تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۶
کد مطلب : ۴۱۱۰۸۵
در جمع خبرنگاران مطرح شد

برنامه‌های هفته بهزیستی در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد + پاسخی به استاندار سابق

۱
۰
برنامه‌های هفته بهزیستی در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد + پاسخی به استاندار سابق
کبنا ؛700 مورد طلاق در کهگیلویه و بویراحمد منجر به سازش شد

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مداخله اورژانس اجتماعی در سال 97 از 2 هزار و 500 مورد مراجعه کننده در رابطه با طلاق 700 مورد منجر به سازش شده است.
به گزارش کبنا، آیت افشارمهر ظهر روز (سه شنبه، 25 تیر ماه ) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی، افزود: بیش از 36 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند که این تعداد حدود 5 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.
وی اظهارکرد: از این تعداد بیش از 7 هزار نفر در حوزه اجتماعی از جمله کودکان و زنان سرپرست خانوار بوده و 12 هزار نفر نیز در حوزه توانبخشی و معلولان است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 10 مرکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی استان به سالمندان، بیماران اعصاب و روان، معلولان و عقب مانده‌های ذهنی خدمات دهی می‌کنند همچنین 18 مرکز تخصصی روزانه از جمله حرکتی، اوتیسم و آموزشی برای افراد زیر و بالای 14 سال وجود دارد.
افشارمهر تصریح کرد: بیش از 500 واحد مسکن برای خانواده‌های دو معلولی و بالاتر  ساخته و در اختیار آنها قرار می‌گیرد که از این تعداد 250 واحد مسکونی آن تحویل داده شده است، همچنین در هفته بهزیستی 47 واحد مسکن نیز افتتاح و تحویل مددجویان بهزیستی می‌شود.
وی ادامه داد: طی این هفته برای 68 نفر مددجو بهزیستی استان با افتتاح طرح‌های اشتغال زا ایجاد اشتغال می‌شود.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یک هزار و 514 معلول سرپرست خانوار در استان وجود دارد که از این به بعد همه اعضای خانواده آنها مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند.
افشار مهر با اشاره به خسارات وارده ناشی از سیل به مددجویان بهزیستی استان بیان کرد: حدود دو میلیارد تومان به سیل زدگان مدد جوی بهزیستی کمک بلا عوض شده است. همچنین طی این سیل دو واحد مسکونی مدد جویان بهزیستی تخریب و به 40 واحد مسکونی نیز خساراتی وارد شد که طی تفاهم نامهٔ با بسیج سازندگی کار تعمیر این واحدها انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: در سال گذشته با تماس‌های صورت گرفته به سامانه 123 اورژانس اجتماعی از خودکشی 158 نفر در استان پیشگیری شد.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همچنین با مداخله اورژانس اجتماعی در سال 97 از 2 هزار و 500 مورد مراجعه در رابطه با طلاق 700 مورد منجر به سازش شده است.
افشار مهر با بیان اینکه کودک خیابانی به معنای واقعی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم، تصریح کرد: کودک کار در استان داریم که بیشتر در تعطیلات تابستان اقدام به کار در معابر و میادین شهرهای استان می‌کنند.
وی با بیان اینکه "شفافیت، توانمند سازی و ارتقای سلامت اجتماعی" شعار امسال هفته بهزیستی است، اضافه کرد: افتتاح پروژه‌ها، مراکز مشاوره و کلنیک های مددکاری اجتماعی، دیدار با استاندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، اجرای برنامه نشاط اجتماعی و همایش پیاده روی از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی در استان هستند.

 چرا استاندار سابق از عملکرد بهزیستی نارضایتی داشت و آیا انتقادات احمدی با واقعیت مطابقت داشت؟.
افشارمهر و جمشیدی معاون وی در بهزیستی استان هر کدام به صورت جداگانه به این سوال پاسخ دادند که جمشیدی گفت: هر چه می‌خواستیم آقای استاندار را متقاعد کنیم اجازه پاسخگویی داده نمی‌شد.
جمشیدی در ادامه گفت: قانون بودجه که هر ساله ابلاغ می‌شود دو تبصره 16 و 18 داریم  و در خصوص سامانه کارا امسال و در آبان‌ماه سامانه برای بهزیستی باز شد در حالی که برای دستگاه‌های دیگر مثل کمیته امداد سامانه از قبل باز شده بود.
در ادامه افشارمهر مدیرکل بهزیستی اظهار کرد: اما مشکل دیگر این بود که شروط پرداخت تسهیلات اشتغال به جامعه هدف بهزیستی مانند جامعه هدف سایر دستگاه‌های حمایتی مثل کمیته امداد نبود و مددجویان ما موظف به تامین سهم آورده بودند و به این دلیل که مددجویان توان تامین آورده را نداشتند به همین دلیل از خیر گرفتن تسهیلات می‌گذشتند و ثبت‌نام نمی‌کردند.
وی همچنین به اعتبارات بهزیستی و کمیته امداد در این خصوص اشاره کرد و گفت: اعتبارات آن‌ها 70 میلیارد تومان و اعتبارات ما تنها 5 میلیارد تومان است اما با این حال بیش از 200 نفر را برای دریافت وام اشتغال روستایی به بانک‌ها معرفی کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما اگر بودید و استدلال منطقی داشتید . در حضور دکتر احمدی همان موقع صحبت می کردید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برگ برنده مدیران استان بوده و متاسفانه ادامه دار هست!
دکتر احمدی مدیری توانا و قاطع بود.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1