تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۴۰۵۸۱۲
گزارش/

ترامپ در سفری سرزده وارد عراق شد / اهانت ترامپ به حاکمیت عراق/ عدم استقبال رئیس جمهور عراق از ترامپ پیام زیادی داشت

۱
۰
ترامپ در سفری سرزده وارد عراق شد / اهانت ترامپ به حاکمیت عراق/ عدم استقبال رئیس جمهور عراق از ترامپ پیام زیادی داشت
کبنا ؛
رئیس‌جمهور آمریکا در سفری از پیش‌ اعلام‌نشده وارد عراق شد.
ترامپ در سفری سرزده وارد عراق شد
به گزارش گروه بین‌الملل فارس، کاخ سفید اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش در سفری سرزده وارد عراق شده و با نظامیان آمریکایی دیدار کرده‌اند.
آسوشیتدپرس گزارش داد، ترامپ با حضور در «پایگاه هوایی عین‌الاسد» در استان الانبار گفته است به هیچ عنوان قصد ندارد نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند. 
رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه سخنانش با حمایت از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت، وظیفه آمریکا ساختن کشورها نیست و این کار را کشورهای ثروتمند باید انجام دهند. داعش شکست خورده و خلیفه رفته است و اگر نیاز باشد عملیاتی در سوریه انجام دهیم از پایگاه‌ نظامیان آمریکایی در عراق این عملیات انجام خواهد شد.
شبکه خبری المیادین به نقل از منابع میدانی گزارش داده مقام‌های عراقی درخواست ترامپ برای دیدار با او در پایگاه  عین‌الاسد در استان الانبار را رد کرده‌اند. 




