد را نداریم برای چی در این صندلی‌ها نشسته‌ایم؟ عدالت معنایش این است که هر کسی در جایگاه واقعی خودش قرار داشته باشد، مدیر باید تصمیم بگیرد، قرار نیست فقط امضا کند، و بعد با مدیرانی مواجه باشیم که امضایی انجام می‌دهند و بیش از دایره حیاط اداره‌شان را نمی‌تواند ببینند.
پناه بیان کرد: از همه عزیزان پوزش می‌طلبم و هم متاسفم که نگاه مدیریتی ما نگاه مبتکرانه و واقع گرایانه ای هنوز شکل نگرفته، و می‌بینیم گاهی در مدیریت‌های ما، در حوزه فرمانداری و اداره ارشاد که باید فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یک استان و شهرستان را مدیریت کنند، تصمیمات ناسنجیده و  نپخته‌ای را شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: احزاب دارای مجوزهای قانونی از نهادهای مربوطه است و برگزاری کنگره احزاب کاملاً با فعالیت‌های سیاسی فرق می‌کند. دستگاه‌های فرهنگی که باید فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را مدیریت کنند، اما خودشان دچار اختلاف افکنی و گاهی تنش می‌شوند.
پناه گفت: درد این جا است که سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش خصوصی واگذار شده است.
غلامرضا پناه در ادامه سخنانش گفت: یکی از بدبختی‌های جامعه ما این است که فرق دولتی و خصوصی را نفهمیدیم، چرا اقتصاد ما به این روز افتاده؟ وقتی یک سالن را به عنوان یک دستگاه دولتی به یک سازمان خصوصی اجاره داده‌ایم دیگر اجازه ندارم به او امر و نهی کنیم. این سالن هم با همین میتینگ‌ها و کنفرانس‌ها باید درآمد خودش را در بیاورد. می‌توانیم قوانین
را اعمال کنیم و بگوییم در فلان موقعیت نمی‌توانی فلان کار را کنی، و بعد باید خودش برنامه ریزی کند.
پناه تشریح کرد: البته در چهارچوب سیاست‌های منطقی یک حاکمیت و یک دولت ما می‌توانیم ضرورت‌ها را اعلام کنیم. یا هیچ کاندیدایی را دعوت نکنید یا کاندیدای همه تفکرات سیاسی را دعوت کنید. دعوا نکنیم، ما مال یک منطقه و یک کشوریم؛ اما سلیقه‌ها متفاوت است، هر کسی تفکراتش را در معرض عموم می‌گذارد و مردم بر اساس عملکردها، سوابق و شایستگی‌ها انتخاب می‌کنند، اگر رقیب ما توانست افکارش را بهتر از ما نمایان کند چه ایرادی دارد؟ ما باید قائل به دموکراتیک بودن جامعه باشیم.
معاون وزیر کار با اشاره به اشتراک تفکر و اهمیت دموکراسی در احزاب افزود: در حزب این ساختارها شکل می‌گیرد و افراد پخته می‌شوند و در حزب است که منطق رقابت نهادینه می‌شود، اما متاسفانه ما رقابت را قبول نداریم، آقای روشنفکر دوست رفیق و شفیق ماست ولی ما حق نداریم دیگران را تخریب کنیم، ما باید ویژگی‌های خودمان را اعلان کنیم. حق نداریم دیگران را تخطئه کنیم. حتماً ویژگی‌های خوبی داریم و باید با شاخص‌های خوب خود از نردبان بالا برویم، نه با تخریب دیگران. یکی از فرهنگ سازی هایی که احزاب باید بکنند باید این باشد.
پناه تصریح کرد: حزب منطق بازی را در قالب نظام تعریف می‌کند و باید هم چنین باشد نه آنکه بازی بر علیه ساختارها باشد. ما هنوز نتوانستیم در جامعه و در ساختار حکومتی این موضوع را فرهنگ سازی کنیم، شاید وظیفه ما این است که آنقدر باید پالس مثبت بدهیم که دولت‌ها را به مسیر حاکمیت بیاوریم.
غلامرضا پناه خاطرنشان کرد: در دنیای غرب مدیریت فضای سیاسی در دست احزاب است. نگاه کنید ببینید چه کسی بجز احزاب نقش دارند، در واقع سیاست‌ها در آمریکا وابسته به احزاب است و احزاب بیشترین نقش را در هدف گذاری فضای سیاسی اعمال می‌کنند.
