تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۰۳۲۴۰
حجت‌ هاشمی در گفت‌وگو با کبنا مطرح کرد

ابعاد تازه‌ای از اختلافات اصلاح‌طلبان کهگیلویه / فعالیت تیم «استاندار سابق» برای رقیب کاندیدای اصلاح‌طلبان کهگیلویه / عملکرد «احمدی» قابل دفاع است

۲۰
۲
ابعاد تازه‌ای از اختلافات اصلاح‌طلبان کهگیلویه / فعالیت تیم «استاندار سابق» برای رقیب کاندیدای اصلاح‌طلبان کهگیلویه / عملکرد «احمدی» قابل دفاع است
کبنا ؛سید حجت هاشمی از چهره‌های اصلاح‌طلب، دبیر حزب اعتماد ملی و از مدیران نمونه کشوری در دهه 80 و دوران اصلاحات می‌باشد که با وی مسائل سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادیم.
هاشمی در خصوص جریان اصلاحات کهگیلویه و مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد حرف‌های متفاوتی زده است که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛

کبنا؛ شما چه اندازه، به فعالیت رسانه‌ای باور دارید.
به نام خدا. در ابتدا از این که وقت گذاشتید و برای این مصاحبه و گفت‌گو به زحمت افتادید هم عذرخواهی می‌کنم و هم سپاسگزارم. رسانه‌ها، چشم بیدار جامعه‌اند و در دنیای مدرن و ملل و دول توسعه یافته، طلیعه دار توسعه متوازن و همه جانبه به حساب می‌آیند. هم جدیت آنها و هم مزاح و مطایبه آنها و گاهی هم شیطنت رسانه‌ای آنها در همه موقع شیرین است و بی تردید، رسانه قوی یکی از اضلاع توسعه به حساب می‌آیند.

کبنا؛ از عملکرد حزب اعتماد و احیای دوباره آن توضیحی می‌فرمایید؟
حزب اعتماد ملی در استان همزمان با کشور در سال ۸۵_۸۴ در استان تشکیل گردید و از سال ۸۴ تا سال ۸۸ دبیری حزب را در استان آقای سید محمد نیک نژاد برعهده داشتند، گرچه در تشکیل حزب و توسعه احزاب سیاسی در ابتدای راه بودیم اما در آن سال‌ها گام‌های استوار و مثبت خوبی برداشتیم و سنگ زیرین و اولیه حزب در آن سالها در کشور و استان گذاشته شد. مدتی فعالیت حزب به دلیل انتخابات ۸۸ و عواقب آن فعالیت حزب اعتماد ملی به محاق رفت و بنده در زمان تاسیس حزب در سال ۸۴ عضو شورای استانی بودم. پس از فعالیت جدید حزب در تیرماه ۱۳۹۴ بنده دبیری حزب را به عهده گرفتم و این فعالیت حزب دوباره از سرگرفته شد و الحمد الله درحال حاضر در اکثر شهرستان‌ها و مناطق در عرصه سیاسی فعال است.

کبنا؛ شما به عنوان دبیر حزب چه اندازه به کار حزبی و توسعه احزاب باور دارید؟
سوال خوب و بنیادینی را طرح کردید. به این سوال می‌توان از دو دیدگاه بحث کرد: یکی؛ تاریخی و دیگری اجتماعی. در بُعد تاریخی همه می دانیم که ملت بزرگ و نجیب ایران در طول یکصد سال اخیر از انقلاب مشروطیت، نهضت ملی شدن صنعت نفت، قیام پانزده خرداد، پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس برای دستیابی به استقلال حاکمیت ملی آزادی انتخاب و فکر و اندیشه و قانونگرایی با استبداد، استعمار و استکبار چه مبارزه‌هایی که نکردند و چه خونهای مطهری که نریختند و این تجربه مبارز گونه گذشته، خیلی سنگین و پرهزینه بوده است.