 
بر اساس گزارش‌ها، ترامپ و همسرش سه ساعت در این پایگاه نظامی در استان الانبار حضور داشتند و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، سفیر آمریکا در عراق و فرماندهان نظامی از جمله همراهان ترامپ در این پایگاه نظامی بودند.
نکته قابل توجه در سفر سرزده ترامپ به عراق عدم حضور «جیمز متیس» وزیر دفاع برکنار شده آمریکا بود. رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که متیس تا روز اول ژانویه 2019 وزیر دفاع باقی خواهد ماند و پاتریک شاناهان معاون کنونی وزیر دفاع پس از آن، مسئولیت پیشبرد امور این وزارتخانه را برعهده خواهد داشت.
ترامپ در پایگاه عین الاسد به موضوع برکناری متیس نیز اشاره کرد و گفت که قصد ندارد به این زودی وزیر دفاع جدید را معرفی کند و تا مدتی طولانی شاناهان مسئولیت وزارت دفاع را بر عهده خواهد داشت.
مقام های عراقی درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با آنان در پایگاه نظامی عین الاسد را رد کردند.
 دونالد ترامپ در دیدار با نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار گفت که در صورت لزوم از عراق به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات در سوریه استفاده خواهد کرد.
به نوشته فرانس پرس، دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که آمریکا دیگر نمی تواند ژاندارم جهان باشد و ما نباید ارتش "قوی" خود را در درگیری های دیگر کشورها وارد کنیم.
ترامپ گفت: ما در کشورهایی نیروی نظامی داریم که برخی حتی نام آنها را هم نشنیده اند و این وضعیت نامناسب و اسفبار است.
رئیس جمهوری آمریکا و همسرش چهارشنبه شب در سفری غیرمنتظره به عراق با نظامیان آمریکایی در این کشور دیدار کردند.
این اولین دیدار ترامپ با نظامیان خارج از آمریکا از زمان به قدرت رسیدنش است. وی تاکنون به این دلیل از سوی نظامیان کشورش مورد انتقاد شدید بود.
هواپیمای حامل ترامپ و همسرش به همراه گروهی از مشاوران و ماموران سرویس مخفی و شمار زیادی از خبرنگاران در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب بغداد فرود آمد.
برخی از نمایندگان پارلمان عراق سفر ترامپ را اهانتی بزرگ به حاکمیت کشورشان توصیف کرده و خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی آن شدند.
ائتلاف «اصلاح و سازندگی» در بیانیه‌ای ورود ترامپ به پایگاه «عین‌الاسد» در استان الانبار را نقض آشکار حاکمیت عراق دانسته و خواستار نشست اضطراری پارلمان با حضور نخست‌وزیر «عادل عبدالمهدی» برای بررسی آن شده است.
در پی واکنش منفی محافل سیاسی عراق به سفر از پیش اعلام‌نشده ترامپ دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد مسئولان آمریکایی از قبل بغداد را از این سفر مطلع کرده بودند.
در بیانیه دفتر «عادل عبدالمهدی» آمده نخست‌وزیر عراق، ترامپ را به بغداد دعوت کرد و ترامپ هم متقابلاً از او برای سفر به واشنگتن و دیدار در کاخ سفید دعوت کرد.
این بیانیه همچنین خاطرنشان کرده نشست بین رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر عراق به سبب اختلاف بر سر نحوه برگزاری آن لغو شد.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که ترامپ در راه بازگشت به آمریکا از پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان نیز دیدار خواهد کرد.
رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در تصمیمی ناگهانی اعلام کرد که همه نظامیان آمریکایی حاضر در سوریه و حدود نیمی از نیروهایی آمریکایی در افغانستان را به کشور خود بازمی گردند.
اعتراض عراقی‌ها به سفر ترامپ به عراق و تأکید بر خروج نظامیان آمریکا
سفر سرزده رئیس‌جمهور آمریکا به عراق با واکنش گروه‌ها و مسئولان این کشور مواجه شد و گروه‌های مختلف عراقی خواستار خروج نظامیان این کشور شدند.
اعتراض عراقی‌ها به سفر ترامپ به عراق و تأکید بر خروج نظامیان آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفر سرزده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به عراق با واکنش مسئولان این کشور مواجه شده است.
برخی از نمایندگان پارلمان عراق سفر ترامپ را اهانتی بزرگ به حاکمیت کشورشان توصیف کرده و خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی آن شدند. 
 ائتلاف «الاصلاح والاعمار» در بیانیه‌ای ورود ترامپ به پایگاه «عین‌الاسد» در استان الانبار را نقض آشکار حاکمیت عراق دانسته و خواستار نشست اضطراری پارلمان با حضور نخست‌وزیر «عادل عبدالمهدی» برای بررسی آن شده است. 
این بیانیه تصریح کرده خروج نیروهای آمریکا از سوریه توجیه مناسبی برای ادامه حضور نیروهای این کشور در عراق نیست.

