تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۱۳۶۰۶
با ارسال نامه‌ای هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد به آیت‌الله رئیسی مطرح شده است؛

ابهام در زمین تعاونی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد؛ به ما بی‌حرمتی شد، حق‌مان را بگیر

۳
۰
ابهام در زمین تعاونی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد؛ به ما بی‌حرمتی شد، حق‌مان را بگیر
کبنا ؛بیش از یک دهه است که هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور خرید زمین و ایجاد سرپناهی در قالب شرکت تعاونی مسکن هنرمندان پول روی هم گذاشتند که از سال 82 آنها برای دریافت زمین در بلاتکلیفی بسر می‌برند و در اقدام جدیدی به رئیس قوه قضائیه نامه‌ای نگاشته‌اند و خواستار رفع این بلاتکلیفی شدند.
به گزارش کبنا، جمعی از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی که نسخه‌ای از آن در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته است، خواستار رسیدگی به حق و حقوق‌شان شده‌اند.
گروهی از هنرمندان مالباخته استان کهگلویه و بویراحمد که در سال ۱۳۸۲پول‌هایی را روی هم گذاشتند، به امید اینکه سرپناهی برای خودشان دست و پا کنند، اما هنوز که هنوز است، نه سرپناهی گیرشان آمد و نه معلوم است که پولشان کجا رفته است.
این هنرمندان در نامه‌ی خود به آیت الله رئیسی بیان کرده‌اند که بر اساس اعتمادی مبالغ را در آن سال به تعاونی که در اداره‌کل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده بود، واریز کردند و با جمع آوری مبالغ به هنرمندان با توجه به درخواستشان مبنی بر اینکه متقاضی زمین می‌باشند یا مسکن به آنها در شهری که سکونت دارند واگذار شود که متأسفانه بعد از پرداخت کامل مبالغ توسط هنرمندان بعد از مدت یک سال متوجه شدند که زمینی که خریداری شده توسط آقایان؛
 ۱- متراژ کم می‌باشد. ۲-زمین به نرخ خیلی کمتر از مبلغ گرفته شده از اعضا می‌باشد. ۳-مهمتر از آن زمین مشکل مالکیت دارد و در کل زمینی وجود ندارد.»
آنها همچنین در این نامه‌ی خودشان آوردند که «هنرمندان برای گرفتن حقشان به سازمان‌ها و نهادهای مختلفی مراجعه از جمله اداره کل ارشاد، استانداری، دفتر نماینده شهرستان محل سکونتشان، سازمان صدا و سیما و پایگاه خبری کبنا نیوز مراجعه کردند که متاسفانه بی نتیجه بود و جوابی نگرفتند.»
این هنرمندان در بخش دیگری از نامه‌ی خودشان نوشته‌اند که «مهمتر از آن اینکه این مقدار مبلغی که واریز کردند در آن زمان تنها دارایشان بود که آن زمان به امید خانه دار شدن و با اعتماد به اینکه نهاد دولتی هست و طرف مقابل از یک نهاد دولتی می‌باشد با اعتماد کردن در اختیار آنها قرار دادند و نتیجه آن چیزی جز بی‌حرمتی و شکست و باختن مالشان و ناامیدی برجای نگذاشت. اکنون بعداز این همه سال همراه با ناامیدی با آمدن شما جناب رئیسی بزرگوار نور امیدی در جانشان پیدا شد. لذا از شما عاجزانه خواهشمندیم در خصوص مشکل مالباختگان هنرمند و قشر واقعاً ضعیف استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنید از زحمات شما بسیار سپاسگزاریم.»
به گزارش کبنا، بر اساس مستنداتی که در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته است، شرکت تعاونی مسکن هنرمندان 13 تیرماه 97 سند مالکیت این زمین را به شماره 293984 / ب 96 به مساحت 19471048 تحویل گرفته‌ است.
اینکه چرا هنوز این زمین در مالکیت هنرمندان قرار نگرفته است، سئوالی است که باید مدیران این شرکت به آن پاسخ دهند و برای هنرمندان شفاف سازی و روشن سازی کنند. بر اساس اطلاعات پایگاه خبری کبنا نیوز، به دلیل شکایت علوم پزشکی و جهاد کشاورزی و وجود معارضات موضوع تفکیک زمین و واگذاری آن به هنرمندان فعلاً متوقف شده است و تا زمانی که دادگاه رأی نهایی را صادر ننماید. هیچ کاری در این رابطه نمی‌توان انجام داد.

اصل نامه و اسناد در دفتر پایگاه خبری کبنا نیوز موجود است.
نام شما

آدرس ايميل شما

هنرمند
Iran, Islamic Republic of
ماهشهر سرمایه گذاری کرده -تصاحب کنید بابت مال باخته تان
Iran, Islamic Republic of
ماهم از مالباختگان هستیم چرا اطلاع نداریم که این نامه کی نوشته شده شاید این هم دام دیگری است برا سرپوش .
Iran, Islamic Republic of
زمین توسط تعاونی خریداری شده است ولی به دلیل اینکه تعاونی جهاد و علوم پزشکی و همینطور مسکن مهر در همین پلاک از مالک اصلی زمین خریداری کرده اند و قسمت هایی از زمین مالک توسط معابر کسر گردیده است بنابراین در متراژ کم آورده است که این نیاز به کارشناسی با تجربه و متخصص است که در سیستم قضایی این موضوع را واضح و شفاف تشخیص دهد و حا نماید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1