تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۰۱۹۸۷
در نشست مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با مدیران شرکت‌های پخش دارو مطرح شد

قائدی: کم و کسر دارو در کهگیلویه و بویراحمد نداریم

۳
۰
قائدی: کم و کسر دارو در کهگیلویه و بویراحمد نداریم
کبنا ؛نشست مشترک مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیران شرکت‌های توزیع دارو در یاسوج بر گزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان؛  در این نشست که برای اولین بار و به همت معاونت غذا و دارو برگزار شد، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه این نشست با هدف تعامل و هماهنگی مدیران شرکت‌های پخش دارو برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده 62 قلم داروی کمیاب و سهمیه‌ای که در استان داشتیم، طی لیستی در اختیار نماینده شرکت‌ها قرار دادیم که در اسرع وقت برای ما ارسال کنند.
دکتر امام بخش قائدی گفت: مبلغ هنگفتی دارو خریداری کردیم که الان در اختیار انبار دارویی غذا و دارو است و در هر نقطه از استان کهگیلویه و بویراحمد که به این داروها نیاز داشته باشند، در اسرع وفت در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌دهیم. البته داروهای عمومی که به صورت عموم است، داروخانه های خصوصی باید آنها را تهیه کنند و در اختیار مردم قرار دهند.
وی افزود: تدابیر لازم برای تهیه کافی و لازم داروهای کمیاب و ضروری صورت گرفت و ما سعی کردیم که برای 6 ماه داروهای لازم و ضروری را در انبارهایمان نگهداری کنیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه اذعان نمود: کلیه بدهی شرکت ها تا پایان سال 95 را پرداخت کردیم، حدود 15 میلیارد تومان بدهی را از طریق اوراق  و مابقی را هم به صورت نقدی پرداخت می کنیم.
دکتر قائدی تصریح کرد: امسال تاکنون به میزان دو میلیارد و 500 میلیون تومان دارو نقدی خرید کردیم و در اختیار مراکز مورد نیاز قرار دادیم.
وی تاکید کرد: هیچ مشکلی به لحاظ دارویی در سطح استان نداریم و ما داروهای سهمیه ای را به صورت نقدی به استان می آوریم که مشکلات احتمالی هم به وجود نیاید.
این مسوول گفت: ما فعلاً کم و کسری به لحاظ دارویی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم و با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی خواهیم کردیم که با کمترین مشکلات در زمینه دارو روبرو شویم.
وی در ادامه به دستاوردهای جلسه اشاره و تاکید کرد: دستاوردهای این جلسه پرداخت بدهی دارویی تا پایان ۹۵، خرید داروهای سهمیه ای و کمیاب و خاص بصورت نقد  تا پایان مردادماه، خرید داروهای عمومی از جمله سرم و داروی اطاق عمل به اندازه دو برابر خرید، اضافه بر سهمیه از داروها بعد از صحبت کردن با معاونین قطب خواهد بود.
فائدی در ادامه با بیان اینکه البته اختلافات بین دستگاهی هم از لحاظ بدهی بر طرف شد، پیشنهاد داد که 20 در صد از محل مطالبات از بیمه ها به حساب غذا و دارو واریز تا دارو و تجهیزات  به صورت تجمیع خریداری شود.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه توزیع دارو از حساسیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: باید تامین داروهای مورد نیاز استان و پیشگیری از هرگونه اختلال در ارائه خدمات دارویی به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار بگیرد.
دکتر اورنگ ایلامی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با نگاهی واقع بینانه دغدغه به حداقل رساندن مطالبات شرکت‌های دارویی در استان را دارد و این مهم باید در کنار دور اندیشی نسبت به شرایط کنونی کشور در نظر گرفته شود.
وی افزود: مجموعه بهداشت و درمان استان با در نظر گرفتن میزان اثر بخشی داروها، گروه‌های سنی، کثرت و تنوع  بیماری و همچنین هزینه‌های متحمل شده به بیمار و مجموعه درمان،  اولویت بندی کرده و  اقدام به تامین اقلام مورد نیاز می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این نکته که تامین دارو بیماران و امنیت روحی این طیف جز مطالبات نظام جمهوری اسلامی بوده و در تمام سطوح بر اولویت آن اتفاق نظر است، ابراز کرد: تامین اقلام دارویی برای دانشگاه علوم پزشکی استان یک اصل بوده و نحوه مدیریت تامین و توزیع در سطح استان ضروری بوده و با توجه به حساسیت موضوع  با هر نوع سهل انگاری به شدت برخورد می‌شود.
وی بیان کرد: بهبود و رونق شرکت‌های داروسازی و به تبع آن شرکت‌های پخش دارو و همچنین ایجاد بستر لازم برای پویایی در مباحث تحقیقاتی برای دانشگاه علوم پزشکی استان روشن است و انتظار می‌رود این شرکت‌ها نیز درکی منطقی از  نظام سلامت داشته باشند تا با این نگاه‌ها چرخه تولید، توزیع و مصرف، معیوب یا مختل نشود.
در این نشست که با هماهنگی و تعامل شرکت‌های توزیع دارو و مسوولان استان کهگیلویه  بویراحمد و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و معاون غذا و دارو، معاون درمان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و سایر مسئولین در یاسوج برگزار شد، مدیران شرکت های پخش و توزیع دارو نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و با حضور مسوولان ابهام مطرح شده نیز بررسی و رسیدگی شد.
 
 
 

 
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیوندی
Iran, Islamic Republic of
اقای قائدی مگه داروی سلسپت 250و500 دارو نیست؟چرا این داروی مهم پیوندی ها گیر نمیاد؟چرا تو استان های دیگه هست؟چرا وقتی بهتون پیام میدیم جواب نمیدید؟چرا کارشناسانتون خودشون میگن برید فلان داروخونه ازاد داره؟! شک ندارم معاونت دارو با شما نمیتونه مارو تو شرایط سخت تحریم به سر منزل مقصود برسونه شما خودتون موقعی که داروخونه داشتید،دکتر ایلامی باید فکری کنن و مصلحت اندیشی و سیاست بازی رو بخاطر جان بیماران کنار بذارن
محمد
Iran, Islamic Republic of
انشاله بزودي دكتر بابويي رياست دانشكاه رو بعهده خواهد گرفت وهمه مشكلاتو با مديريت خوبش حل خواهد كرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی مسئولین جلسه دارن این همه پذیرایی ولی توسطوح پایینتر بودجه نیست بیسکویت هم بخرند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1