ائتلاف «البناء» در بیانیه‌ای سفر ترامپ را نقض آشکار هنجارهای دیپلماتیک و «غیرقابل قبول» توصیف کرده و  از دولت عراق خواسته ضمن خودداری از دیدار با ترامپ فوراً سفیر آمریکا در بغداد را احضار کند. این ائتلاف همچنین از تمامی احزاب سیاسی خواسته متحد شوند و به حضور نظامی آمریکا در خاک عراق پایان دهند.
در پی واکنش منفی محافل سیاسی عراق به سفر از پیش اعلام‌نشده ترامپ دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد مسئولان آمریکایی از قبل بغداد را از این سفر مطلع کرده بودند. 
در بیانیه دفتر «عادل عبدالمهدی» آمده نخست‌وزیر عراق، ترامپ را به بغداد دعوت کرد و ترامپ هم متقابلاً از او برای سفر به واشنگتن و دیدار در کاخ سفید دعوت کرد. 
این بیانیه همچنین خاطرنشان کرده نشست بین رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر عراق به سبب اختلاف بر سر نحوه برگزاری آن لغو شد. 
«جعفر الحسینی» سخنگوی «گردان‌های حزب الله عراق» نیز اعلام کرد که مقاومت اسلامی، آمریکا را مجبور خواهد کرد که نیروهای خود را از عراق خارج کند. شبکه خبری «الاباء» به نقل از الحسینی گزارش داد که بازدید سرزده ترامپ از پایگاه عین الاسد به این معنی است که وی برای اعلام سفرش به عراق احساس امنیت نمی‌کند.
وی با بیان این مطلب افزود: «فرماندهان مقاومت عراق وعده داده‌اند که دست‌هایی را که به سمت کشورهای همسایه از جمله سوریه دراز شود، قطع کنند». سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در پایان تأکید کرد که تصمیم خروج نیروهای آمریکایی به اراده ملت و پارلمان مربوط است.
همچنین «هاشم الموسوی» سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور احمق آمریکا باید بداند که حاکمیت عراق با خون حاصل شده است و پایگاه‌های نظامی [آمریکایی] در کشور مقاومت و شهدا جایی ندارد.
به گفته هاشم الموسوی، «دولت عراق اکنون باید نیروهای آمریکایی را از کشور اخراج کند زیرا حضور آنها، نقض حاکمیت عراق است. ترامپ می‌خواهد از پایگاه عین الاسد، حاکمیت عراق را کمرنگ کند اما ما به هیچ قیمتی اجازه این کار را نمی‌دهیم».
در ادامه این بیانیه آمده است: ما اجازه نخواهیم داد که عراق پایگاهی برای تهدید کشورهای همسایه باشد و اهانت به حاکمیت عراق از سوی ترامپ نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند.
 کاخ سفید شامگاه چهارشنبه اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش در سفری سرزده وارد عراق شده و با نظامیان آمریکایی دیدار کرده‌اند.
آسوشیتدپرس گزارش داد ترامپ هنگام حضور در «پایگاه هوایی عین‌الاسد» در استان الانبار گفته است به هیچ عنوان قصد ندارد نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند. 
رئیس جمهور آمریکا در ادامه این اظهارات بار دیگر تصمیمش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه را مورد تأکید قرار داد و گفت: «وظیفه آمریکا ساختن کشورها نبوده و این کار را باید کشورهای ثروتمند انجام دهند. داعش شکست خورده و خلیفه رفته است و اگر نیاز باشد عملیاتی در سوریه انجام دهیم از پایگاه‌ نظامیان آمریکایی در عراق این عملیات انجام خواهد شد.»
شبکه المیادین به نقل از منابع میدانی گزارش داده مقام‌های عراقی درخواست ترامپ برای دیدار با او در پایگاه  عین‌الاسد در استان الانبار را رد کرده‌اند. 

عدم استقبال رئیس جمهور عراق از ترامپ پیام زیادی داشت/ قدرت و نفوذ فرهنگ اسلامی تا مدیترانه رسیده است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه چین، هند، روسیه و انقلاب اسلامی قدرت بزرگ قرن جدیدهستند، افزود: آمریکا با چالش بزرگ اقتصادی روبه‌رو است، به طوریکه چین تلاش دارد تا ۲۰۳۰ خود را قدرت اول اقتصادی اعلام کند.
سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره ملی صنعت هنر دیجیتال (صهند) در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار کرد: سلام حضرت آقا، آیت‌الله عظما خامنه‌ای را به تک تک دانشجویان آذربایجان‌شرقی و مردم قهرمان، مؤمن و خردمند استان می‌رسانم.
 وی با بیان اینکه قلب و روح من در شهر تبریز است، افزود: همه ابعاد سیاسی واجتماعی من در این شهر شکل گرفت و بنده دینداری را در شهر تبریز آموخته و شاگرد آیت‌الله قاضی طباطبایی و مدنی بودم.
 دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: قبلاً زبان ترکی را متوجه نمی‌شدم ولی زمان زیادی طول نکشید تا بتوانم یاد بگیرم.
 وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید تاریخ ۵۰۰ ساله ایران را خوب بخوانند، گفت: من تاریخ آذربایجان را خوب خوانده و فهمیده‌ام.
 صفوی با اشاره به شعری از فاضل نظری خاطرنشان کرد: این شعر همان هنر بزرگ هنرمندان را در قالب شعر نشان می‌دهد.
 وی با بیان اینکه دنیا بر پایه پنج علت و یا بیشتر به بحران قدرت دچار است، توضیح داد: جابه‌جایی شگرف و ناگهانی مرکز قدرت عالم از غرب به شرق چالش اول بحران قدرت در دنیا است به طوریکه منابع این قدرت اقتصاد، فرهنگ و تمدن هستند.
 
