تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۰۲۷۴۰
در جلسه بررسی وضعیت شهر یاسوج مطرح شد

مقدم: می‌ترسم / این ارث از گذشته مانده است

۱
۰
مقدم: می‌ترسم / این ارث از گذشته مانده است
کبنا ؛شهردار یاسوج گفت: هیچ راهی جز جمع کردن جمعه بازار یاسوج نداریم.
به گزارش کبنا، عصر روز یکشنبه 11 شهریورماه 97 نشست بررسی وضعیت وانت‌بارهای دوره گرد، دست فروشان، ساماندهی جمعه بازار و وضعیت شهر یاسوج با حضور دادستان مرکز استان، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی، پلیس راه، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در محل جلسات شهرداری برگزار شد.
در این نشست نستهن مقدم شهردار یاسوج با بیان اینکه برای رفع مشکلات شهر یاسوج در زمینه‌های مختلف جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم یکی از این موارد را در خصوص وانت‌های میوه‌فروش ذکر کرد و گفت: شهر یاسوج شهر مهاجرپذیری است و بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم به دلیل مهاجرت‌های گسترده به این شهر است.
وی گفت: طبق آمارهای رسمی جمعیت شهر یاسوج 134 هزار نفر است که در حال حاضر با وجود مهاجرت‌های زیادی به این شهر به 230 هزار نفر خدمات می‌دهیم.
شهردار یاسوج به کسب و کارهای غیر مجاز در شهر یاسوج به دلیل همین مهاجرت‌ها هم اشاره‌ای کرد و گفت: رفته رفته شاهد افزایش این گونه کسب و کارها و به دنبال آن رفتارهای غیر قانونی توسط افراد هستیم.
وی از جمعه بازار یاسوج به عنوان سازه‌ای ناپایدار اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که با وجود چنین وضعیتی که در جمعه بازار وجود دارد اگر بخواهیم جلوی کسب و کار 900 غرفه‌دار را بگیریم کار خطرناکی است و از طرف دیگر از بروز فاجعه در جامعه بازار می‌ترسیم.
وی با بیان اینکه تاکنون برای رفع این مشکل راه به جایی نبرد‌ایم افزود: شاهد تجمع آن‌ها در هفته قبل بودیم و در همانجا به آن‌ها هم توضیح دادیم که هیچ کس به دنبال ایجاد مشکل برای معیشتشان نیست.
شهردار یاسوج با بیان اینکه چاره‌ای جز ساماندهی جمعه بازار یاسوج نداریم در خصوص وضعیت وانت‌های دوره‌گرد و میوه‌فروش هم گفت: برای راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف شهر با سرمایه‌گذاران صحبت کرده‌ایم و همچنین برای راه‌اندازی مجدد میدان میوه و تره‌بار جلساتی برگزار کرده‌ایم.
مقدم با بیان اینکه مشکل وانت‌بارها مشکلی است که از گذشته به ارث رسیده است افزود: در همه جای کشور این وضعیت وجود دارد اما در اینجا شاهد بروز تخلفات زیادی از سوی وانت‌بارها هستیم که مثلا دوبله و سوبله و گاه بیشتر پارک می‌کنند.
این مسؤول با بیان اینکه تا کی باید شاهد تعقیب و گریز ماموران ما و وانت‌بارهای دوره‌گرد باشیم خاطرنشان کرد: هزینه کمی تاکنون پرداخت نکرده‌ایم و 50 نفر از نیروهای ما درگیر این کار هستند.
وی تعداد این وانت‌بارها را در وضعیت کنونی بین 850 تا 900 عد ذکر کرد و گفت:  برای جلوگیری از برخورد، مخدوش کردن و مخفی کردن پلاک خودروها کار آن‌ها شده است.
مقدم به مشکل دست فروشان در شهر یاسوج هم گریزی زد و گفت: قرار بود قبل از ساعت 9.5 شب چنین اقدامی در سطح شهر نشود اما با وجود برخوردهای زیاد اجراییات شهرداری همچنان در حال گسترش فعالیت خود در سطح شهر هستند.
شهردار یاسوج گفت: علیرغم جامعه هدف ۱۳۴ هزار نفری، با احتساب جمعیت حاشیه شهر یاسوج پوشش خدماتی ۲۴۰ هزار نفری توسط شهرداری یاسوج انجام می شود.
مقدم افزود: باید این آمار جز سرانه پوششی قرار بگیرد تا با افزایش اعتبارات خروجی مناسبی در خدمات دهی و توسعه مبلمان شهری داشته باشیم.
وی با بیان اقدامات انجام شده، تصریح کرد: با هدف ساماندهی وانت بارها و جمعه بازار یاسوج جلساتی با حضور دستگاه های مختلف تشکیل و هدفگذاری هایی انجام شد.
مقدم با اشاره به اینکه ساماندهی بخش های مختلف مورد تاکید است، بیان داشت: در حوزه جمعه بازار نیز مکاتبات و اقدامات زیادی انجام شده است و هشدارهای لازم نیز در حوزه خطرات مختلف در حوزه جمعه بازار داده شده است.
شهردار یاسوج گفت: چاره ای به جز ساماندهی جمعه بازار وجود ندارد و با دعوت از سرمایه گذاران، رایزنی برای ایجاد ۴ بازارچه در نقاط مختلف شهر انجام شد.
وی راه اندازی مجدد میدان میوه و تره بار شهر یاسوج را ضروری دانست و گفت: موضوع وانت بارهای میوه فروش با ایجاد مشکلات ترافیکی و ... از دیگر موارد قابل رسیدگی است و باید برای حل آن اقدامات بیشتری انجام داد.
مقدم بحث فرهنگ سازی و تحقق حقوق شهروندی را لازمه ساماندهی این بخش دانست و ابراز داشت: همکاری دستگاه های متولی در این بخش ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای شهردار محترم وافعا کسی توی یک موضوع ساماندهی چند وانت بار مانده چطوری پایتخت طبیعت را میخواهد بسازد البته مردم متوجه هستند که شورای شهر منتخبیشان چی می کند و هدفشان به این حواشی چیست چون یکسال به این منوال بدون کارنامه مثبت گذشت سال دوم هم باید بگذرد تا انشالله فرجی شاید برای حل مشکلات مردم بوجود اید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1