تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۴۰۶۴۲۴
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

مهمترین مسئله کهگیلویه و بویراحمد توسعه نیافتگی است

۰
مهمترین مسئله کهگیلویه و بویراحمد توسعه نیافتگی است
کبنا ؛رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنوز اهمیت و نقش حوزه فرهنگ در توسعه و رشد جامعه برای بسیاری از متولیان و مسئولان ناشناخته است و کمترین توجه به حوزه فرهنگ و هنر در بحث اعتبارات می‌شود.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری شریف اسلامی در نشست هنرمندان استان با مدیرکل جدید صدا و سیمای استان گفت: مهمترین مسئله امروز استان توسعه نیافتگی است که این خود موجب بروز مسائل و مصائب دیگری نیز شده است.
اسلامی با بیان اینکه توسعه در دنیا با ارتباطات و فرهنگ شکل گرفته است، بیان کرد: هنوز اهمیت و نقش حوزه فرهنگ در توسعه و رشد جامعه برای بسیاری از متولیان و مسئولان ناشناخته است و کمترین توجه به حوزه فرهنگ و هنر در بحث اعتبارات می‌شود.
وی تصریح کرد: ما همیشه فکر می‌کنیم باید یک دولتی بیاید و ما را از توسعه نیافتگی نجات دهد و به این خاطر همیشه منتظر دولت و یا عامل بیرونی هستیم که کهگیلویه و بویراحمد را به توسعه برساند اما غافل از اینکه رهیافت توسعه موفق و پایدار، توسعه درون زاست و تا ما از نظر فرهنگی و سرمایه انسانی رشد نکنیم به توسعه در دیگر بخش‌ها نیز نخواهیم رسید.
اسلامی تاکید کرد: کلید توسعه سرمایه انسانی نیز در دست دستگاه‌های فرهنگی، هنرمندان و رسانه هاست و اگر این حوزه ها خود رشد یافته و یا در اولویت نباشند، این چرخه معیوب ادامه خواهد یافت.
رئیس حوزه هنری استان همچنین با اشاره به اینکه هنرمندان درک بیشتری از مشکلات موجود در جامعه دارند، بیان کرد: جامعه فرهنگ و هنر با زبان تاثیرگذار هنر خود می‌توانند بسیاری از مصائب و مشکلات و آسیب‌ها را درمان کنند.
اسلامی، هنر و طنز را دو عنصر درمانگر در شرایط کنونی جامعه دانست و گفت: جامعه‌ای که در آن امید و نشاط کمرنگ باشد جامعه‌ای ایستاست و امید و نشاط به عنوان دو عامل پویایی و تحرک در هر جامعه ای می‌تواند با هنر و طنز گسترش یابد.
وی گفت: هنرمندان در وضعیت کنونی جامعه برای بهبود وضعیت مطلوب و زیست بهتر نقش مهمی دارند و باید در این زمینه گامهای جدی بردارند.
اسلامی همچنین با بیان اینکه دوران گلوله جادویی و سوزن تزریقی در نظریه‌های ارتباط جمعی سپری شده است، اظهار کرد: به واسطه گسترش رسانه های جدید و شبکه های اجتماعی قدرت نفوذ رسانه‌های سنتی کمتر شده و باید به دنبال روشها و شیوه‌های جدید در ارائه پیام به مخاطب بود.
رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: سرعت تغییر در جامعه بسیار زیاد است و رسانه  استانی و دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید خود را با این وضعیت تطبیق دهند و استراتژیی‌های جدید و کارآمدی اتخاذ کرده و راهبردهایی متناسب با این تغییر تدوین و عملیاتی کنند.
وی در پایان بر هم افزایی ظرفیتهای فرهنگی و هنری استان تاکید کرد و اظهار داشت: صدا و سیما و حوزه هنری می‌توانند با تجمیع و جهت دهی به این ظرفیت‌ها موجب رشد و تعالی فرهنگی استان شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1