تاریخ انتشار
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۴۱۳۲۴۵
در شورای سلامت کهگیلویه مطرح شد

ورود «دادستان کهگیلویه» به مصوبات به کما رفته شورای سلامت / دخالت بی‌جای سیاسیون در عزل و نصب‌ها!

۱
۰
ورود «دادستان کهگیلویه» به مصوبات به کما رفته شورای سلامت / دخالت بی‌جای سیاسیون در عزل و نصب‌ها!
کبنا ؛صبح امروز شنبه (6 مهر ماه 98) شورای سلامت کهگیلویه به ریاست معاون فرماندار با حضور دادستان کهگیلویه و دیگر مدیران شهرستان در فرمانداری برگزار شد.
دادستان شهرستان کهگیلویه مشکل اصلی در کشور و بیشتر در استان را انتصاب مدیران ناکارامد دانست و اظهار کرد: بعضی از سیاسیون در عزل و نصب مدیران در این استان منافع شخصی، گروهی و طایفه ای خود را برمنافع عموم مردم ترجیح می‌دهند، دخالت‌های بی مورد، غیر کارشناسی و جانبدارانه می‌کنند.
 فرشید روشندل ضعیف بودن ثبات مدیریتی در کشور به ویژه استان را مشکل ساز دانست و گفت: به عنوان مثال شخصی در استان مدیر توانمندی است اما چون برخی از سیاسیون خوششان نمیاد این شخص عزل می‌شود.
روشندل عنوان کرد: اگر سلامت مردم برای مدیران مهم باشد پای کار می‌آیند، در هر صورت اگر حس مسئولیت پذیری باشد  و با همکاری یکدیگر  و در خلال این‌ها سلامت برای مدیران مهم باشد نتیجه می‌گیریم.
وی از دبیر جلسه خواست که ایراداتی که در جلسه به شهرداری گفته شد همه را اعلام جرم کنید و فردا برای من بفرستید تا یک پرونده کیفری تشکیل دهیم افزود: ما در بحث حقوق  مردم و بهداشت تعارف و رودروایسی نداریم، جایی بودجه نیست، درست ولی ما به خاطر نبود بودجه نمی‌توانیم سلامت مردم  را به خطر بیندازیم.
دادستان ادامه داد: در بحث کشتارگاه  اگر بحث کشتارگاه نواقصات تا شورای سلامت بعدی باشد مطمئن باشید، ما یک فرصتی می‌دهیم پرونده کیفری که تشکیل می‌دهیم اقایان احضار می‌شوند اظهارات را می‌گیریم اما قطعاً  پیگیری می‌کنیم، مجازات انفصال و مجازات‌های سنگین، دیگر تعارف تمام شد.
روشندل با بیان اینکه برای تهدید علیه بهداشت عمومی خود قانون مجازات پیش بینی کرده مجازات حبس، انفصال  و ...دارد بیان کرد: لذا همه این پرونده‌ها را که تهدید علیه بهداشت دارد را صورتجلسه و اعلام جرم کنید شاکی باشید ما رسیدگی می‌کنیم  و تا شورای سلامت بعد ما فرصت می‌دهیم تا شورای سلامت بعد  این نواقص باید رفع شود.
وی افزود: قطعاً در کشتارگاه کارهای خوبی هم از سوی شهرداری انجام شد بازدید داشتم قبلاً، اما همین ایرادات باقی مانده شایسته و قابل قبول نیست.
روشندل گفت: در خصوص سامان دهی بازار روز بودجه ای آمد، شهرداری هم مراجعه کرد، فرمانداری هم صحبتی کرد اما بعدش خبردار نشدم که چی شد اگار مسئله ای مهم است  قطعاً باید پیگیری شود  نتیجه حاصل شود.
وی بیان کرد: هر چیزی بالاخره  راه حلی دارد شما شهردار نامه ای برای من اوردید اما دیگر نه شهردار نه شورای شهر کسی پیگیر نشد، لذا به نظر می‌رسد در خود شورای شهر هم باید هماهنگی باشد، شاید اعضای شورای شهر هماهنگ نباشند و تصمیم یکدست نباشد.
 دادستان عنوان کرد: بررسی کنید تصمیم اگر یکدست بود، همین هفته جلسه ای را در فرمانداری یا در دادگستری با حضور فرماندار، دادستان، یکی ازاعضای شورای شهر برگزار کنید و تکلیف مشخص شود، قطعاً اگر  دست دست  شود بودجه سامان دهی بازار روز دهدشت برگشت داده می‌شود و کاری هم نمی‌شود.
وی افزود: ما پرونده‌های مهمی را در مورد تهدید بهداشت عمومی تشکیل دادیم مجازات‌هایی هم صادر شد چندین زندانی در زندانی دهدشت به خاطر تهدید علیه بهداشت عمومی زندان هستند و در بحث  سلامت در دهدشت خیلی کار شد ولی باز هم جای کار دارد.
روشندل با اشاره به طولانی شدن پروژه آسفالت یکی از خیابان‌ها از سوی شهرداری گفت: اگر قرار است کار انجام شود، درست انجام شود، اگر قرار است انجام ندهند هم بگویند نمی‌توانیم توانش را هم نداریم تا بررسی کنیم، تصمیمات لازم را بگیریم.    
دادستان همچنین مطرح کرد: کار اگر می‌خواهد انجام شود باید اساسی انجام شود گاها متاسفانه کار برای سرهم بندی و رفع تکلیفی است.
وی اظهار کرد: مسئله مهمی که در این جلسه کمتر به آن توجه شد، بحث خود شبکه بهداشت و درمان است که شامل دو بخش معاونت درمان و بخشی مربوط به بهداشت محیط است.
دادستان کهگیلویه ادامه داد: انتظار داریم مباحث بهداشت و درمانی شهرستان با حساسیت پیگیری شود به ویژه بهداشت محیط بیشتر کار شود ما همیشه همراه دوستان بودیم.
 روشندل با اشاره به ترک جلسه عضو شورای شهر خسرو دیدار گفت: وقتی در جلسه ایراداتی به شهرداری وارد شد باید شورای شهر آنقدر مسئولیت پذیر باشد که در جلسه بماند مگر اینکه مشکلی پیش امده باشد، نماینده شورا آقای خسرو دیدار جلسه را ترک کردند و این انتقاد را از ایشان دارم و به ایشان باید انتقال داده شود.
وی مطرح کرد: ناگفته نماند اگر بخواهیم مقایسه ای حساب کنیم شورای شهر پنجم عملکرد خوبی داشته است اما ایرادات و نواقصات باید رفع شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر دادستان محترم عالی فرمودید. شورا و شهردار فعلی فقط و فقط حرف میزنند. مرکز شهر شده انبار زباله
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1