تاریخ انتشار
جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۴۱۴۸۶۷
در خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

جلوی گرانی خودسرانه گرفته شود / مسئولانی که در خوابند

۰
جلوی گرانی خودسرانه گرفته شود / مسئولانی که در خوابند
کبنا ؛خطبه های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور نمازگزاران برگزار شد.
دشمن به بهانه سهمیه بندی بنزین درصدد ایجاد آشوب بود
امام جمعه شهر دیشموک گفت: دشمن به بهانه سهمیه بندی بنزین درصدد ایجاد آشوب در کشور بود.
حجت الاسلام علی اکبر راوند در نماز سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به مصادیق تقوا گفت: یکی از مصادیق تقوا شکرگزاری است تا اهل تقوا باشد.
وی افزود: دو نعمت امنیت و سلامتی همیشه مجهول اند و مردم باید شاکر امنیت باشند تا بتوانند در سایه آرامش به درستی تبلیغ دین انجام دهند و به امورات خود بپردازند کما اینکه مردم در رژیم پهلوی از امنیت برخوردار نبودند و به درستی نمی توانستند فرائض دینی و امورات زندگی را انجام دهند.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به میلاد پیغمبر خاتم(ص) در هفدهم ربیع الاول و حضور سران کشورهای اسلامی در کنفرانس اسلامی در دیدار رهبری گفت: در این دیدار سه محور همچون گلایه از تفرقه و جدایی امت اسلامی که کسانی به جان امت اسلامی با اشتراکات زیاد افتادند تا از تفرقه به مقاصد خود برسند.
وی افزود: برخی از کشورهای اسلامی گوش به حرف آمریکا،انگلیس و اسرائیل هستند که اگر امت اسلام اتحاد داشتند این همه کودک کشی بین مردم یمن به خاطر تجاوز عربستان سعودی نبود.
راوند در همین خصوص ادامه داد: مسئله فلسطین مهم ترین مساله روز اسلام است. چرا برخی از کشورهای اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی همکاری می کنند.
وی افزود: ایران اسلامی از ابتدای انقلاب با نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس در جهت جهانی سازی این روز توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی است و ان شاء الله روزی خواهد رسید و جهان اسلام از این غده سرطانی خلاص خواهد شد.
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به تصمیم سران قوا مبنی بر گران شدن بنزین گفت: سران قوا تصمیمی گرفتند و متاسفانه در برخی از شهرها عده ای توسط آشوبگران کشته و به شهادت رسیدند.
وی افزود: طبق بیانات رهبری در درس خارج فقه وقتی سران سه قوه تصمیمی مشترک می گیرند بایستی بدان خوشبین بود.
راوند گفت: رهبری فرمودند که سر رشته در امر بنزین ندارم اما عده ای از کارشناسان آن را به صلاح و عده ای آن را در این وقت کنونی به صلاح کشور نمی دانند.
وی افزود: رهبری طبق قانون از اقدام قانونی سه قوه حمایت کردند.عده ای از مردم ناراضی اند و یا فکر می کنند که چنین طرحی به ضررشان است اما اعتراض با آتش زدن و ایجاد مفاسد فرق دارد که این نا امنی کار مردم نیست بلکه کار اشرار است.
امام جمعه شهر دیشموک با شاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مسئله گران شدن بنزین گفت: سخنان رهبری درس هایی هم برای مردم و هم برای مسئولین دارد. یکی اینکه این اقدام مبتنی بر نظر کارشناسان است که باید حمایت شود. البته نظر کارشناسان با هم متفاوت است و اگر برخی از کارشناسان نظر دیگری دارند می توانند مشکلات آن را حل و با همفکری و هم افزایی بین مردم و مسئولین بر بازار و گرانی بنزین نظارت داشته باشند تا در بخش ما،استان و کشور مسئولین نظارت کنند.
وی افزود: قبل از گران شدن بنزین مردم در بخش دیشموک از گرانی گلایه مند بودند که جا دارد مسئولین بر بازار نظارت دقیق تری داشته باشند.