پناه در ادامه تشریح فرایندها و کارویژه های احزاب دموکراتیک گفت: فرآیندهای انتخاباتی را از
طریق گزینش افراد انجام می‌دهند. معرفی افراد توسط احزاب شکل می‌گیرد. چون این کارویژه ها را به احزاب سپردیم، پس احزاب خودباوری پیدا می‌کنند، نقش خود را در بقای جامعه احساس می‌کنند، حزب کارویژه جامعه پذیری را برعهده خواهد گرفت. چون حزب خودش را در سیاست و در سرنوشت جامعه شریک می‌کند.
وی ابراز کرد: تعدیل گرایش‌ها و اندیشه‌های مخالف در درون احزاب صورت خواهد گرفت، و صدایی واحد بیرون می‌آید. حتماً کلکسیونی از تفکرات در احزاب دیده می‌شود ولی نهایتاً این حزب به یک شخصیت نهایی می‌رسند، محله‌ها و ایالت‌ها افراد مدنظر خود را معرفی می‌کنند و در نهایت رقابت شکل خواهد گرفت. اگر نظام سیاسی آلمان را بخواهیم بررسی کنیم، اصل بیستم قانون اساسی می‌گوید تمام تصمیم گیری‌های کشور توسط مردم انجام خواهد گرفت.
پناه افزود: اصل بیست و یکم می‌گوید احزاب در تکوین اراده سیاسی مردم سهیم خواهند بود. گزینش بصورت مستقیم و غیرمستقیم در تصمیم گیری‌های سیاسی توسط احزاب شکل می‌گیرد. کاندیدا شدن بر اساس تصمیم فردی صورت نمی‌گیرد، بلکه در نتیجه تفکر و تصمیم گیری حزب یک فرد معرفی می‌شود. بنابراین پایه‌های دموکراسی احزاب هستند.
پناه در تشریح سخنانش بیان کرد: ساختمان‌های این حسینیه را ببینید اگر این ستون‌ها نباشند، سقف می‌تواند شکل بگیرد؟ زیربنای پایه اساسی دموکراسی احزاب هستند. اگر دموکراسی در غرب حرفی برای گفتن دارد به این دلیل است که زیرساخت‌هایش را تکوین کرده است. ما معتقدیم که نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه جمهوریت و مبانی دین مبین اسلام شکل گرفته است. اما چرا دچار تعارض هستیم؟ شکل حکومت ما قرار بود جمهوری باشد و محتوای حکومتمان اسلامی باشد. و رهبر انقلاب اسلامی هم به عنوان یکی از فرزانه‌های پاکدست و پاک زیست و انقلابی شکل گرفت و امروز هم انقلاب با وجود مقام معظم رهبری شکل می‌گیرد و آرمان‌ها شکل گرفته،
پناه گفت: در این راستا چرا نمی‌توانیم موفق
باشیم. در آلمان کاندیداها به ثبات سیاسی کشور کمک می‌کنند. ایالت‌ها فدرالی است. هر ایالتی مجلس دارد و تصمیم می‌گیرد. احزاب هستند که تمرکز و حاکمیت را در این کشورها ایجاد می‌کنند. نکته دیگر اینکه حزب کارگزاران یکی از احزابی بوده که در چارچوب جمهوری اسلامی شکل گرفته، به خرد جمعی گردن نهاده و در این فضا تصمیم گرفته و عمل کرده، ما هم در استان تاکید داریم که دوستان در همین فضا و شرایط کار کنند و با هم بودن اصلاح طلبان می‌تواند آنها را موفق کند و انشقاق در میان ما حتماً ما را زمین خواهد زد.
وی تصریح کرد: امروز تعدادی از اصلاح طلبان خوش فکر و فهیم پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند، همه ما باید تلاش کنیم، اجماع داشته باشیم، حرف‌هایی را بزنیم که در میان ما انشقاق و اختلاف ایجاد کند مطمئناً ما نمی‌توانیم موفق باشیم.
پناه گفت: من ترجیح می‌دهم که در انتخابات نباشیم، اگر می‌خواهیم اختلاف داشته باشیم. من ترجیح می‌دهم در انتخابات کنار هم باشیم و با هم وحدت داشته باشیم. ولو شکست بخوریم. با هم بودن ما نتیجه مهمتری تا انتخابات دارد. ما به لحاظ عدد و تعداد دو به یک هستیم اما ما باید در کنار هم باشیم، ما باید به رهبریت جریان فکری خود باور داشته باشیم.
