تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۴۰۵۳۲۱
در دیدار آیت‌الله ملک‌حسینی با مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

اتفاق مبارک در منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
اتفاق مبارک در منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: ذوقی که من در چهره مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در هنگام ارائه یک گزارش دیدم، اتفاق مبارکی را رقم زده است که نتیجه آن احساس مالکیت مردم بر منابع ملی و حفظ آن است؛ او توصیه‌های معناداری را به حافظان طبیعت داشته است.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان گفت: راز اینکه مملکت ما و به ویژه این استان اکنون منابع ملی و محیط زیست دارد این است که حاکمان و خوانین این سرمایه‌ها را حفظ کردند که به ما رسیده است و اگر نابود می‌کردند، اکنون چیزی به نام منابع طبیعی و ملی نداشتیم.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: حاکمان در گذشته معنای انفال را می‌فهمیدند اما به نوعی مدیریت می‌کردند که مردم احساس مالکیت بر این منابع و محیط اطراف خود داشتند و رمز، حفظ منابع ملی در گذشته این بوده است.
آیت‌الله ملک‌حسینی ادامه داد: الان این تفکر نیست و من در جلسه‌ای به خانم ابتکار گفتم که اگر در گذشته می‌رفتند یک شکار می‌کردند و بر می‌گشتند تا چند مدت از این شکار ارتزاق هم می‌کردند اما اکنون می‌روند و هفت شکار می‌زنند و یکی از لاشه‌ها را می‌آورند و می‌گویند، مال ما که نیست مال محیط زیست است.
وی گفت: وقتی مردم درخت را حفظ می‌کنند که احساس مالکیت کنند و من امروز به این واقعیت رسیدم که شما دارید به این سمت حرکت می‌کنید.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از این نگاه مدیریت منابع طبیعی، تأکید کرد: وقتی شما گزارش می‌دادید که با کاشت گیاهان دارویی و آنغوزه مردم صاحب درآمد شدند و عرصه‌های منابع ملی را حفظ می‌کنند، چنان ذوقی در چهره شما دیدم که این نشان از بلوغ این مدیریت برای تقویت احساس مالکیت مردم بر منابع ملی است و این اتفاق مبارکی است که افتاده است و امیدوارم که مستمر باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: نکته دیگری که حفظ منابع طبیعی باید به آن توجه کنید، این است که گزارشات شکایت‌آمیز نباید ملاک عمل شما باشد بلکه باید مستقل عمل کنید.
آیت‌اله ملک‌حسینی با تأکید بر اهمیت منابع ملی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه در بحث معارضات، به فکر راه‌حلی باشید که این معضل سد راه توسعه نشود و این باب نشود؛ شما به هر اعتراضی اعتنا نکنید تا مانع توسعه نشود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرد: در حوزه اشتغال من می‌بینم که کارهای خوبی انجام شده و نظام برای ایجاد یک شغل هزینه کرده است لذا انتظار من این است که ساز و کاری طراحی کنید که معلوم شود شما در منابع طبیعی چه هزینه‌ای برای اشتغال افراد می‌کنید، و چه کسانی واقعا صاحب کار شدند که در لیست بیکاران نباشند؛ اگر لازم باشد پیشنهاد اصلاح قوانین را ارائه کنید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار، با اشاره به محدودیت اراضی در این استان کوچک، گفت: این موضوع ارزش زمین را دوچندان و از طرفی تخریب‌ها را نیز زیاد کرده است.
غلام‌حسین حکمتیان افزود: حضرت آیت الله ملک حسینی دیدگاه حمایتی و بازی نسبت به منابع طبیعی دارد و این پشتوانه بزرگی است که بیش از گذشته به آن نیازمند هستیم.
وی ادامه داد: برای صیانت از منابع ملی و سرمایه‌های این استان، رعایت قانون و رئوفت اسلامی با این هدف که مردم منابع طبیعی را مقابل خودشان نبینند، سیاست ما است و در این راه نیازمند حمایت همه مسئولان و نماینده ولی فقیه در این استان هستیم.
حکمتیان افزود: ما باید ابتدا، اهمیت منابع طبیعی و قوانین این حوزه را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم و رفتار قهری آخرین راه‌حل و راهکار باشد.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: متأسفانه در حوزه اعتبارات، در استان حمایتی نمی‌شویم و در حالی که 25 میلیارد تومان از حوزه ملی می‌گیریم از اعتبارات استانی سه میلیارد به ما می‌دهند که عمده آن صرف حقوق می‌شود و عملا کار خاصی در حفظ و احیای منابع طبیعی نمی‌شود انجام داد.
وی تأکید کرد: این نگاه باید تغییر کند و اعتبارات بیشتری از بودجه استانی به منابع طبیعی اختصاص یابد.
وی خطاب به آیت‌الله ملک‌حسینی، گفت: ما دغدغه شما را در حوزه انتظارات مردم، درک کردیم و با اطمینان به شما این نوید را می‌دهم که در بحث اراضی مردم که از قدیم تحت اختیار آنها بوده اما در نقشه‌ها، منابع ملی است که با قوانین بالادستی و طرح کاداستر، این اختلافات به شدت کاهش می‌یابد.
حکمتیان ادامه داد: هدف این است که یک محدوده مشخصی به افراد داده شود که مالکیت با منابع طبیعی باشد و بهره‌برداری با مردم تا هم کمکی به درآمدزایی آن‌ها شود و هم منابع ملی را خود مردم حفظ کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش، توضیح داد: در 24 حوزه این استان، عملیات آبخیزداری و در 47 نقطه، عملیات بیولوژیک شامل نهال‌کاری، گیاهان دارویی و بذرکاری در حال اجر است که تحول بزرگی در حفظ و احیای منابع ملی و معیشت مردم به وجود خواهد آمد.
در این دیدار مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به نقش منابع طبیعی در زندگی مردم و هجوم و تعرضات متعدد مردم به این منابع عظیم الهی گفت: باید در مسیر تحقق این سخن مقام معظم رهبری گام برداریم که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود چرا که هر گاه مردم احساس کنند ک منابع طبیعی برای خودشان است، آن را حفظ خواهند کرد.
حجت‌الاسلام جاوید، افزود: فرهنگ‌سازی قابل توجهی در دستور کار منابع طبیعی است تا هم مردم با قوانین این حوزه آشنایی بیشتری پیدا کنند و هم خدمات نظام مقدس اسلامی بیان شود.
مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: کار در منابع طبیعی سخت است و محدودیت‌های فراوان و مشقت‌های زیادی د ارد. لذا انتظار ما این است که توجه و حمایت بیشتری از به ویژه در حوزه مالی از این دستگاه انجام گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

100
Iran, Islamic Republic of
سلام آقا بیلهر دیگه نیست بقیه گیاهان مثل کنگر جاشیر تره . . . هم در حال نابودی هستند پس چه اتفاق مبارکی هست که ما در عمل نمی بینیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1