راوند ادامه داد و گفت: مسئولین امنیتی باید با شدت با آشوبگران حریم نظم و امنیت مقابله کنند. مردم ما از آشوبگران باید فاصله بگیرند زیرا با وجود اغتشاش مطالبات شان گم می شود.
امام جمعه شهر دیشموک اذعان کرد: وظیفه رهبری طبق قانون نظارت بر اجرای صحیح قانون است و در چنین مصوبه ای که قانونی تصویب شده است وظیفه ی رهبر موافقت با آن است زیرا اگر رهبری مخالفت می کردند بدعت ایجاد می شد کما اینکه در فتنه 88 رهبری زیر بار بدعت و ابطال انتخابات نرفتند.
وی افزود: دشمن در صدد ایجاد فتنه در جبهه مقاومت بود که ابتدا در لبنان و عراق فتنه به پا کردند و سپس محور مقاومت یعنی ایران را دچار آشوب کردند و اگر رهبری مصوبه سهمیه بندی بنزین را لغو می کرد از همان روز دو دستگی ایجاد می کردند که بین قوای مجریه و مقننه با رهبری اختلاف ایجاد شده است و دشمنان در کوس اختلاف می دمیدند.
 راوند با اشاره به تصمیم سران قوا گفت: رهبر نمی تواند در هر کاری دخالت کند و این را باید مردم بدانند که به درستی در تعیین سرنوشت شان شرکت کنند و درست انتخاب کنند.
وی افزود: با تایید رهبری جلوی فتنه گری دشمنان با ایجاد اختلاف بین مجلسی ها بر سر تایید یا عدم تایید سهمیه بندی بنزین گرفته شد که بعد از نماز جمعه در دفاع از اقتدار و امنیت کشور بر سر آشوبگران فریاد می زنیم.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به هفته بسیج گفت: شهدا الگوی واقعی برای بسیجیان هستند و برای برپایی دین از جان شان گذشتند.
وی افزود: بسیج باید همیشه آماده نبرد با دشمنان در عرصه های فرهنگی، علمی، اقتصادی ،سیاسی، نظامی، خدمات رسانی و جهادی باشد.
راوند در همین زمینه گفت: بسیج یعنی مجموعه ای از انسان های نیرومند در جهت رساندن کشورشان به قله های پیشرفت و ترقی تقویت روحیه بسیجی و ازخودگذشتگی بایستی در بسیجیان بالا برود تا الگوی مناسبی همچون شهدا باشند که از بسیجیان عزیز بخش ما از فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج امام محمدتقی(ع) و شهدای دانش آموزی دیشموک و فرماندهان انتظامی دیشموک و اسفندان در جهت حفظ نظم و امنیت تقدیر و تشکر می شود.
دستگاه‌های نظارتی بازار را کنترل کنند
امام جمعه دهدشت گفت: عده‌ای فرصت‌طلب به بهانه گرانی بنزین قیمت‌ها را افزایش می‌دهند دستگاه‌های نظارتی باید دقت داشته باشند بازار را رصد و از هر گونه گرانی خودسرانه جلوگیری کنند.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: دشمنان نظام و انقلاب طی ۴۰ سال از هر فرصتی برای ضربه زدن به این کشور استفاده کردند.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه دشمن از هر روزنه‌ای برای نشان دادن خباثت خود بهره می‌گیرد، گفت: اخیرا نیز به بهانه گرانی بنزین وارد عمل شدند و تلاش دارند به اقتدار و عزت ما ضربه بزنند.
وی اظهار داشت: تخریب اموال عمومی، آتش زدن بانک‌ها، جان باختن تعدادی از مردم و به شهادت رسیدن حافظان امنیت کشور حوادث تلخی بود که اخیرا در کشور روی داد.
حسینی با بیان اینکه چنین رویدادهایی کار توده مردم نبود بلکه از ناحیه مزدوران فتنه‌گر و خائن بود، گفت: عده‌ای با تحریک دشمن به میدان آمدند و فجایع نگران کننده رقم زدند.
