تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۱۴۳۷۵

فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است

۰
فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه(10 آبان سال 98) با اشاره به هفته وقف اظهار کرد: وقف صدقه جاریه و احسان ماندگاری است و نقش مهمی در رفع معضلات جامعه در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و معیشتی دارد.
امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: وقف مصادیق و کارکردهای زیادی دارد و در حوزه سلامت و ازدواج و در حوزه فرهنگی کاربردهای بسیار اثرگذار در جامعه دارد.
وی با بیان این متاسفانه سنت حسنه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد چندان توسعه نیافته است افزود: همه موظفیم که این فرهنگ را در استان نهادینه کنیم و مردم استان ما باید بیشتر با آثار و برکات وقف آشنا شوند.
این خطیب جمعه در بخش دیگری از اظهارات خود به مناسبت 13 آبان اشاره کرد و گفت: سه رویداد مهم در یوم‌الله 13 آبان از سال 42 تا سال 58 در کشور رخ داد که یکی از آن‌ها تبعید حضرت امام و دیگری کشتار دانش‌آموزان و آخری هم تسخیر لانه جاسوسی بود.
موسوی‌اعظم خاطرنشان کرد که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد امسال باید به مانند هر سال و باشکوه‌تر از قبل یوم‌الله 13 آبان را گرامی بدارند.
وی در ادامه به مناسبت مهم 8 ربیع‌الاول یعنی شهادت امام حسن عسکری و همچنین آغاز امامت حضرت صاحب‌الزمان(عج) اشاره کرد و گفت: این روز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر است و مردم باید در برنامه‌های این روز حضور داشته باشند تا وفاداری خود را به آستان حضرتش اعلام کنند.
این خطیب جمعه در ادامه همین مبحث به موضوع ولایت فقیه اشاره کرد و با بیان این که مساله ولایت‌فقیه مربوط به امروز و دیروز نیست افزود: مساله ولایت فقیه پس از رحلت امام حسن عسکری و از دوره زعامت حضرت ولی‌عصر تاکنون ادامه داشته است.
وی با بیان اینکه علمای دین و مراجع تقلید حافظان دین مبین اسلام تاکنون بوده‌اند خاطرنشان کرد: اما دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مردم و علما به هر توطئه‌ای روی آورده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1