ترامپ: در عراق می‌مانیم تا حواسمان به ایران هم باشد/نمی‌توانیم پلیس جهان باشیم

ترامپ: در عراق می‌مانیم تا حواسمان به ایران هم باشد/نمی‌توانیم پلیس جهان باشیم
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که چهارشنبه شب در سفری از پیش اعلام‌نشده به دیدن نظامیان آمریکایی مستقر در عراق رفته بود، بار دیگر به دفاع از تصمیمش برای پایان دادن به مأموریت نظامی آمریکا در سوریه پرداخت و در عین حال گفت که بر خلاف برخی شایعات، آمریکا به حضور نظامی در عراق ادامه می‌دهد.
بر اساس متنی که پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید منتشر کرده، ترامپ که در جمع نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق صحبت می‌کرد، گفت: «نیروهای ایالات متحده به نحوی قدرتمندانه، حساب‌شده و بابرنامه از سوریه خارج خواهند شد. کاملا حساب‌شده، کاملا بابرنامه. همزمان، به حضور ایالات متحده در عراق ادامه می‌دهیم تا از احیای داعش جلوگیری کرده و از منافع ایالات متحده حفاظت کنیم. تا همچنین هرگونه شکل‌گیری احتمالی دوباره داعش را زیر نظر داشته باشیم و همین‌طور تا ایران را هم زیر نظر داشته باشیم. حواسمان خواهد بود.»
ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی‌اش، در مورد وضعیت داعش گفت: «دو سال پیش، زمانی که من رئیس‌جمهور شدم، [داعش] گروه بسیار قدرتمندی بود. خیلی قدرتمند. اما الان دیگر قدرتمند نیستند... دو سال پیش به نقشه‌ای نگاه کردم و دیدم که کلی منطقه قرمز روی آن هست. اما الان فقط چند نقطه باقی مانده... به دقت حواسمان به داعش هست، به باقی‌مانده‌های داعش.»

 
انتقال بخشی از نظامیان آمریکایی از سوریه به عراق
رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار ادعای پیروزی آمریکا بر داعش، گزارش‌های منتشر شده در مورد انتقال بخشی از نیروهای خارج‌شده از سوریه به عراق را تایید کرد. او گفت: «به خاطر این دستاوردها، اکنون نیروهای نظامی ما می‌توانند از سوریه پیش خانواده‌هایشان بازگردند. برخی از آن‌ها می‌آیند و اینجا [در عراق] می‌مانند، اما بسیاری از آن‌ها به خانه بازمی‌گردند.»
هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی از تصمیم ترامپ برای خارج کردن تمام نظامیان این کشور از سوریه خبر دادند. ترامپ بعدا با تایید این خبر، گفت داعش اکنون به طور کامل شکست خورده و نیازی به حضور نظامی آمریکا در سوریه وجود ندارد. وی چند ماه پیش هم اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود، اما بعدا گفت با درخواست فرماندهان نظامی برای تمدید موقت حضور نظامیان آمریکایی در سوریه موافقت می‌کند.
وی دیشب در مورد دلیل تغییر تصمیم چند ماه پیشش، گفت: «[نیروهای آمریکایی] سال‌ها پیش به اینجا (سوریه) آمدند. قرار بود فقط سه تا چهار ماه بمانند، خیلی وقت پیش بود. سال‌ها قبل بود... من از همان اول گفتم که مأموریت ما در سوریه این است که مراکز قدرت داعش را از آن‌ها پس بگیریم.»