وی افزود: آشوبگران با شعارگرانی به میدان آمدند و با این بهانه مطالبات به حق مردم را زیر پا گذاشتند.
حسینی افزود: ملت ما در مقابل دشمن کوتاه نمی‌آید و نیروی انتظامی سریع و قاطع با اخلالگران نظم و امنیت عمومی برخورد می‌کند.
حسینی با قدردانی که مردم صبور که با بصیرت راه خود را از آشوبگران جدا کردند ادامه داد: مردم به وظیفه خود عمل کردند اکنون وظیفه مسئولان است با نظارت دقیق قیمت‌ها را کنترل کنند.
وی گفت: عده‌ای فرصت‌طلب به بهانه گرانی بنزین قیمت‌ها را افزایش می‌دهند دستگاه‌های نظارتی باید دقت داشته باشند بازار را رصد و از هر گونه گرانی خودسرانه جلوگیری کنند.
حسینی با اشاره به پنجم آذر ماه سالروز فرمان حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در سال ۵۸ تصریح کرد: روحیه بسیجی است که این ملت را مقاوم و صبور نگه داشته است.
وی تاکید کرد: بسیج و بسیجیان همواره آمادگی کامل برای دفاع از ارکان نظام و حفاظت از ارش‌های دینی داشته و دارند.
وی گفت: با نگاهی به نقشه‌ها و توطئه‌های چند دهه علیه کشورمان می‌بینیم که دست استکبار در این توطئه‌ها آشکار بوده و پشت پرده اصلی آن جبهه استکبار بوده است.
حسینی افزود: شجره طیبه بسیج به فرمان حضرت امام کاشته شد و رشد یافت و آثار و برکات آن را در جامعه می‌بینیم.
وی با بیان اینکه بسیج ظرفیت تمام و کمال برای عموم مردم در صحنه سازندگی و نیز مقابله با بحران‌ها و آشوب‌هاست تصریح کرد: بسیج زنده است استکبار بداند همه مردم ما بسیجی هستند و تمام توطئه‌های آنها شکست خواهد خورد.
امام جمعه چرام هم در خطبه هاي نماز این شهر گفت: پاسخ کوبنده و دندان شکن ایرانیان به توطئه‌های اخیر دشمنان نماد اتحاد و یکپارچگی ملت است.
حجت الاسلام افشار با اشاره به اینکه در ادوار مختلف استکبار و دشمنان هيچ گاه از توطئه بر علیه کشور عزیزمان دست بر نداشته اند و هنوز هم منشاء اکثر توطئه ها هستند افزود: ایران اسلامی با پيروی از منویات رهبری و همراهی با ولايت، حرکت خود را در مسير پيشرفت و توسعه ادامه خواهند داد و نخواهند گذاشت دشمن به اهداف شوم خود برسد.
وی با گرامی داشت هفته بسيج ادامه داد: بسیج در طی این چهل سال در مقابل استکبار جهانی با اقتدار ایستادگی کرده و همواره سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی را رقم زده است.
امام جمعه چرام همچنین از حضور گسترده مردم در حمایت از نظام و انقلاب در تمامی عرصه ها قدردانی کرد.
آن‌هایی که به سوی مردم شلیک کردند محاربند
امام جمعه سی‌سخت گفت: آنهایی که به سوی مردم تیراندازی کردند و باعث شهادت جمعی از هم وطنان شدند محارب هستند و حکم آنها معلوم است.
مصباح‌نژاد ضمن توصیه مردم به تقوا و رعایت پرهیزگاری گفت: با توجه  به تحولات و مسایل سیاسی روز در حوزه بین الملل شاهد رسوایی مسوولان درجه یک آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم که دادگاه هر دو سران این رژیم ها به جرم تقلب و رشوه و فساد برقرار است.