وی در ادامه خطاب به اصلاح طلبان افزود: من شاید با آقای موسوی جهان آباد تضاد کوچکی داشته باشم، اما معتقدم رهبری جریان اصلاحات را در بویراحمد مثل 40 سال اخیر حفظ کنیم، می‌توانیم نقد کنیم، نظر بدهیم، باید با هم تصمیم بگیریم، پس از همه دوستان تقاضا دارم فقط در مسیر وحدت گام برداریم، حتی من می‌بینم که رقیبان اصولگرای ما آدم‌های تندی نیستند ما حتی باید به کاندیداهای رقیبمان احترام بگذاریم. با احترام متقابل باید همراه با رفاقت، رقابت کنیم.
معاون وزیر کار گفت: ما طی دو دوره برای دولت تلاش کردیم، حتماً نقدهای دوستان درست است، افرادی بوده‌اند که زحمات زیادی کشیدند ولی نادیده انگاشته شدند، من حق می‌دهم، انتقادات درست است، برخی انتظارها
به بار ننشسته است و این هم درست است، اما ببینیم چه ظرفی در اختیار دولت قرار دارد. کشور در شرایط تحریم قرار دارد. ما زمانی قبل از تحریم روزانه بالای 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت صادر می‌شد و منبع اصلی دولت متکی به نفت داشتیم ولی در حال حاضر این دومیلیون از بین رفته، بنابراین باید دولت را درک کنیم، اما سختی‌ها و گرفتاری‌های زیادی وجود دارد. با روسیه و چین در یک حوزه‌ایم، اما به دلیل منافع ملی‌شان با آمریکا نمی‌توانند از ما نفت بخرند.
غلامرضا پناه بیان کرد: جامعه به لحاظ معیشت دچار مسئله است. باید تلاش کنیم تمامیت ارضی این نظام را حفظ کنیم، این انقلاب محصول بزرگان این مملکت بوده، حتماً ایراداتی هست و باید اصلاح کنیم، اما ما باید دست به دست هم دهیم و یکدیگر را حمایت کنیم.
وی به مبارزه با فساد گریزی زد و گفت: کشور در سایه انسان‌های سالم رشد خواهد کرد. ما هم معتقدیم هر کس هر فسادی دارد و در هر جریانی که هم باشد، ما انتظار داریم شورای نگهبان باید با او برخورد کند. نه اینکه با فساد در فلان جریان برخورد شود و از دم تیغ می‌گذرد. اما با افراد حاضر در فلان جریان برخورد نشود.
پناه افزود: اما در این دوره انتظار داریم افراد توانمند و سالم مورد تأیید قرار بگیرند، این‌ها می‌توانند از هر جریان فکری به مردم کمک کنند، خیلی از این توانمندان مورد اقبال مردم هستند. همین مجلس دهم چقدر تلاش و سخت گیری شد. برخی از این افراد چون سالم هستند و زبان تندی دارند چون سالم هستند تحمل بخشی از مسائل را ندارند، سلیقه‌شان با ما همگام نیست، اگر اینها را در کنار هم بگذاریم حتماً آینده کشور ما آینده بهتری خواهد بود.
 پناه در ادامه خطاب به رسانه‌ها، گفت: رسانه‌ها امانتداری کنند و من می دانم با چه سختی‌ها و مشقت‌هایی تلاش می‌کنند. اما انتظار داریم که در نشر مطالب اصل امانتداری را رعایت کنند. برخی رسانه‌ها اخلاق را رعایت نمی‌کنند و من شکایت یکی از رسانه‌ها را می‌کنم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دکترای مدیریت اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
حنای شما دیگه رنگی ندارد برای مردم رو شده
اینهمه دم از مدیریت می‌زنید شماها توانایی مدیریت کردن یه شرکت تعاونی دم از مدیریت کلان درسطح ملی میزنین
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
وافعا دراین زمانه همه. حرف میزنه،کوتاه بیو
Iran, Islamic Republic of
آقای / م بی شک داری با کاندید قبلیت باز معامله بازی میکنی داری امتیاز میگیری دنبال امتیاز هستی نه دیگه دستت رو شده
Iran, Islamic Republic of
خدا بهتر میدونه که . یکی نیست الله اعلم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1