 
او افزود: «ما ملت‌سازی نمی‌کنیم. بازسازی سوریه به راهکار سیاسی نیاز دارد. این راهکاری است که پول آن را باید همسایگان بسیار ثروتمند سوریه بدهند، نه ایالات متحده. بگذارید آن‌ها پولش را بدهند. پولش را خواهند داد.»
رئیس‌جمهور آمریکا سپس به اعلام آمادگی عربستان سعودی برای پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار به بهانه بازسازی شهر ویران‌شده «رقه» سوریه و همچنین اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که گفته آنکارا با داعش مبارزه می‌کند، اشاره کرد و گفت: «ما با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.»
«قرار نبود مأموریت آمریکا همیشگی باشد»
ترامپ بار دیگر در توجیه خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، گفت: «هیچ‌وقت قرار نبود حضور ما در سوریه بی‌پایان باشد، قرار نبود که دائمی باشد. هشت سال پیش رفتیم که فقط سه ماه آنجا باشیم، اما هیچ‌وقت آنجا را ترک نکردیم. اما الان داریم این کار درست را انجام می‌دهیم، داریم تمامش می‌کنیم.»
وی افزود: «یک سال پیش، من به ژنرال‌هایمان ۶ ماه وقت بیشتر [برای حضور] در سوریه دادم. من گفتم "بروید و دخلشان را بیاورید"... بعدا آن‌ها گفتند "۶ ماه دیگر هم به ما وقت بدهید"، گفتم "بروید و دخلشان را بیاورید." بعدا گفتند "می‌شود یک مقدار دیگر، یک ۶ ماهه دیگر؟"، من گفتم "نه، نه، خیلی از این ۶ ماه‌ها به شما وقت دادم." الان داریم کار متفاوتی می‌کنیم. الان داریم این کار را انجام می‌دهیم. داریم این کار را انجام می‌دهیم، بچه‌ها!»

 
ترامپ ادامه داد: «مردان و زنانی که [در ارتش] خدمت می‌کنند، مستحق این هستند که اهداف روشنی داشته باشند و با اطمینان بدانند که اگر این اهداف محقق شد، به خانه‌هایشان و پیش خانواده‌هایشان برمی‌گردند. هدف ما در سوریه همیشه پس گرفتن اراضی تحت کنترل داعش بود. بعضی گفته‌اند که ما ۹۹ درصد [آن اراضی] را پس گرفته‌ایم. این آماری است که مدام مطرح می‌شود. اگر به نقشه هم نگاه کنید، به قبل و بعد، به نظر همان ۹۹ درصد می‌آید.»
رئیس‌جمهور آمریکا سپس گفت: «حالا که این کار را انجام داده‌ایم، کشورهای آن منطقه باید اقداماتشان را بیشتر کنند و برای آینده مسئولیت بپذیرند. آن‌ها همینطور باید با باقی‌مانده‌های داعش مقابله کنند و خیلی راحت از پسشان برآیند، البته اگر تا زمانی که ما کارمان تمام می‌شود چیزی از آن‌ها مانده باشد.»
«باید پاداش مالی جنگیدن را دریافت کنیم»
وی در ادامه بار دیگر مسئله دریافت پول برای جنگیدن به نمایندگی از دیگر کشورها را مطرح کرد. او گفت: «هرچند اراده آمریکا می‌تواند لشگر تروریست‌ها را در میدان نبرد شکست دهد، اما هر کشوری خودش باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد برای مردمش چه آینده‌ای بسازد و اینکه حاضرند برای فرزندانشان چه فداکاری‌هایی انجام دهند. نباید اینطور باشد که آمریکا برای همه کشورهای کره زمین بجنگد و در بیشتر موارد هم چیزی بابتش دریافت نکند.»
ترامپ افزود: «اگر می‌خواهند ما بجنگیم، باید بابتش بها بپردازند، بعضی اوقات بهای مالی. بنابراین ما دیگر ساده‌لوح‌های جهان نیستیم. بچه‌ها ما دیگر ساده‌لوح نیستیم. دیگر به ما به چشم ساده‌لوح نگاه نمی‌شود. از اینکه اکثرا دارید اینطور [به نشانه تایید] سر تکان می‌دهید، کیف می‌کنم. دوباره دارند به ملت ما احترام می‌گذارند. دوباره محترم شده‌ایم.»
تقویت توان نظامی، بهترین راه حفظ صلح
رئیس‌جمهور آمریکا سپس هشدار داد که اگر تروریست‌ها به آمریکا حمله کنند، «با چنان تبعاتی روبرو خواهند شد که قبلا هیچ‌کس نظیرش را تجربه نکرده است.»
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به افزایش بودجه نظامی آمریکا هم پرداخت و با تأکید بر اینکه ارتش آمریکا باید به فناوری‌های روز و بهترین تسلیحات جهان مجهز باشد، گفت: «ما به دنبال صلح هستیم. و بهترین راه برای داشتن صلح، قدرت است. زمانی که قدرتمند هستید، صلح دارید. اگر قدرتمند نباشید، می‌دانید که چه می‌شود... می‌دانیم که بهترین راه برای حفظ صلح، آماده بودن برای نبرد است و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از درگیری، سرسختی کامل و آمادگی کامل برای نبرد است.»