با تثبیت نظام جمهوری اسلامی و جریان فکری خط امام خمینی (ره) در کوران تنش‌های داخلی و تهاجم نظامی خارجی حفظ آن تجربه بزرگ و آن اهداف بلند، می‌تواند چراغ راه آینده باشد و این پروسه تاریخی با تشکیل احزاب، بی تردید بهتر و سریع‌تر به بار می‌نشیند، اما در باره بُعد اجتماعی باید گفت امروزه بسیاری از متفکران اجتماعی، تبدیل مشارکت توده‌ای به مشارکت فعال و سازمان یافته را در تاسیس احزاب می‌دانند در راستای آن بُعد تاریخی و تضمین تداوم و تعادل و قوام نظام سیاسی کشور راهی به جز توسعه احزاب نداریم. حال که در دنیای امروز و لزوم توسعه‌ی پایدار و توسعه‌ی سیاسی و اصولاً تقاضای مشارکت سیاسی رو به افزایش است، وجوداحزاب کارامد، سازمان یافته ونهادمند، ضرورتی انکارناشدنی است و از نظر اجتماعی، کشورهای بدون احزاب نهادمند، محکوم به شکست است واصولا یک ضلع توسعه، توسعه‌ی سیاسی است و توسعه سیاسی بدون احزاب به معنای واقعی کلمه معنی پیدا نمی‌کند. البته تا الان در ایران، متاسفانه تشکیل احزاب بر مدار و محور اشخاص ذی نفوذ و اشخاص کاریزماتیک چرخیده‌اند که اشتباه است و باید اصلاح گردد و صرفاً برمبنای فکر و اندیشه‌ی مدون و نهادینه شده، قرارگیرند و گرنه نتیجه مطلوب، حاصل نخواهد شد، گرچه به قول ماکس وبر که اولین بار این اصطلاح را در بحث‌های علمی مطرح کردند وجود افراد کاریزماتیک و دارای قدرت جذب وقدرتِ جهت دادن موثر است اما محور و مدار قراردادن افراد با روح کار تشکیلاتی و خردجمعی، سازمند نیست ودر ادامه‌ی کار حزبی این نقیصه بایداصلاح گردد و خوشبختانه اصلاح طلبان در سطح ملی ، این مهم رادریافتند و با تشکیل شورای هماهنگی اصلاح طلبان و...دنبال رفع این ایراد هستند.
 
کبنا؛ حال که صحبت از شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردید، لطفاً بیشتر توضیح دهید؟
 در جریان تحولات  سال ۸۸، گفتمان اصلاحات با سیر نزولی روبه رو شد. گفتمانی که درانتخابات ۷۶و۸۰ با پیروزی آقای خاتمی به اوج خود رسیده بود پس از فروکش کردن این گفتمان در فاصله‌ی سالهای۸۴تا۹۲، مجدداً بذر امید، جوانه زد و اصلاح طلبان مصمم شدند برای حفظ وحدت درون تشکیلاتی و نهادمندکردن تفکر اصلاح طلبی و جلوگیری از تشتّت و پراکندگی فعالیتهای سیاسی ومدنی جبهه‌ی اصلاحات را هماهنگ کنند. لذا احیای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات، شورای عالی اصلاح طلبان، شورای سیاستگذاری اصلاحات و اخیراً پارلمان اصلاحات از جمله سازوکارهای ارائه شده هستند که برای این کار گام خوبی برداشته شد.
به همین منظور، درکشور و استانها شورایی به نام (شورای هماهنگی اصلاح طلبان) متشکل از دبیران احزاب فعال در عرصه‌ی سیاسی_اجتماعی تشکیل گردید و درحال حاضر ادامه دارد که هر حزب هر سه ماه یکبار به صورت دوره‌ای مسئولیت شورای هماهنگی را در استانها به عهده می‌گیرد. مهم‌ترین نقشی که عملکرد این شورا، تاکنون، داشته عبارت است از؛ ساماندهی احزاب اصلاح طلب، سازماندهی اصلاح طلبان، تشکیل شورای هماهنگی در شهرستان‌ها و شناسایی و معرفی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از طریق تشکیل مجمع اصلاح طلبان شهرستان‌ها و مناطق بوده.
