تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۴۰۴۶۴۴
در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

نوروزی: سینمای متروکه گچساران بعد از 10 سال بازسازی می‌شود / بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۰
نوروزی: سینمای متروکه گچساران بعد از 10 سال بازسازی می‌شود / بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
کبنا ؛رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: سینمای گچساران که بیش از 10 سال متروکه مانده، در حال بازسازی است.
امیر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در گچساران، اظهار کرد: پردیس هنری شهرستان گچساران که یکی از مجهزترین زیرساخت‌های فرهنگی استان محسوب می‌شود بیشتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، همچنین تنها سینمای گچساران در مرکز شهر که بیش از ده سال است متروکه مانده با همکاری بخش خصوصی در حال بازسازی است.
در آستانه سی امین جشنواره تئاتر استانی، نوروزی این نوید را داد که تا دو سال آینده که قرارداد پیمانکاری پردیس هنری گچساران تمام می‌شود، شاهد بازگشایی پردیس هنری خواهیم بود. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت ویژه تاجگردون نماینده شهرستان و مساعدت استاندار و فرماندار این طرح را پیگیری می‌کنند.
نوروزی در ادامه گفت: این طرح تمام فضاهای هنری مورد نیاز و تمام رشته‌های هنری از جمله سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و ... را تامین می‌کند. پیش از این، بخش اعظمی از تولیدات هنری هنرمندان ما به دلیل نبودن فضایی تخصصی و امکانات فرهنگی، به نمایش عمومی برای شهروندان درنیامده است و شهروندان از آن بی بهره بوده‌اند. با توجه به اینکه جمعیت غالب شهر جوان است، نبود چنین فضایی باعث کوچ هنرمندان یا از بین رفتن استعدادهای هنروران می‌شد. اما با ایجاد چنین فضایی افسوس و حسرت هدر رفتن سرمایه‌های انسانی در عرصه هنر کمتر می‌شود.
این مدیر حوزه فرهنگ با بیان اینکه سینمای قدیمی که در سطح شهر هست با همکاری بخش خصوصی در حال بازسازی است و پیشرفت 40 درصدی داشته است، افزود: این مجموعه نیز قرار است تبدیل به مجموعه فرهنگی شامل دو سالن سینمایی، دو سالن تئاتر، کتابخانه و کافه شود.
نوروزی در پایان اظهار کرد: هدفی که ما همیشه دنبال می‌کنیم تلاش برای بهره مندی شهروندان از تولیدات فرهنگی و هنری است، همانگونه که ایجاد زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های ورزشی در هر شهری مورد نیاز است، زیرساخت‌های فرهنگی نیز برای استفاده شهروندان باید در اختیار قرار بگیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1