وی گفت: دنیا گرفتار حاکمان فاسدی شده که اساسا ساختاری که اینها بر آن حکومت می کنند هم فاسد است و هم خود حکمرانان فاسدند که نتانیاهو و ترامپ هر دو به جرم فساد و رشوه در حال محاکمه شدن هستند.
این خطیب جمعه افزود: بعضی از این حکمرانان برای دنیا برنامه ریزی می کنند و دستور می‌دهند، لذا شما خودتان فاسد هستید و از بن دندان تا سر و پا فاسد وجودتان منبع فساد است زیرا هر کجا که سفارت آمریکا هست و هر کجا که آشوب  و بلوایی هست و نا آرامی وجود دارد نام آمریکا مطرح است.
وی گفت: مردم ما باید بدانند که آمریکا هیچ وقت دوست آنها نبوده و نخواهد بود و نه تنها ایران بلکه خیرخواه هیچ ملتی نبودند چون ماهیت استکباری دارند.
مصباح‌نژاد در ادامه عنوان کرد: در رابطه با حوادث اخیر و اجرای طرح هدفمند کردن مصرف سوخت بنزین باید بگوییم که این طرح  به تعبیر کارشناسان که سر رشته دارند یک جراحی اقتصادی است که باید این قیمت ها آزاد بشود به دلیل اینکه بنزین یارانه ای قاچاق می‌شود، مصرف بی رویه بنزین به دلیل ارزانی و رعایت نکردن الگوی مصرف، اجرا نشدن عدالت است به دلیل اینکه کسانی که بیشتر پول دارند و ماشین‌های گران قیمت و خارجی دارند بیشترین بهره مندی را از این بنزین یارانه ای داشته‌اند.
وی گفت: به نظر بنده این طرح باید از اول انقلاب اجرایی می‌شد چرا که افراد زیادی هستند که با وجود گذشت چهل سال از انقلاب هنوز صاحب خودرو نشده اند و می‌بایست  این افراد عدالت در موردشان اجرایی  می‌شد و پول به حسابشان واریز می‌شد.
این خطیب جمعه تصریح کرد: لازم است بدانید اصل این طرح لازم بود اما در بحث روش، زمان و اجرا انتقاداتی وجود دارد که دولت محترم باید یک  مقدار بهتر عمل می‌کرد که در هر صورت این طرح اجرا شد و قرار است به 60 میلیون نفر از محل آزاد سازی قیمت بنزین یارانه‌ای پرداخت بشود که مردم هم به دلیل نگرانی افزایش قیمت بنزین و اجناس اعتراضاتی انجام دادند که دشمن از این اعتراضات و مطالبات به حق مردم سوء استفاده کرد و با اجیر کردن آدم های وطن فروش اغتشاش گر و آشوب گر باعث نا امنی‌ها و خرابی‌های بسیار زیادی در کشور شدند.
وی ادامه داد: امنیت ما را هدف قرار دادند، اموال دولتی و عمومی را تخریب کردند تا به نظام ضربه بزنند که باید در اینجا چند تا مساله را بدانید، اول اینکه ما به تبعیت از مقام معظم رهبری که از تصمیم سه قوا حمایت کرده اطاعت می‌کنیم.
دوم اینکه مسوولان باید دقت کنند که مطالبات مردم فراموش نشود و افزایش بنزین باعث افزایش قیمت سایر کالاها  نشود و ثبات قیمت در بازار را حفظ کنند که طبقه محروم و ضعیف جامعه فشار نیاید و نکته سوم اینکه این گرانی بنزین باعث شد تا عده ای فتنه گر، آشوب گر و ضد انقلاب برای براندازی نظام دست به خراب کار‌ی‌ها و نا امنی‌های زیادی بزنند که در بین اینها عده ای ناخواسته و به صورت احساسی مرتکب این کار شده اند ولی آنهایی که به سوی مردم تیراندازی کردند و باعث شهادت جمعی از هم وطنان شدند محارب هستند و حکم آنها معلوم است.