 
کبنا؛ نظر شما درباره‌ی انتخابات سال ۹۴ و فعالیت اصلاح طلبان و انتخاب کاندیدای این مجمع چیست؟
اصلاح طلبان برای اولین بار در انتخابات سال ۹۴ (دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی) به صورت نهادمند و مبتنی بر اهداف و ساز و کارهای شورای هماهنگی اصلاح طلبان حضور پیدا کردند در راستای این ساز و کارها، در هر حوزه‌ی انتخاباتی یک تشکل به نام (مجمع اصلاح طلبان شهرستان) با هماهنگی دبیران احزاب و اشخاص ذی نفوذ و با سابقه‌ی اصلاحات در کهگیلویه تشکیل گردید و البته این پروسه در طی جلسات مکرر، رای زنی‌ها، مذاکرات مفصّل و طولانی انجام گرفت و به عنوان (اولین گام و اولین بار) مثل هر پدیده‌ی اجتماعی با کم و کاستی‌هایی روبرو بود و محل گفت و گو و انتقاد نیز قرار گرفت که در نهایت با (خرد جمعی) تشکیل گردید و از میان کاندیدای مطرح جبهه‌ی اصلاحات، آقای دکتر علی کامرانی از میان کاندیداهای مطرح و مباحث و مذاکرات طولانی مجمع انتخاب گردید و مورد تأیید شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان قرار گرفت و به شورای کشوری معرفی گردید و اما متاسفانه عده‌ای از دوستان تا پایان کار همراه تصمیمات شورا و مجمع نماندند و عده‌ای سکوت کردند و عده‌ای همراه و همگام کاندیدای جبهه‌ی رقیب قرار گرفتند.

کبنا؛ به نظر شما انتخاب مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه درست بود؟
به نظر بنده بله! نگاه کنید! یک جریان سیاسی موثر در کشور به نام (جبهه‌ی اصلاحات) پس از فراز و نشیب‌های فراوان و شکست‌های پیاپی در انتخابات برای اولین بار به صورت هماهنگ شده و با ساز و کار تشکیلاتی و حزبی به عرصه‌ی انتخابات وارد شد و طی یک پروسه‌ی حزبی، شورای استانی و مجمع شهرستانی تشکیل دادند
و این پروسه مورد تأیید شورای هماهنگی و شورای سیاست گذاری کشور قرار گرفت و فردی به نام علی کامرانی که دارای سابقه‌ی اصلاح طلبی بدون هیچ لغزش و انحراف حزبی و تشکیلاتی، جوان مطالبه گر و آرمان خواه از یک منطقه‌ی محروم رفاهی ولی برخوردار فکری و اعتقادی، جسور و صادق انتخاب گردید و این پروسه و این انتخاب، نقطه عطفی در تاریخ اصلاح طلبی شهرستان بوده و خواهد بود و بنده حواشی ایجاد شده در عرصه‌ی رسانه و در موضع گیری برخی دوستان را در عدم حمایت از کاندیدای مجمع را در درجه‌ی دوم و سوم می دانم.
وقتی که راه روشن بود و پروسه بر اساس یک نظام هماهنگ هدفمند در طی یک ساز و کار تشکیلاتی و حزبی شکل گرفت، دیگر جای تردید و شک باقی نماند. به نظر بنده، در کار حزبی و تشکیلاتی، حفظ این پروسه‌ها و این ساز و کارها از هدف و مطلوب انتخاباتی مهم‌تر بوده است.

