تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۰۲۶۷۴
در هفته دولت محقق شد

ایجاد ۵۱ فرصت شغلی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

۰
ایجاد ۵۱ فرصت شغلی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از طرح‌های اشتغال این نهاد در هفته دولت ارائه داد.
 حمیدرضا رحیمی نیا، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اساسی‌ترین اهداف و برنامه‌های این نهاد رسیدگی به وضعیت اشتغال مددجویان و کمک به توانمندسازی آنان از طریق ایجاد مشاغل پایدار است.
وی با اشاره به بهره‌برداری از ۵۱ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان در هفته دولت در سال جاری افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار و تسهیلات هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها است.
رحیمی نیا طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان از ابتدای سال جاری تاکنون را ۶۶۱ طرح بااعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: طرح‌های اجرایی مددجویان بیشتر در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، حمل‌ونقل، خدمات، دانش‌بنیان و مشاغل خانگی بوده است.
وی به خدمات اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از بدو تأسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۷۵۸  طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان بااعتبار ۱۹۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان  با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد و بانک‌های عامل اجراشده و ۹ هزار و ۶۶۲ خانوار با تعداد ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر خودکفا و از حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان افزود: در این زمینه و به‌منظور موفقت طرح‌های اشتغال‌زایی دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی برای مددجویان برگزار می‌شود.
رحیمی نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷۰ نفر از مددجویان این نهاد بااعتبار ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و پایدارسازی مشاغل شرکت کرده‌اند، افزود: از ابتدای تأسیس این نهاد تاکنون ۵۴ هزار و ۷۲۱ نفر از مددجویان و افراد نیازمند در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد آموزش‌دیده‌اند.
وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد را نظارت بر اجرای طرح‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: بعد از اجرای طرح به مدت چهار بار در طول یک سال طرح مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد که این روند تا پنج سال ادامه داشته و منجر به پویایی، پایداری و درآمدزایی و نهایتاً خودکفایی خانواده‌ها می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1