مصباح‌نژاد افزود: در اینجا باید دستگاههای امنیتی با کمک رسانه ملی لایه‌های مختلف خیانت را به اطلاع مردم برسانند و مطلب  آخر در این مساله از مقام معظم رهبری از ملت بزرگ و صبور ایران و از نیروهای حافظ امنیت، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، بسیج خدمت گذار و آحاد مردم که با صبر و حوصله آرامش و وحدت را حفظ کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.
مصباح نژاد در پایان از شورای اسلامی شهر سی‌سخت به خاطر انتخاب مدیری توانمند، شجاع و بسیجی برای شهرداری سی‌سخت تشکر و قدردانی و عنوان کرد که قطعا انتخاب دکتر علی فرد به عنوان شهردار سی‌سخت باعث حل مشکلات شهرداری و شهر خواهد شد چرا که ایشان روحیه جهادی و بسیجی دارد و هر کجا که روحیه بسیجی بوده موفق بوده است.
برخی از آقایان در کشور خوابند
امام جمعه گچساران گفت: برخی از آقایان در کشور خوابند و این وضع را ایجاد کردند در حالی که به حقوق و مطالبات مردم توجه نمی‌کنند و دشمن هم سوء استفاده کرده و موج سواری می‌کند.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته شهرستان گچساران با توصیه و دعوت به رعایت تقوای الهی و پرهیز و اجتناب از گناه اظهار کرد: تقوا راه رسیدن به خدا و رستگاری است.
 وی با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: امسال چهلمین سالگرد این نهاد است که به دستور معمار کبیر انقلاب پس از پیروزی انقلاب تشکیل شد.
 خطیب جمعه گچساران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع تولیدکنندگان ابراز کرد: رهبری بیان می‌دارد که هم دوستان و دشمنان بدانند ما در عرصه جنگ امنیتی، نظامی و سیاسی دشمن را عقب زدیم و به توفیق الهی در عرصه جنگ اقتصادی به طور قاطع دشمن را عقب خواهیم زد.
حجازی افزود: دشمنان بدانند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند چرا که این ملت و مملکت شیعه امام زمان (عج) هستند و شهادت اوج عزت و افتخار این مردمان است.
وی ادامه داد:  رهبری در ادامه بیانات خود می فرمایند که به دوستان نیز توصیه می‌کنم هیچ‌گاه تردید به خود راه ندهید و نترسید و بدانید که این مملکت روز به روز مقتدرتر خواهد شد.
خطیب جمعه گچساران ابراز کرد: باید بدانیم که علاج این مملکت ترویج تولید و حمایت از کالای داخلی است.
حجازی افزود: آن کسانی که به جای دیگری چشم دوخته‌اند بدانند که گره حل مشکلات این کشور حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.
 وی گفت: مقام معظم رهبری بارها‌ عنوان داشتند که آقایان مسوول به بیرون کشور توجه نکنید و متاسفانه هنوز هم برخی آقایان چشمشان به بیرون کشور است و انتظار داریم مسئولین به سخنان حضرت آقا جامه عمل بپوشانند.
خطیب جمعه گچساران با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج تصریح کرد:  بسیجی بودن بس مقام بزرگی است و حضرت امام راحل بیان می‌دارند که بسیج لشکر مخلص خداست.
امام جمعه گچساران گفت: در بحث اغتشاشات اخیر، اول اینکه از همه ملت بصیر ایران اسلامی و به ویژه مردم ولایتمدار گچساران صمیمانه تشکر می‌کنم که دیروز در یک راهپیمایی باشکوه باز هم دشمن را مایوس کردید و تشکر ویژه‌ای دارم از کسانی که امنیت را به شهرمان بازگرداندند.
وی افزود: وقتی که جیره خواران و نوکران ترامپ احمق و جیره خواران منافق سعودی و آنهایی که دستوراتی دادند و تعدادی هم نادان و ناآگاه خیال می‌کردند که همین‌طور می‌توانند در این مملکت ناآرامی و اغتشاش ایجاد کنند اما کور خواندند و فرزندان هوشیار این مرز و بوم در مقابل ترفندهای دشمنان مقابله و ایستادگی کردند و نقشه‌های شوم دشمن را یک بار دیگر نقش برآب کردند.