کبنا؛ موضع حزب شما و دوستان همفکر شما در تیم مدیریتی استان در سال ۹۴ چگونه بوده است؟
 اعضای شورای استانی و شهرستانی حزب اعتماد ملی متفق القول از کاندیدای مجمع کهگیلویه حمایت کردند. چون به تصمیم حزبی و تشکیلاتی باور داشتند، ساز و کار شورای هماهنگی را پذیرفته بودند، در راستا و اهداف جبهه‌ی اصلاح طلبان کشور گام بر می‌داشتند از تشتّت و پراکندگی و شکست‌های اصلاح طلبان در کهگیلویه در طول سالهای متمادی، ملول و خسته شده بودند به همین دلیل، دوستان از دکتر علی کامرانی حمایت همه جانبه کردند و در این راه به خود تردید راه ندادند. اما متاسفانه تقریباً اکثر دوستان در تیم مدیریتی استان آن زمان، دقیقاً بر خلاف اهداف و نتایج مجمع گام برداشتند و به صورت رسمی در خارج از وقت اداری که وظیفه‌ی هر شهروندی است به حمایت از کاندیدای رقیب پرداختند و اسناد فعالیتهای آن دوستان قابل اثبات است. البته فعالیت‌های مدیران به معنای دخالت در انتخابات نبوده است و چنین توقع و انتظار نیز خلاف مشی اصلاح طلبی بوده است اما در خارج از وقت اداری برای پیروزی رقیبِ کاندیدای مجمع از طریق شهرستان‌ها و مناطق از هیچ فعالیتی دریغ نکردند و البته موفق هم شدند و در شکست کاندیدای اصلاح طلبان سهم زیادی را داشتند. البته برخی احزاب هم سو و کاندیدای مجمع و نیز افراد ذی نفوذ در طول چهارسال مدیریت آقای دکتر خادمی با ایشان جلسات گوناگونی در راستای چینش نیروها و مدیران بر اساس اهداف دولت تدبیر و امید برگزار کردند اما متاسفانه به دلیل حلقه‌ی بسته‌ی مشاوره‌ای و موضع گیری برخی دوستان و عدم دغدغه جریان اصلاح طلبی، تلاش‌های آنها نتیجه‌ای در بر نداشت و طیف بزرگی از اصلاح طلبان کهگیلویه در زنجیره‌ی زنگار بسته، رنجیده خاطر شدند و مصداق بیت زیر شدند:
سلسله‌ی موی دوست حلقه‌ی دام بلاست
هرکه در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست
و ما هم می‌گفتیم:
هرکه به جور رقیب یا به جفای حبیب
عهد فرامش کند مدعی بی وفاست
البته ما شأن و مقام جریان اصلاح طلبی را رعایت کردیم و اختلاف درون تشکیلاتی را به عرصه رسانه‌ها نکشاندیم و تلاش کردیم از مصاحبه‌های تفرقه انگیز دوری کنیم و از برگزای میتینگ‌ها و سمینارها جلوگیری کردیم، اما در محافل حزبی و تشکیلاتی از نقد سازنده و انتقاد تند و تیز هم کوتاهی نکردیم تا جایی
در مصاحبه‌ی یکی از دوستان، اخیراً (یک بام و دو هوا) به عدم تلاش رسانه‌ای ما در زمان آقای دکتر خادمی نیز اذعان شده است و این خود صحت ادعای ماست که کار تشکیلاتی با غوغا سالاری تفاوت دارد و هم چنان حرمت جریانی را حفظ می‌کردیم. البته چون اینجا مجال ارزیابی دقیق عملکرد آقای دکتر خادمی نیست و در سوال شما هم نبود و مطلقاً منکر عملکرد مثبت آقای دکتر خادمی نیستیم و منشأ خدمات بوده است و با سیاه نمایی مخالفیم.

کبنا؛ نظر شما درباره عملکرد تیم مدیریتی استاندار آقای دکتر احمدی چیست؟
واقعیت این است که حزب اعتماد ملی و دیگر احزاب همسو که در گذشته بر نحوه برخی از امور مدیریتی آقای دکتر خادمی انتقاد داشتند، پس از طرح موضوع با شخص ایشان به صورت حضوری، گاهی هم به واسطه و در نهایت پس از ناامیدی در اصلاح رفتارها و برخی مولفه ها و شاخص‌های سیاسی خواهان و پیگیر تغییر ایشان بودیم تا این که سکان مدیریت در دوره جدید دولت تدبیر و امید به آقای دکتر احمدی رسید. به همراه شورای هماهنگی و اعضای ستار روحانی با ایشان ملاقات کردیم و دغدغه خود را در اصلاح امور و رسیدگی به مشکلات مردم، اولویت بندی طرحهای عمرانی، رسیدگی به امور دست اول اقتصادی، شایسته سالاری، چینش نیروهای مردمی و دلسوز، نفی و طرد قومیت گرایی، شایسته سالاری، گردش نخبگان و استفاده از جوانان و حل مشکل اشتغال آنها مذاکراتی انجام گردید. به نظر بنده عملکرد استاندار و مجموعه مدیریتی ایشان در راستای اهداف و شاخص‌های صدر الاشاره قابل دفاع بوده و در ارزیابی و سنجش اولیه ما در راستای توسعه استان بوده است. متاسفانه کشور و دولت در شرایط فشار بین المللی قرار گرفته و مشکلات اقتصادی عرصه را بر مردم شریف تنگ کرده است اما صبوری و شکیبایی مردم و مسولین، چاره ساز مشکلات و مضایق خواهد بود.

