تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۴۱۳۲۹۹
شهردار دوگنبدان در کمیته بحران شهرستان تشریح کرد؛

احداث سالن پدافند غیرعامل در گچساران/پیشنهاد شهردار دوگنبدان

۱
۰
احداث سالن پدافند غیرعامل در گچساران/پیشنهاد شهردار دوگنبدان
کبنا ؛
جلسه کمیته بحران شهرستان گچساران با حضور مسئولان این شهرستان با موضوع پدافند غیرعامل برگزار شد.
شهردار دوگنبدان در این جلسه با تاکید بر سیاست های مقام معظم رهبری در اهمیت پدافند غیرعامل گفت: در راستای اجرای مصوبه شورای پدافند غیرعامل، شهرداری نسبت به احداث سالنی برای استفاده شهروندان، به منظور جلوگیری از تلفات جانی و مالی اقدام نموده است.
مسعود ظفری بیان کرد: این سالن برای مواقع اضطراری و با پیش بینی سیستم ها و امکانات و تجهیزات لازم طراحی و احداث شده است.
ظفری به نظارت بر ساخت و سازهای سطح شهر اشاره کرده و ابراز کرد: به منظور اجرای کامل مبحث 31 مقررات ملی ساختمان و رعایت همه جانبه اصول ساخت و سازهای ایمن و با دوام، نظارت های مداوم و سرکشی از ساخت و سازهای سطح شهر صورت گرفته است.
ظفری خاطرنشان کرد: راه اندازی اتاق مانیتورینگ و پایش تصویری یکی دیگر از پروژه های شهرداری در زمینه پدافند غیرعامل و مدیریت ترافیک شهری صورت گرفت.
شهردار دوگنبدان در ادامه گفت: برگزاری رزمایش و مانور توسط ایستگاه های آتش نشانی از دیگر اقدامات شهرداری در جهت پدافند برگزار شد.
ظفری خاطرنشان کرد: طرح بافت فرسوده و باز زنده سازی پنج هزار واحد تجاری و مسکونی در محلات مرکزی شهر، درنظر گرفتن و مناسب سازی یکی از پارکها
شهردار دوگنبدان گفت:از دیگر اقدامات شهرداری زیرسازی و آسفالت معابر اصلی به عنوان شریان های حیاطی عبور و مرور شهری است.
ظفری تاکید کرد: پیش بینی چنین برنامه ها و پروژه هایی به منظور آماده بودن شهر برای دفاع غیرنظامی، جلوگیری از وارد شدن تلفات انسانی و خسارات مالی به تاسیسات حیاطی است.
در این جلسه شهردار دوگنبدان پیشنهاداتی در راستای اجرای مصوبه پدافند غیرعامل ارائه کرد که مهمترین آن واگذاری 10 هکتار زمین در محدوده شهر، ایجاد محوطه سازی لازم برای اسکان در مواقع ضروری بحران، پدافند غیرعامل، برگزاری نمایشگاه و تجمعات مختلف بود.
همچنین ظفری پیشنهاد داد در بخش های ساخت و ساز، ایمنی و آتش نشانی، اسکان و مناطق خطرآفرین شناسایی و تفکیک شود.
وی گفت: از دیگر برنامه های مورد نیاز برای پدافند برگزاری دوره های آموزشی جهت آتش نشانان و مهندسین ناظر ساختمان های سطح شهر است.
ظفری در انتها بیان کرد: ایجاد فضای امن در پارک ها و بوستان های سطح شهر از جمله پارکهای بانوان، جنگلی، لاله، نفت نیازمند امکاناتی همچون آب شرب، گازکشی، امتیاز برق هستند که نیازمند همراهی و همکاری دستگاه های زیربط می باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بنازم به همتت مرد با غیرت مسولین باید الان به فکر اسکان و امنیت مردم باشند نه در زمان مواجهه با خطر هر لحظه باید بفکر این باشی که اتفاقی ممکن است رخ دهد علاج واقعه را قبل از خطر باید کرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1