تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۴۱۳۰۵۳
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

نیمی از خانه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شد

۰
نیمی از خانه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری مقاوم‌سازی شد
کبنا ؛مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۸۳ هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی روستایی در استان تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۲ واحد مقاوم‌سازی شده است.
سهراب رئیسی روز دوشنبه در جلسه بررسی ایجاد مسکن محرومان در استان، اظهار داشت: روند مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در دولت تدبیر و امید شتاب مناسبی به خود گرفته و امید است واحدهای باقی مانده نیز با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تدریج مقاوم‌سازی شود.
وی در ادامه به اجرای طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه خانوارهای محروم استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح که در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری شکل گرفته برای مردم بی‌بضاعت شهری و روستایی استان واحد مسکونی احداث می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۳۳۵ خانوار مستضعف در استان شناسایی شده است که از این تعداد برای ۳۴۷ تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل انجام گرفته است.
رئیسی افزود: سهمیه‌بندی این واحدهای مسکونی بر اساس جمعیت، شرایط اقلیمی، تعداد خانه‌های غیرمقاوم و پراکندگی خانوارهای بی بضاعت شهرستانها انجام گرفته است.
وی ادامه داد: بر همین اساس در شهرستان فارسان ۹۰ واحد، شهرکرد ۳۵۰ واحد، لردگان ۳۷۰ ، کوهرنگ ۴۰۰ واحد، کیار ۳۰۰ واحد، بروجن ۱۶۰ واحد، بن ۱۰۰ واحد، خانمیرزا ۱۳۰ واحد، سامان ۱۴۰ واحد و اردل ۴۰۰ واحد مسکونی احداث می‌شود.
عملیات اجرایی این طرح ۳۱ مرداد ماه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در روستای خراجی شهرستان کیار آغاز شد و مقرر شده تا احداث این تعداد واحد مسکونی تا خردادماه سال آینده تکمیل و واگذار شود.
چهارمحال و بختیاری براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ برابر ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت با ترکیب ۶۵ درصد شهری و ۳۵ درصد روستایی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1