کبنا؛ نظر شما در باره مصاحبه‌های اخیر در عرصه رسانه‌ها علیه کاندیدای مجمع اصلاطلبان و تعامل ایشان با مجموعه مدیریتی استاندار چیست؟
تا جایی که بنده اطلاع دارد آقای دکتر کامرانی در زمان مدیریتی آقای دکتر خادمی نیز اهل تعامل و گفتگو بوده و بارها شاهد بوده که در فضای آرام و دوستانه با ایشان هم کلام و مذاکره می‌کرده و همین روند نیز در زمان آقای دکتر احمدی ادامه یافته و تلاش دارد مطالبات حق مردم و جوانان را به سمع ایشان برساند. تا حالا حقی برای خود و بستگان و اقارب خود نخواسته است از طرف دیگر نماینده ارشد دولت جناب آقای دکتر احمدی هم فردی تحصیل کرده، توسعه محور، با برنامه است که اهداف دولت را پیگیری می‌کنند و این تعامل و ارتباط سازنده که هم عاقلانه است و هم مبتنی بر علم مدیریت. تا زمانی که اقای استاندار در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید است مورد حمایت قرار خواهد داشت و این تعامل و این ارتباط را به فال نیک می‌گیریم. از طرف دیگر بنده، کاری به حواشی انتصابات استاندار محترم در فضای رسانه‌ای و مصاحبه‌ها و بیانیه‌ها ندارم و این انتصابات را بر مبنای "گردش نخبگان " می دانم و بعید می دانم دوستان شورای هماهنگی منکر این اصل مدنی و اجتماعی و تطابق آن با این انتصابات باشند.
اما تقدیم به خوانندگان محترم:
سعدی از اخلاق دوست هر چه برآید نکوست
گو همه دشنام گو کز لب شیرین دعاست
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حجت هاشمی کیه
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
که جون خت جمع کنید ای.ه. هاشمی کامرانی. اینها کجا بودند .ز نام اصلاح طلب. در استان ما اصلاح طلب یعنی.
United States
احسنت
Iran, Islamic Republic of
درود بر حجت هاشمی
درود به دکتر کامرانی
ابراهیم پور
Iran, Islamic Republic of
بسیار. عالی
درود بر دکتر هاشمی
بیان سلیس و توام با متانت در عین حال بیان حقایق
Iran, Islamic Republic of
خودت میدونی چی نوشتی
جمع کن برو جای دگر دنبال یه لقمه نون که خربزه ابه
رسا
Iran, Islamic Republic of
هاشمی و کامرانی چه کسانی هستند که برای اصلاحات کهگیلویه تصمیم بگیرند.اصلاحات کهگیلویه بدون نام استاد منطقیان معنایی ندارد
لر غیرتی
Greece
خدالعنت کنه که منتقیان رو براسیست پذیرت ایشان یک استاداخلاق ومومنی ابوجهل هست که زود گول میخورد
وحید ازمارگون
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر هاشمی دقیقا درست فرمودین افسوس که افرادی مثل شما سکان دار نیستید جهت یاداوری اونای که میگن دکتر کامرانی و دکتر هاشمی کی هستند :این دوشخص دلسوز انقلاب ونظام و واز نخبه های علمی کشوری هستند اقای دکتر هاشمی ایشون از رزمندهای اول انقلاب و ۸سال اسیر بودن حالا شماها دارید میگید ایشون کی هستن کاش امثال این دوبزرگوار سمت داشتن!!!!!!