 
آمریکا پلیس جهان نیست
ترامپ در ابتدای ورود به پایگاه نظامی، در جمع گروهی از خبرنگاران هم صحبت کرده است. بر اساس متن منتشره از این صحبت‌ها، او در این جمع هم عمدتا اظهاراتی را مطرح کرده که به نظامیان حاضر در پایگاه گفت.
او در توجیه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، به خبرنگاران گفته است: «[ژنرال‌ها] اخیرا گفتند "می‌توانیم وقت بیشتری داشته باشیم؟" من گفتم "نه، نمی‌توانید وقت بیشتری داشته باشید. به اندازه کافی وقت داشته‌اید. آن‌ها را نابود کردید. دخلشان را آوردیم".»
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به صحبت‌هایش با رئیس‌جمهور ترکیه، گفته است: «گفت‌وگوی بسیار خوبی با رئیس‌جمهور اردوغان داشتم. او هم می‌خواهد آن‌ها (داعش) را نابود کند. او این کار را خواهد کرد. دیگران هم این کار را خواهند کرد، چون ما در منطقه آن‌ها هستیم و آن‌ها هم باید بخشی از بار هزینه‌ها را تقبل کنند، اما این کار را نمی‌کنند. اما از حالا این کار را خواهند کرد. اگر این کار را نکنند... آن‌ها (داعش) وارد جاهایی مثل ترکیه، روسیه، ایران و عراق و خیلی جاهای دیگر می‌شود.»
ترامپ افزود: «پس این‌ها باید خودشن شروع کنند به کار کردن، باید بهایش را بپردازند، چون ایالات متحده دیگر نمی‌تواند پلیس جهان باشد. نمی‌خواهیم این کار ر کنیم. می‌خواهیم از کشور خودمان مراقبت کنیم... منصفانه نیست که بار همه روی دوش ما، روی دوش ایالات متحده، باشد.»
رئیس‌جمهور آمریکا در مورد اینکه ممکن است داعش بار دیگر در سوریه قدرت گیرد هم گفت: «اگر ببینیم چیزی که دوست نداریم دارد در ارتباط با داعش اتفاق می‌افتد، می‌توانیم آن‌ها را آنقدر سریع و سخت هدف قرار دهیم که اصلا نفهمند چه بر سرشان آمده.»
بر اساس اعلام یک مقام ارشد پنتاگون، انتظار می‌رود ظرف دو تا سه ماه آینده تمام نیروهای آمریکایی سوریه را ترک کنند. نظامیان آمریکایی در سال ۲۰۱۴ به دستور «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت آمریکا به بهانه مبارزه با داعش به سوریه اعزام شدند. با وجود آنکه واشنگتن در ابتدا گفته بود این حضور نظامی بسیار محدود خواهد ماند، شمار نظامیان آمریکایی حاضر در سوریه مرتبا افزایش یافت. بر اساس آمارهای رسمی آمریکا در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ نیروی نظامی در سوریه دارد، بی‌آنکه از دولت مرکزی سوریه یا شورای امنیت سازمان ملل متحد مجوزی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آمریکا با اجازه وصلاحدید دولت عراق در عراق پایگاه ساخته پایگاه نظامی وسفارتخانه هرکشور جزییی از خاک آن کشور محسوب میشود بنابراین هیچ عیبی نیست که بدون هماهنگی دولت مردان عراق با نیروهای خودش بازدید داشته باشدولی راه انداختن گروههای مسلح مثل جیش الشعبی توهین به حاکمیت عراق وهدر دادن پول ملت فقیر .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1