تاریخ انتشار
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۱۳۲۵۰
در شورای سلامت کهگیلویه مطرح شد

از آلودگی چشمه چِنگِل تا آبیاری باغات با فاضلاب در دیشموک

۰
از آلودگی چشمه چِنگِل تا آبیاری باغات با فاضلاب در دیشموک
کبنا ؛صبح امروز (6مهرماه 98)جلسه شورای سلامت کهگیلویه به ریاست معاون فرماندار کهگیلویه و با حضور دادستان،بخشداران و دیگر مدیران شهرستان در فرمانداری برگزار شد.
مشکل بهداشتی چشمه آب روستای چنگل از توابع بخش دیشموک،همچنین آلوده شدن آب های زیر زمینی و چندین چشمه اطراف شهر دیشموک که زمین های کشاورزی بسیاری را آبیاری می کند با فاضلاب چند محله،از جمله آلودگی های مطرح شده در خصوص آب در شورای سلامت امروز بود.
سعید یگانه،دبیر جلسه عنوان کرد:مناطقی از دیشموک از جمله کوی قدس،کوی  خلیج فارس  به دلیل اینکه  سطح آب زیر زمینی بالاست، حفر چاه  فاضلاب با مشکل مواجه است به طوری که منجر به آلوده شدن آب های زیرزمینی از طریق فاضلاب می شود و همین فاضلاب به چشمه ها ی اطراف دیشموک که آب زمین های کشاورزی را تامین می کند می ریزد که آنها را نیز آلوده می کند.
 یگانه افزود:کمیته ای متشکل از  بخشدار، اب فاضلاب شهری،  بنیاد مسکن،محیط زیست ،شهرداری  تشکیل  شد و مصوب شد ظرف دو ماه  با ایجاد کانال بتنی و چاه سپتیک فاضلاب را به چاه هدایت تا وارد چشمه ها و زمین های کشاورزی نشود.
شهردار دیشموک نیز با بیان اینکه چشمه وسط شهر است گفت:اکثر باغات و صیفی جات و کشاورزی از این آب استفاده می کند،همه از این آب استفاده می کند،کاملا کثیف است،حصار کشی نشده است و حیوانات ولگرد نیز از این آب استفاده می کنند.
 وی افزود:با توجه به اینکه از طرف جهاد کشاورزی سامان دهی نشد حال مشکل حادی برای باغات و صیفیجات ایجاد کرده است.

آلودگی اب چشمه روستای چنگل دیشموک با فاضلاب   
سعید یگانه،دبیر جلسه همچنین عنوان کرد: چشمه چنگل در پایین دست روستا قرار دارد، فاضلاب روستا به ویژه سرویس های بهداشتی وارد این چشمه شده و باعث الودگی آب آن می شود.
یگانه افزود:جلسه ای پیرامون این مشکل برگزار و مصوب شد که  بخشداری دیشموک،آب فاضلاب روستایی،بنیاد مسکن،شورا  کمیته ای تشکیل و جهت احداث کانال هدایت فاضلاب روستا به چاه سپتیگ ظرف دو ماه اقدام کنند.
بخشدار دیشموک نیز با بیان اینکه این چشمه در مسیر منطقه گرمسیر و سردسیر است تعداد زیادی مسافر از آب این چشمه استفاده می کند تصریح کرد:همچنین حدود 8 خانوار  به صورت پراکنده بالای این چشمه قرار دارد.
 صفا حبیبی با اشاره به تامین آب شرب روستا گفت:با همکاری مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان لوله هایی تهیه شده است که به زودی معارضات اجتماعی حل و شروع به کار می کنیم.
حبیبی گفت: طبق بازدیدی که با شبکه بهداشت از چشمه داشتیم پیش بینی شد که چاه فاضلابی پایین دست روستا  و بالاتر از جاده احداث شود.
وی افزود:سپاه  اعلام امادگی کرده است که اگر اداره ای بخشی از هزینه را تقبل را کند،می تواند پایین تر از روستا چاه را احداث  کنند و در بحث لوله گذاری و ابرسانی نیز همکاری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1