کمال الدین
Iran, Islamic Republic of
آزمون روزگارحقیقت آدمهارا رو می کند.کسانی که تادیروز
خودرااصلاح طلب ناب می شمردندوهمان زمان اسیرتمایلات قومی ومنطقه ای بودندودرعمل فقط به جان اصلاح طلبان افتاده بودندوبه استانداراصلاح طلب . زده است.استانداری که به جای کاروتعامل سازنده تیمی رابسیج کرده تادررسانه هاازاودفاع نمایندوبرایش فیلم وکلیپ بسازند.گویاکارش تبلیغ برای خوداست ونه انجام وظیفه وکاربرای مردم.این آقاازخودش فارغ نمی شودتابه امورمردم بپردازدوازمقام استانداری برای سکوی پرتاب خودوبهره بردن ازآن دردهلران بهره می جوید
وامروزاصلاح طلبان شعاری رامی بینیم که برای جلب توجهی وبدست آوردن پُستی مداح اصول گرایی شده اندکه برای تحقیرجریان واستان کم نگذاشته اند.بایدزنده بمانی تاآدمهاراببینی که ب. عوض می کنند.می گوین. بعضی ازهم صنفا. یاپاداش دنیوی واداشته بودندتاسیدجمال راتهمت زنندوازمیدان مبارزه به در کنند.جناب لا.....ودوستانش امروزچهره واقعی خود. کرده اند.فرداکه این آقارفت کارامروزتان راحاشانکنید.......
Iran, Islamic Republic of
عملکرد احمدی وخادمی قابل قیاس نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احزاب احزاب احزاب.بابا کی شما رو انتخاب کرد و شدید احزاب و مسول احزاب؟اگر خودتون برای خودتون ابلاغ زدید که هیچی خودتون هم برید رای جمع کنید.اگر هم مردم انتخابتون کردند بفرمایید کدوم مردم؟ده تا از این مردم نام ببر اقای هاشمی.من که هیچ هیچ کس شما رو نمی شناسه پس این مردمی که می فرمایید چه کسانی هستند؟توی اصلاحات زحمت ها رو یکی دیگه .ل و پست ها رو یکی دیگه درو می کنه.خداوکیل به این. محور می گید حزب؟بابا اگه ملاک احزاب و اصلاحات زحمت و زجر باشه شما باید تشریف ببرید اخر صف.چون سابقه شما در اصلاح طلبی اندازه شرکت یه طفل دو ساله در جبهه هاست.خادمی و منطقیان بد کردند؟چوبشم دارند می خورند پس شما لطفا غره به این چهار روز احمدی نشید که اینم میره.حضرتعالی یعنی لاهوتی چشم نداره پبشرفت هیچ اصلاح طلبی رو ببینه.حتی کسانی که همه عمر پشتش بودند.مگه اقای رستاد کاندید همه اصلاحات نبود ؟تو چرا رای ندادی؟و به همراه.دوستات همه جا تخریبش کردید؟ تا بزرگواری .رنده شد.؟هان؟
معلم
Greece
من یکی ازمعلم هایی هستم که آقای دکترهاشمی زندگیم رو محمکم کرد ورفت خدا شیری که خورد حلال مادرزادی باشه ایشان به دامادشون وخورزمالش ررحم نکرد چقدر شعور آدم ها پایینه که نمیفهمن چی دارن میگن
معلمی که فقط دعاش پشت وپناه دکتر هاشمیه ولاغیر
Greece
دکتر عالی بود الان چرام هستم ممنونم زمانی که لنده منو حق التدریسی کردی وفرمودی رسمی میشی موفق شدم من جز اون کسانی بودیم که هیچ وقت فکر نمیکردیم رسمی بشیم...درود خدا برخودت وخاندانت دوست دارم ..
