کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آشنایی با «سحر هاشمی» بنیان‌گذار کافی شاپ‌های زنجیره‌ای ریپابلیک

28 مرداد 1398 ساعت 11:09

سحر هاشمی، بنیان‌گذار کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای «کافی ریپابلیک» و برند شکلات و شیرینی بدون شکر برای لاغری "اسکینی کندی" در انگلستان، یکی از زنان موفق در عرصه تجارت است. ثروت او حدود ۳۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.


سحر هاشمی، بنیان‌گذار کافی شاپ‌های زنجیره‌ای ریپابلیک در انگلیس، اکنون با ثروت ۳۵ میلیون دلار به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان ایرانی شناخته می‌شود. این کارآفرین اکنون حدود ۱۱۰ شعبه از این کافی شاپ‌ها در بریتانیا تاسیس شده‌اند. وی در سال ۲۰۰۵ نیز برند اسکینی کندی را با تولید شیرینی‌های بدون قند بنیان گذاشت و در سال ۲۰۰۷ سهام آن را به شیرینی فروشی گلیستن فروخت.
سحر هاشمی همچنین تا به حال چند کتاب پرفروش در زمینه کاری خود نوشته است. وی در سال ۲۰۱۱ به انجمن کارآفرینان بریتانیا دعوت شد تا در مورد تدابیر کارآفرینی به دولت پیشنهاداتی را بدهد. در ژوئن سال ۲۰۱۲ نیز عالی‌ترین رتبه امپراتوری بریتانیا برای خدمت‌رسانی به اقتصاد و خیریه‌های کشور به هاشمی اعطا شد.
این بانوی کارآفرین پس از فارغ‌التحصیلی توانست به‌عنوان وکیل مشغول به کار شود. هاشمی ناگهان در سال۱۳۷۳خورشیدی پدرش را از دست داد؛ اتفاقی که شروع روزهای مهم در زندگی او بود.
پس‌ از این اتفاق سحر هاشمی تصمیم گرفت مدتی به آرژانتین سفر کند. او در این سفر قصد داشت ضمن فراگیری زبان اسپانیایی در آرژانتین به کار هم بپردازد.
او پس از مدتی حضور در آرژانتین به انگلستان بازگشت و مدتی به دنبال کار گشت. او در خلال تلاشش برای پیدا کردن کار مناسب برای دیدار با برادرش عازم نیویورک شد. در نیویورک اتفاقی جالب برای هاشمی رخ داد؛ اتفاقی که مسیر زندگی‌اش را دستخوش تغییر اساسی کرد.
سحر هاشمی روزی با برادرش در کافی‌شاپ نشسته بود و انتظار آماده شدن قهوه خود را می‌کشید. کوکی‌ها قبل از قهوه روی میز چیده شدند و بوی قهوه سراسر کافی‌شاپ را پر کرده بود؛ در همین حین سؤالی ذهنش را مشغول کرد: چرا چنین بوی قهوه‌ای در کافی‌شاپ‌های انگلیس نمی‌پیچد؟ پاسخ این سؤال ایده تأسیس یک کافی‌شاپ در انگلیس بود که ذهن این بانوی خلاق را حسابی درگیر خود کرد.


کد مطلب: 412043

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412043/آشنایی-سحر-هاشمی-بنیان-گذار-کافی-شاپ-های-زنجیره-ای-ریپابلیک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1