تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۴۱۵۶۴۸
کبنا گزارش می دهد:

افشارمهر: 280 مسکن به خانوارهای تحت پوشش واگذار شد/در دیشموک 5 پایگاه افتتاح شد/ حساسیت نسبت به مهدکودک ها بالاست

۴
۰
افشارمهر: 280 مسکن به خانوارهای تحت پوشش واگذار شد/در دیشموک 5 پایگاه افتتاح شد/ حساسیت نسبت به مهدکودک ها بالاست
کبنا ؛
آیت افشارمهر در رابطه با عملکرد سازمان بهزیستی در یکسال اخیر، با اشاره به واگذاری مساکن به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی گفت: در طول یکسال اخیر 280 مسکن به خانوارهای تحت پوشش بهزیستی واگذار شد، از این تعداد 105 واحد در روز معلولین افتتاح و واگذار شد.
افشارمهر به بحث مهم اشتغال خانوارها پرداخته و ابراز کرد: 5 میلیارد تومان در رابطه با اشتغال روستایی و عشایری اعتبار اختصاص یافت، این مبلغ به 90 نفر تخصیص پیدا کرد. همینطور با تبصره 16 هفت میلیارد و 700 میلیون تومان نیز اشتغال زایی در سطح استان صورت گرفت.
افشارمهر بیان کرد: در حوزه پیشگیری، طرح تنبلی چشم 41 هزار نفر را در سال 97 را تحت پوشش قرار داد، به عبارتی این طرح در کل استان اجرا شد که به منظور پیشگیری از معلولیت های بینایی صورت می گیر، همچنین طرح غربال گری شنوایی از طرح هایی است که از ناشنوایی و کم شنوایی پیشگیری می کند. کودکان 3 تا 6 سال را نیز جهت کاشت حلزون و پیشگیری ازمعلولیت ناشنوایی معرفی می کنیم و اجرای این دو طرح در چندسال اخیر اثرات خوبی در کاهش این بیماری ها داشته است.
افشارمهر با بیان اینکه طرح های آگاه سازی را با همکاری اموزش و پرورش، تشکل های مردم نهاد در محلات ومدارس مختلف در کل استان اجرا می کنیم تصریح کرد: همچنین با توجه به بافت فرهنگی و ازدواج های زیاد فامیلی، طرح غربال گری ژنتیک، و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج به منظور پیشگیری از معلولیت های ژنتیک، برای تمام زوجین و افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند به رایگان انجام می گیرد و برای بقیه اقشار هم 50 تا 70 درصد هزینه ها با تقبل بهزیستی است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در غربالگری اختلالات ژنتیک 4 هزار نفر را در رایانه آزمایشات قرار دادیم و نزدیک 8 هزار نفر نیز معرفی شده اند و هزینه هایشان پرداخت شده است.
افشارمهر ابراز کرد: 44 مرکز مشاوره در سطح استان داریم و در سال اخیر نیز 10 مرکز افتتاح کردیم که در زمینه پیشگیری و آگاه سازی نسبت به آسیب های اجتماعی، اختلافات خانوادگی، حمایت و مشاوره تحصیلی و مسائل اجتماعی و در زمینه طرح های مختلفی که بهزیستی مجری آن است فعالیت دارند.
وی افزود: در بویراحمد 4 مرکز افتتاح شده است، همچنین در بخش دیشموک به دلیل مشکلات اجتماعی و آسیب هایی که داشته، در یک سال جاری 5 پایگاه مشتمل بر یک پایگاه خدمات  اجتماعی، پایگاه سلامت اجتماعی، پایگاه سلامت روان، مرکز مشاوره افتتاح شده است.
افشارمهر خاطرنشان کرد: نظارت و بازدید از این پایگاه ها از طریق حوزه های معاونت صورت می گیرد.علاوه بر این در استان بصورت ستادی و همینطور از طریق حراست نظارت صورت می گیرد.
افشارمهر گفت: 28 مرکز توانبخشی؛ شامل 18 مرکز روزانه و 10 مرکز شبانه روزی داریم که این مراکز هم به جنسیت و سن تفکیک می شود.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، امسال طرح های خوبی داشتیم که از جمله آنها طرح مشارکت اجتماعی دانش اموزان است که با همکاری و تعامل آموزش و پرورش در مدارس اجرا می شود، همچنین طرح رصد آسیب های اجتماعی را داریم.
افشارمهر در رابطه با نگهداری کودکان بی سرپرست در مراکز بهزیستی گفت: در کل استان، مراکز بهزیستی نگهداری کودکان تا 12 را دارد، بعد از این آنها را به خانواده و نزدیکانی مثل مادربزرگ، عمه، عمو اگر داشته باشند تحویل داده می شود.
افشارمهر با اشاره به اهمیت مهدهای کودک و نظارت روی این مراکز تصریح کرد: بیش از 350 مهدکودک و روستامهد داریم که کارشناس جدی و دلسوزی دارند، خوشبختانه جلساتی با کانون مهدهای کودک جهت نظارت بیشتر و کیفیت بهتر در جهت ارائه خدمات برگزار کردیم.
افشارمهر در پاسخ به رفتار برخی مربیان در مهدهای کودک بیان کرد: طبیعی است که گاها به صورت موردی چیزی دیده شود، این مشکل سیستمی حل نمی شود. ممکن است مربی مهد نیز مشکلاتی داشته باشد و شاید از واژگان خوبی استفاده نکند. با توجه به ضعف فرهنگی ما نمی توانیم انتظار خوب بودن صددرصد از مربی های مهد داشته باشیم. ولی حساسیت ما نسبت به مهدها بالا است، تنبیه بدنی کاملا ممنوع است و شما می دانید کوچکترین اتفاقی در یک مهد بیفند، همه مسئولان باید پاسخگو باشند.
افشارمهر گفت: هر گونه آسیب اجتماعی در هر جای استان گزارش شود بصورت سازمانی به آن ورود می کنیم.
افشارمهر در رابطه با برخی آسیب های اجتماعی در مکان های تفریحی خاطرنشان کرد: در مکان های تفریحی چه به صورت دولتی و چه از طریق تشکل های مردم نهاد حضور پیدا می کنیم و کارگاه و دوره برگزار می کنیم تا بتوانیم از این طریق اسیب های اجتماعی اینگونه مکان ها را کم کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ر
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل اینه
ناصر
Iran, Islamic Republic of
من پدر یه معلول و از کار افتاده میباشم فقط خواستم از آقای افشار مهر بخاطر حسن همکاری اش تشکر کنم
سید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای افشار مهر بنده کارمند گچساران هستم ،خواستم به وکالت از همکارانم از شما بخاطر حمایت کامل از زیر مجموعه تان تشکر کنم
همکار
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای افشارمهر دستگاهی که به شکل کلی عملکرد ادارات را ارزیابی می کند سازمان برنامه و بودجه است که طبق آخرین ارزیابی که انجام داده عملکرد بهزیستی در بین دستگاههای دولتی در سال 96 در رتبه دوم یعنی در جایگاه نایب قهرمانی قرار داشت و در سال 97 که سکان این سازمان به دست شما سپرده شد با همان نیروی انسانی و امکانات و اعتبار مالی بهتر متاسفانه این رتبه به جایگاه 35 در بین دستگاههای دولتی تنزل پیدا کرد سازمانی که هیچ اعتبار مالی برای پرداخت کوچکترین مطالبات پرسنلی خود را ندارد و اگر در سراسر سازمان بهزیستی استان بگردید یک برگ کاغذ A4 در آن پیدا نمی شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1