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
در جواب دو کامنتی که گذاشته شده اولا ضمن احترام به شما گر چه شما برای کسی احترام قائل. خدمت شما عرض کنم اولا : حجت هاشمی اصلاح طلب واقعی بتمام معناست . ثانیا: یک آزاده است ،یک دکتر است ، یک گوهر گرانبهاست ، صادق و دلسوز ، مدیر و کاردان ، واقع بین و حقگو ، ثالثا : اینکه جناب دکتر هاشمی از استاندار جناب آقای احمدی حمایت و دفاع میکنند دفاع ایشون کاملا بجاست و تنها دکتر هاشمی نیست که از استاندار محترم ، محبوب ، دلسوز حمایت میکنند نظر سنجی بکنید در یاسوج در دهدشت در چرام در بهمئی در لنده در قلعه ریسی و دیشموک ببینید چه خبره ، عملکرد استاندار را ببینید البته منهای دو تا از مسئولین لنده که عملکرد شان قابل دفاع نیست و در حوزه مدیریتیشون ضعیف هستند. که نیاز به یک پوست اندازی هست که دو گزینه هم انتخاب دکتر احمدی نبود استاندار استاندار فهیم ، نجیب ، و با برنامه ای ست و استان ما جهت پیشرفت نیاز به چنین مدیریتی دارد و بنظر میرسه احمدی بهترین گزینه بود و هست و خواهد ماند و تخریب ایشان بی نتیجه خواهد بود
فقط منطقیان
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به اون دوستی که پرسیدند هاشمی دیگه کیه.باید عرض ک.ت.بله ایشون .لاهوتی هست
اصلاح طلب نترس
Iran, Islamic Republic of
دوستان حرف بی حساب نزنید اگر کامرانی کاندید ما بود و خبرش داریم در دوره دو استانداران اه منه دستش نبود نیست و نخواهد بود تازه بخاطر رای به کامرانی افت اجتماعی و سیاسی هم کردیم چون نتوانست از حق و حقوقمان دفاع کند . انصافا" چند بار برای پست بهش مراجعه کردم جواب میداداگر زورم برسه اول فکری به حال خودم میکنم
میرزایی
France
درود بر دکتر هاشمی آزاده ی سرافراز که در بخشی از مصاحبه ی ارزشمند خود به خوبی دلیل ناکامی اصلاح طلبان کهگیلویه را در انتخابات گذشته تشریح کردند به امید موفقیت ایشان و حزب اعتماد ملی..
بله آقای دکتر،جریان حزبی زمانی ارزشمند میشود که تمام افراد آن حزب منافع حزبی را بر منافع سخصی، قومی _قبیله ای خود رجحان دهند. سکوت ظاهری و عمدی یکی از مدعیان اصلاح طلبی برای معاملات پنهانی بعد از آن بود که الان دیده می شود جریان قاعدین هم در سال ۳۵ تا ۴۰ هجری از جریان های دیگر بیشترین ضربه را به حضرت علی (ع) زد
جای بسی شگفتی است که آدم هایی مدعی اصلاح طلبی هستند که کارهایشان در خدمت جناح مخالف است
امید است امروز که سکان استانداری به دستان با کفایت دکتر احمدی استاندار بزرگ کهگیلویه و بویراحمد سپرده شد جریان اصلاح طلبی با هدایت و درایت ایشان در مسیر اصلی خود قرار گیرد و افراد کاردان و اصلاح طلب واقعی در راس امور اداری سکان پیشرفت را در اختیار گیرند نه کسانی که وزش باد سمت و سوی حرکت آنان را مشخص کند
یاسمین
Iran, Islamic Republic of
درود وسپاس فراوان از آزاده ی سرافراز، مدیر نمونه وپرتلاش وخستگی ناپذیر دوران اصلاحات دکتر حجت الله هاشمی که باقلم وبیان رسای خودبه بیان واقعیات پرداختند.
همانطور که جناب دکتر هاشمی عزیز اشاره داشتند عدم اجماع واختلاف درمیان اصلاح طلبان کهگیلویه درشرایطی که به وحدت وهمدلی نیازداشتیم جزشکست وپیروزی رقیب نتیجه ای برای مانداشته است.
بهتراست درجریان اصلاح طلبی همان طور که دکتر هاشمی ازنقش مثبت احزاب درتوسعه بیان نمودندفردگرایی جای خودرابه تحزب گرایی بدهد. چه خوب است جناب دکترهاشمی دبیرحزب اعتمادملی باتدبیروعقلانیت درکناردیگراحزاب اصلاح طلب درسپهرسیاسی کهگیلویه وبویراحمد بدرخشد.
درخاتمه برای جناب دکتراحمدی تداوم خدمت به مردم وهم استانی های عزیزوآرزوی توفیق وسلامتی برای جناب دکتر هاشمی ازایزدمنان خواستاریم.
اصلاح طلب واقعي
United States
پاينده باد اصلاحات
حرفاي آقاي دكتر هاشمي بسيار منطقي بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1