حجازی اظهار کرد: در فراز ۱۱۹ نهج البلاغه حضرت امیر علیه السلام به این نکته اشاره دارد که هم از مردم کوفه و هم از برخی افرادی که مقام و منصبی داشتند گلایه داشتند اینکه نباید من امیرالمومنین بروم صف مقدم جبهه و این سزوار نیست و اگر بروم چه کسی باید مملکت را مدیریت کند و چه کسی باید به مطالبات مردم رسیدگی کند و گلایه کردند از مردم و منصب داران که چرا به موقع حضور ندارید.
خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: در این اغتشاشات خیلی از فرماندهان نیروهای مسلح ما در وسط میدان امنیت شهرمان ایستاده بودند و  برخی از صاحب منصبان نبودند و برخی‌ها هم دیر به میدان آمدند.
وی گفت: این اغتشاشات به نوعی توهین به مردم و خانواده های شهداء بود و در شهرستانی که این همه شهید تقدیم انقلاب کرده است این عوامل بسیار نگران کننده است و نباید هیچ‌گاه اجازه بدهیم که چنین مواردی در این شهرستان اتفاق بیافتد و زمینه نباید برای کسی پیش بیاید که در این شهر اغتشاش و آشوب و ایجاد ناآرامی کند.
حجازی افزود: برخی از آقایان در کشور خوابند و این وضع را برخی از مسئولین ایجاد کردند در حالی که به حقوق مردم توجه نمی‌کنند و به مطالبات قانونی مردم توجه چندانی ندارند و بر این اساس دشمن هم سوء استفاده و موج سواری می‌کند.
وی ابراز کرد: مسئولین باید کارها را به خوبی مدیریت کنند و مسوولان هم کنار مردم باشند و امیدواریم که آخرین بار باشد این موارد اغتشاشات و ناآرامی ها به وجود بیاید چرا که  وظیفه داریم در برابر قانون همه تسلیم باشیم و گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشیم.
خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:باید تلاش کنیم و وقتی می خواهیم آبرومند و مقتدر باشیم باید صبر و تحمل کنیم تا از این پیچ‌ها و مشکلات هم با شایستگی عبور کنیم.
امام جمعه گچساران گفت: از مسئولین قضایی و امنیتی خواهش داریم که باز بررسی کنند و هر کسی که در این حوادث مقصر بوده است برخورد شدید و قاطع شود و بین صحنه گردان‌ها و مسببین اغتشاشات و بین جوانانی که فریب خوردند تفاوت قایل شوند که ان‌شالله همین گونه هم خواهد بود.
وی افزود: از مسوولان و از رئیس جمهور تا معاونین و وزرا تا مدیران خواهش دارم که به این ملت آگاه و پای صحنه از این به بعد نیز بیشتر توجه کنید و خالصانه توجه کنید و در کنار ملت باشید و سریع دشمن را بکوبید و فورا اغتشاش و اغتشاشگران را محکوم کنند و نه با کنایه و چند پهلویی رفتار کنند.
حضور مردم قلعه رئیسی در دفاع از آرمان های انقلاب
مردم چاروسا و شهر قلعه رئیسی امروز یک بار دیگر با حضور حماسی خود اعتراض خود را به اغتشاشگران و اشرار و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورمان نشان داده و با سردادن شعارهای  ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم، خامنه‌ای خمینی دیگر است حمایت و دفاع خود را از آرمان نظام و انقلاب اعلام کردند.



مردم شهر قلعه رئیسی بعد از نماز جمعه این هفته از جلوی مسجد جامع شهر قلعه رئیسی تا گلزار شهدا این شهر به راهپیمایی پرداختند.



راهپیمایی دیشموک





نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1