تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۴۱۳۶۳۸
حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد:

55 درصد واحدهای روستایی نیازمند مقاوم‌سازی هستند / تحقق ۲۷۲ هزار خدمات فنی در روستاهای استان

۰
55 درصد واحدهای روستایی نیازمند مقاوم‌سازی هستند / تحقق ۲۷۲ هزار خدمات فنی در روستاهای استان
کبنا ؛حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز (دوشنبه 15 مهر ماه 98) در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت ۱۵ مهر روز ملی روستا گفت: بنیاد مسکن به فرمان حضرت امام(ره) تشکیل و خدمات‌رسانی به مردم انجام شد و طی این سال‌ها روز به روز خدمات‌ بهتر شده و رضایت‌مندی مردم را به دنبال داشته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۶ درصد میانگین جمعیت کشور روستایی است افزود: جمعیت روستایی استان ۳۱۰ هزار نفر است که ۴۴ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد روستانشین هستند.
وی به کاهش جمعیت روستایی در نتیجه مهاجرت به شهر اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در این خصوص خدمات خوبی در روستاها انجام داده و شاهد مهاجرت معکوس به روستا هستیم، ضمن اینکه در ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی انجام شده و در  ۴۴۰ روستا یک هزار و ۳۰۰ پروژه بنیاد مسکن اجرایی شده است.
این مسئول عنوان کرد: ظرف یکسال گذشته یک میلیون مترمربع آسفالت معابر روستایی بوده که با پیگیری صورت گرفته توانستیم حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار بگیریم و اولین استانی بودیم که با خرید قیر رایگان اقدام به آسفالت معابر کردیم.
جنتی‌پور در ادامه سخنان خود از صدور ۳۵ هزار جلد سند در روستاها خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ خانوار صادر شد، 35 هزار متر هزار مترمربع سنگ فرش در روستاها انجام شد که سرجمع آسفالت در روستاها از ابتدای انقلاب تاکنون ۳ میلیون ۵۰۰ مترمربع بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به برنامه مهاجرت معکوس به روستاهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:  ۱۸ روستای هدف گردشگری از جمله روستای مارین، دشتک‌دیل، سربیشه، برم الوان، تنگ‌سریز، کمر دوغ، خونگاه، تل بابونه ، امام ضامن، کریک، عزیزی‌ و روستای بی‌بی حکیمه(س) روستاهای هدف در طرح بنیاد مسکن هستند که تاکنون 8 روستا مصوب و اعتبار آن ابلاغ شده و 50 درصد هم پیشرفت فیزیکی است.
وی با بیان اینکه ۲۵۲ هزار فقره خدمات فنی در روستاها انجام شده گفت: طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون آغاز شده و طی این سال‌ها حدود ۳۵ هزار واحد در سطح روستاها و ۸ هزار در شهرهای زیر 25 خانوار مقاوم‌سازی شده که  از ۸۷ هزار واحدی که نیازمند مقاوم‌سازی هستند ۴۵ درصد مقاوم‌سازی شده است.
این مسئول به واحدهای آسیب دیده در سیل و زلزله اشاره کرد و گفت: از اعتبارات سیل ۳ هزار و ۳۰۰ واحد و از اعتبارات زلزله ۵۰۰ واحد نیازمند مقاوم‌سازی هستند و تا پایان سال 98 کار مقاوم‌سازی این واحدها انجام می‌شود، ضمن اینکه ۱۰ هزار تن سیمان رایگان و  ۴۵ میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض برای مقاوم‌سازی این واحدها اختصاص داده شده است.
جنتی‌ ادامه داد: از محل اعتبارات ۱۰۰ حساب حضرت امام(ره) ۷ میلیارد تومان برای اقشار کم‌درآمدی که از تکمیل کامل خانه‌ خود بازمانده‌اند اختصاص داده شده که از  1.5 تا 8 میلیون به این افراد اختصاص داده می‌شود.
وی به 192 ناظر در سطح استان اشاره کرد و افزود: ناظران بر نحوه هزینه کرد تسهیلات مقاوم‌سازی نظارت دارند که واحدها با کیفیت به اتمام برسند، همچنین به دلیل شلوغی کار  ۱۹ دفتر خدمات مهندسی اختصاص دادیم.
این مسئول با بیان اینکه در حوزه مسکن شهری احداث  ۱۱۰۰ واحد به بنیاد مسکن اختصاص داده شده گفت: این واحدها به صورت خودمالکی و زمین‌های راه و شهرسازی است، همچنین ۳۶۰ واحد مسکن شهری در دستور کار معاونت بنیاد مسکن است که به اقشار محروم اختصاص دارد.
جنتی خاطرنشان کرد: از اعتبارات سیل برخی روستاها از جمله روستای نسه‌کوه لوداب در حال بازسازی و مقاوم‌سازی است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ هزار واحد روستایی استان مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: ۴۵ درصد واحد های روستایی استان مقاوم سازی شده و هدفگذاری مقاوم سازی سایر واحد ها نیز انجام خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شکل گیری مهاجرت معکوس و نقش خدمات رسانی در تحقق این مهم، ابراز داشت: از مجموع، ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تعداد زیادی از روستاها از ظرفیت طرح هادی برخوردار شده و اجرای یکهزارو ۵۰۰ پروژه با پوشش ۴۴۰ روستا را داشتیم.
جنتی با تاکید بر تخصیص قیر رایگان، گفت: خدمات رسانی به دهها منطقه از طریق این ظرفیت محقق شده است.
وی افزود: اجرای ۳۵ هزار متر مربع سنگ فرش از دیگر اقدامات انجام گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1